Η νίκη του Χάμιλτον στο Ιντερλάγκος χάρισε τον τίτλο στην Mercedes

Σπορ
Η νίκη του Χάμιλτον στο Ιντερλάγκος χάρισε τον τίτλο στην Mercedes

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δώρο» η πρόσκρουση του Οκόν στον πρωτοπόρο Φερστάπεν…

Παρότι η νίκη στο GP Βραζιλίας ήταν για τον Λιούις Χάμιλτον ένα δώρο απ’ τον Εστεμπάν Οκόν, που «εξουδετέρωσε» τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν ενώ δεχόταν γύρο από τον Ολλανδό, ο Άγγλος κράτησε επάξια την πρωτοπορία με εξαιρετικά φθαρμένα ελαστικά για να εξασφαλίσει τον φετινό τίτλο κατασκευαστών για τη Mercedes.

Με τη 10 φετινή νίκη του Χάμιλτον, σε 20 αγώνες φέτος, η Mercedes ισοφάρισε το ρεκόρ των πέντε διαδοχικών νταμπλ (τίτλων οδηγών-κατασκευαστών) που διατηρούσε η Ferrari από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Το βάθρο έκλεισαν ο Φερστάπεν και ο Κίμι Ράικονεν, καθώς ο Φινλανδός εξίσου περίτεχνα αντιστάθηκε στις πιέσεις του Ντάνιελ Ρικιάρντο στους τελευταίους γύρους.

Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν εκκίνησαν με τα Supersoft ελαστικά, ενώ το πλεονέκτημα των Ferrari με τα Soft δεν απέδωσε στον αγώνα - οι Φέτελ και Ράικονεν ποτέ δεν κατάφεραν να απειλήσουν τους δύο πρωτοπόρους. Ο Φέτελ, μάλιστα, είχε και αρκετά θέματα με τη διαχείριση των ελαστικών, όπως και ο Βάλτερι Μπότας με την δεύτερη Mercedes - καθώς και οι δύο αναγκάστηκαν να κάνουν και δεύτερο πιτ-στοπ, σε αντίθεση με το ένα και μοναδικό που έκαναν οι τέσσερις πρώτοι.

Μετά την εκκίνηση, που ο Χάμιλτον κράτησε την πρωτοπορία, ο Φερστάπεν σύντομα έφτασε και πέρασε τις Ferrari των Φέτελ και Ράικονεν, και λίγο αργότερα τη Mercedes του Μπότας. Ο Φινλανδόις αντιστάθηκε στην ταχύτητα του Ολλανδού μέχρι τον 10 γύρο.

Μετά το πιτ-στοπ του Χάμιλτον στον 20 γύρο, και την απόφαση της Red Bull να μην κάνει ο Φερστάπεν το ίδιο, έγινε σαφές ότι η RBR και ο Ολλανδός θα προσπαθούσαν στρατηγικά να απειλήσουν τον Χάμιλτον. Έτσι, καθυστέρησαν αρκετά το πιτ-στοπ τους, καθώς είχαν την ταχύτητα να μείνουν κοντά στον Χάμιλτον με τα φθαρμένα Supersoft και ήλπιζαν να φτάσουν στο σημείο που θα είχαν την ευχέρεια να βάλουν τα soft στο δικό τους πιτ-στοπ. Έτσι, θα επέστρεφαν στην πίστα με φρέσκα soft, βρίσκοντας μπροστά τους τον Χάμιλτον με φθαρμένα medium.

Κι έτσι έγινε. Όταν, στον 36 γύρο, ο Φερστάπεν έκανε το πιτ-στοπ του, έβαλε τα soft και επέστρεψε στην πίστα 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον. Μέσα σε λίγους γύρους είχε φτάσει τον Άγγλο, και δεν καθυστέρησε καθόλου να τον περάσει, στον 51, εκμεταλλευόμενος τη διαφορά της πρόσφυσης και το DRS.

Ο Μαξ όδευε για μια θριαμβευτική στρατηγική νίκη, όμως τέσσερις γύρους αργότερα θα την έχανε, στη δεύτερη στροφή του «Senna S». Ο Ολλανδός πέρασε με προσοχή και καθαρά τον Εστεμπάν Οκόν, για να του «ρίξει γύρο», αλλά με μια στιγμιαία παρορμητική κίνηση ο οδηγός της Force India προσέκρουσε πάνω στη Red Bull στη δεύτερη στροφή του S, και ανάγκασε τον Φερστάπεν σε τετ-α-κε!

Παρότι ο Οκόν τιμωρήθηκε, αργότερα, με ποινή στάσης 10'' στα πιτς, ο Φερστάπεν είχε πέσει στη δεύτερη θέση, 5,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον - και με σπασμένο δάπεδο. Στους τελευταίους 15 γύρους ο Φερστάπεν μείωσε τη διαφορά από τον Λιούις στο 1,5 δευτερόλεπτο, αλλά ο πρωταθλητής έμεινε στην κορυφή χειριζόμενος με ιδιαίτερη επιδεξιότητα τα ιδιαίτερα φθαρμένα ελαστικά του, τα οποία, σύμφωνα με όσα έλεγε στη ραδιοεπικοινωνία, «δεν είχαν πια καθόλου πρόσφυση».

Με στρατηγική αντίστοιχη του Φερστάπεν, και μια προέλαση από την 11η θέση που εκκίνηση λόγω ποινή για αλλαγή του Turbo, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αναρριχήθηκε μέχρι την 4 θέση. Στο τέλος απείλησε τον Ράικονεν, που επίσης είχε πιο φθαρμένη μέση γόμα, αλλά εντέλει σε κατάφερε να περάσει τη Ferrari του Φινλανδού.

Ο Ράικονεν είχε περάσει τον Φέτελ στην πίστα, αλλά είχε χάσει τη θέση του από τον Γερμανό στα πρώτα πιτ-στοπς, όταν η Ferrari αποφάσισε να καλέσει πρώτο τον Φέτελ. Όμως, αναγνωρίζοντας ότι ο Κίμι είχε περισσότερη ταχύτητα σήμερα, η Scuderia έδωσε την εντολή στον Γερμανό να παραχωρήσει ξανά τη θέση στον Φινλανδό.

Πηγή: sport24.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News