default-image

"Κέρδισε" 12.000 Ηρακλειώτες η υγραεριοκίνηση

Κρήτη
"Κέρδισε" 12.000 Ηρακλειώτες η υγραεριοκίνηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σχεδόν 12.000 έχουν φτάσει το τελευταίο διάστημα τα οχήματα που κυκλοφορούν στο νομό Ηρακλείου καταναλώνοντας φυσικό αέριο, το οποίο αποδεικνύεται και πιο οικονομικό και λιγότερο ρυπογόνο για την ατμόσφαιρα και το περιβάλλον. Με την ιδέα της χρήσης φυσικού αερίου να έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητα και στη συνείδησή μας, έφτασε πλέον η στιγμή η δυνατότητα μετατροπής αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν με αυτό να θεσμοθετείται κατόπιν απόφασης του υφυπουργού Υποδομών-Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου.

«Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με τη δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, τονίζοντας πως «αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων».

Μπορούν όλοι

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Μέχρι πρότινος, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους. Όμως τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει. Έτσι οποιοδήποτε συμβατικό αμάξι, οιουδήποτε κυβισμού, μπορεί να μετατραπεί σε υγραεριοκίνητο απλά και μόνο με την τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου, η οποία γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων. Καλά και αξιόπιστα συνεργεία αυτοκινήτων που προχωρούν σε αυτή τη μετατροπή βρίσκει ο ενδιαφερόμενος και στο Ηράκλειο, ενώ ο έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης γίνεται από τα ΚΤΕΟ. Για την αλλαγή αυτή, τεχνικά απαιτούνται περίπου 3-4 μέρες.

Σε ό,τι αφορά το κόστος μετατροπής, που ενδιαφέρει πολύ κόσμο, στοιχίζει περί τα 1.000 ευρώ κατά μέσο όρο (σε κάποιο συνεργείο μπορεί να στοιχίζει 800 ευρώ σε κάποιο άλλο 1.100 ευρώ). Ποσό όμως μηδαμινό μπροστά στη μείωση καύσης πετρελαίου ή βενζίνης, η οποία θα γίνει γρήγορα αισθητή και στο πορτοφόλι του οδηγού-καταναλωτή, ο οποίος δε θα χρειάζεται να σκέφτεται πια το κόστος της διαδρομής κάθε φορά που θα θέλει να πάει στο χωριό του ή απλά μια βόλτα με την οικογένεια.

Συμφέρει

«Μετά από ένα "πάγωμα" το τελευταίο 1 έτος περίπου, ο κόσμος έχει αρχίσει και πάλι να εκδηλώνει ενδιαφέρον όσον αφορά τη μετατροπή του οχήματός του σε υγραεριοκίνητο. Δειλά-δειλά αρχίζουν και πάλι να γίνονται μετατροπές, καθώς η ιδέα φωλιάζει ολοένα στο μυαλό και στη συνείδηση του καταναλωτή, μιας και συμφέρει την τσέπη του. Την ίδια στιγμή φαίνεται να εξαλείφονται οι αρχικοί φόβοι αναφορικά με το κατά πόσο είναι ασφαλής ή όχι η κατανάλωση φυσικού αερίου στο αυτοκίνητο, αφού πλέον έχει αποδειχθεί ότι είναι εξίσου ασφαλές με τη βενζίνη.

Έτσι, αν ο ιδιοκτήτης του οχήματος, έχει την οικονομική άνεση το μετατρέπει σε υγραεριοκίνητο», μας λέει ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Σταύρος Κουμουλάς αναφορικά με τη ζήτηση που παρουσιάζει το φυσικό αέριο στην πόλη. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο ξεκινάει με βενζίνη, για να γίνει η ανάφλεξη. Μετά από κάποια δευτερόλεπτα (σε άλλο κατασκευαστή είναι 5 δευτερόλεπτα σε άλλο 10), γυρνάει στο υγραέριο αυτόματα όπως είπε ο κ. Κουμουλάς, ενώ δίνεται η δυνατότητα τριών κινήσεων στο αυτοκίνητο: αυτόματη, με βενζίνη ή με υγραέριο. Παράλληλα, οποιαδήποτε στιγμή μείνουμε από αέριο, μπορούμε να γυρίσουμε την κατανάλωση στη βενζίνη, απλά και χωρίς καμία δυσκολία».

12.000 στο Ηράκλειο με αέριο

«Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που έγινε από την Περιφέρεια, σχεδόν 12.000 οχήματα αυτή τη στιγμή στο νομό μας κινούνται με φυσικό αέριο. Σαν πρατηριούχοι προτρέπουμε τους ιδιοκτήτες οχημάτων να κάνουν τη μετατροπή αυτή, διότι είναι όντως οικονομική και ακίνδυνή. Δεν έχει πλέον το άγχος για το πόσο θα κάψει το αμάξι του με δεδομένο ότι η φθηνότερη αμόλυβδη βενζίνη φτάνει τώρα τα 1,66 ευρώ/λτ, ενώ το φυσικό αέριο κοστίζει το 1 ευρώ το λίτρο. Συνεπώς, αποδεικνύεται πιο οικονομικό περίπου στο 30% σε σχέση με την καύση βενζίνης. Μπορείς να πας και να έρθεις στο Ρέθυμνο με 5 ευρώ και στη Χερσόνησο με 3 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει ένας καφές, και αυτό είναι γεγονός. Έτσι η απόσβεση των 1.000 ευρώ της εγκατάστασης γίνεται άμεσα», τόνισε ο κ. Κουμουλάς, δίνοντας έτσι απτά παραδείγματα αναφορικά με την κατανάλωση βενζίνης και φυσικού αερίου.

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News