Υγεία

Τρόφιμα που τονώνουν το ανοσοποιητικό

 Παρότι ο περισσότερος κόσμος ξέρει πως φρούτα και λαχανικά γενικώς θωρακίζουν την υγεία, δύο αμερικανοί επιστήμονες - η διαιτολόγος Τόνια Ράινχαρντ και ο παθολόγος Τζόλε Φέρμαν - επισημαίνουν πως υπάρχουν μερικά τρόφιμα που μπορεί να κάνουν τη διαφορά.


Μην περιμένετε όμως πως θα δείτε άμεσα αποτελέσματα. Ο δρ Φέρμαν λέει πως πρέπει κανείς να βελτιώσει τη διατροφή του για μερικούς μήνες πριν δει τις αληθινές επιδράσεις στις άμυνες του οργανισμού του.


* Λιπαρά ψάρια. Ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και η σαρδέλα είναι πλούσια σε σελήνιο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα - ένα είδος ωφέλιμου λίπους, που μειώνει τη φλεγμονή και προστατεύει τους πνεύμονες, αυξάνοντας τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που καταπολεμούν τα βακτήρια. Να τρώτε δύο μερικές λιπαρά ψάρια την εβδομάδα.

 

* Κρεμμύδια. Τα ξερά κρεμμύδια και τα ομοειδή τρόφιμα, όπως το σκόρο και το φρέσκο κρεμμυδάκι, περιέχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η κερσετίνη, η αλλισίνη και οι ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Προσπαθήστε να τρώτε μισό φλιτζάνι την ημέρα.

* Μανιτάρια. Η συστηματική κατανάλωση μανιταριών διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνοντας την παραγωγή και την δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων. Να τα τρώτε μαγειρεμένα και όχι ωμά, συνιστά ο δρ Φέρμαν.

 

* Γιαούρτι. Τα γιαούρτια - ιδίως τα ελληνικά, κατά την κυρία Ράινχαρντ - περιέχουν ενεργές καλλιέργειες (γνωστές ως προβιοτικά) ωφέλιμων βακτηρίων, που διατηρούν χαμηλά των επίπεδα των παθογόνων μικροοργανισμών στην γαστρεντερική οδό. Να τρώτε τουλάχιστον ένα γιαούρτι κάθε μέρα.


* Αυγά. Τα αυγά αποτελούν θαυμάσια πηγή καλής ποιότητας πρωτεϊνών και επιπλέον περιέχουν χολίνη - μία ουσία που εμποδίζει την εισβολή των ιών και των βακτηρίων στο σώμα. Αν δεν έχετε ιατρική αντένδειξη, να τρώτε ένα αυγό για πρωινό, αρκετές μέρες της εβδομάδας.



* Όσπρια. Τα μπιζέλια, τα φασόλια, οι φακές και τα άλλα όσπρια, αποτελούν συμπυκνωμένη πηγή πρωτεϊνών και υδατανθράκων. Είναι επίσης πλούσια σε ψευδάργυρο, ο οποίος αυξάνει την παραγωγή και την επιθετικότητα των λευκών αιμοσφαιρίων. Να τρώτε τουλάχιστον μισό φλιτζάνι οσπρίων, δύο φορές την εβδομάδα.

Πηγή:tanea.gr

Σχόλια