default-image

Ράλι Κρήτης: Άψογο σε πείσμα των... αντιφρονούντων

Αθλητισμός
Ράλι Κρήτης: Άψογο σε πείσμα των... αντιφρονούντων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η διοργάνωση του 37ου Ράλι Κρήτης, το οποίο διοργάνωσε το ιστορικό αθλητικό σωματείο ΑΟΚ και το πολύπειρο σωματείο της ΦΙΜΑ. Ο αγώνας ήταν ο 3ος του Πανελλήνιου Κυπέλλου Ασφάλτου, ενώ πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) και κατ' επέκταση της παγκόσμιας ομοσπονδίας αγώνων αυτοκινήτου FIA.

Όλα λειτούργησαν άψογα και σύμφωνα με το πρόγραμμα. Δεν παρατηρήθηκε κανένα πρόβλημα, αφού οι συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί ήταν άριστες. Όπως πάντα το αυξημένο επίπεδο ασφάλειας του Ράλι Κρήτης αποτέλεσε το κύριο συστατικό.

Πλήθος κόσμου προσήλθε στην παραλιακή του Ηρακλείου το Σάββατο το απόγευμα και παρακολούθησε τη θεαματική πρώτη ειδική διαδρομή, με τα πληρώματα των αυτοκινήτων  να χειροκροτούνται και να προσφέρουν ένα άνευ προηγουμένου θέαμα εντός των τειχών της πόλης.

Αυτοί οι αγώνες θα έπρεπε να ήταν ή θα πρέπει να γίνουν ένα σημαντικό γεγονός για την πόλη του Ηρακλείου. Μπορεί να προσελκύσουν πολύ κόσμο, να γίνουν πολλές εκδηλώσεις και να προσφέρουν θέαμα μέσα σε κατάλληλους δρόμους της πόλης.

Αξίζει να σημειωθούν πως οι οδηγοί-συνοδηγοί είναι αναγνωρισμένοι αθλητές από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και όχι τυχαία άτομα που συμμετέχουν απλά σε αγώνες. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και ο εξοπλισμός των πληρωμάτων πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφάλειας, σύμφωνα με κανονισμούς-διατάξεις της παγκόσμιας ομοσπονδίας FIA. Τα πληρώματα και η διοργάνωση καλύπτονται ασφαλιστικά και νομικά έναντι υπέρογκου οικονομικά συμβολαίου αστικής ευθύνης, που έχει συνάψει η ΟΜΑΕ με ασφαλιστικό οργανισμό. Η διοργάνωση ενός αγώνα, όπως και η συμμετοχή αγωνιστικών ομάδων απαιτούν μεγάλα οικονομικά κονδύλια, που υποδεικνύουν τη σοβαρότητα και το κύρος ενός αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Υπήρχαν όμως και παραφωνίες σ' αυτήν την εκδήλωση, που δεν ήταν οργανωτικές, ούτε αγωνιστικές. Μια μικρή και ασήμαντη ομάδα «σύρθηκε» από ένα τοπικό κανάλι προκειμένου να μποϋκοτάρει τον αγώνα με ένα φτηνό και ανέντιμο τρόπο.

«Έσυρε» κάποιους προκειμένου να ρίξουν τα βέλη της μετριότητάς τους στην οργάνωση ή ακόμη και τη ματαίωση της διαδρομής μέσα στην πόλη με ποταπά κίνητρα. Προσπάθησαν ακόμα να παρασύρουν την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων για να μη συνηγορήσει στην εκτέλεση του αγώνα.

Μέλος του σωματείου των εκπαιδευτών οδήγησης επιτέθηκε κατά του εγχειρήματος, παρουσιάζοντας θέσεις και γεγονότα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Κύρια θέση του: «Οι αγώνες μες στις πόλεις δεν προάγουν αθλητικό και πολιτιστικό πνεύμα». Θα του απαντούσαμε πως οι οδηγοί και συνοδηγοί είναι αθλητές τυπικά και ουσιαστικά. Αν δεν είναι πολιτισμός αυτό που παρακολουθήσαμε όλοι στην παραλιακή Ηρακλείου, τότε τι είναι; Και τι σχέση μπορεί να έχουν οι αγώνες αυτοκινήτων με τα τροχαία στο ΒΟΑΚ; Η θέση σας λόγω της ιδιότητάς σας, κύριε αντιπρόεδρε, θα έπρεπε να περιορίζεται στη διαδικασία εκπαίδευσης νέων οδηγών και στις συνθήκες που συναντούν στους δρόμους, και όχι να προσπαθείτε να μπερδέψετε τον κόσμο με ασάφειες και περίεργους συνειρμούς.

«Προάγει τον πολιτισμό»

Ευτυχώς, επαγγελματίες οδηγοί εκπαιδευτών διαχώρισαν τη θέση τους από τις θέσεις του μέλους του Δ.Σ. τους.  H Σχολή Οδηγών Καστρινάκης, μέσω του FB, έγραψε: «Δεκάδες μηνύματα έλαβα από χθες σχετικά με τις δηλώσεις συγκεκριμένων συναδέλφων μου για το Ράλι Κρήτης και τον αρνητικό (!) αντίκτυπο που έχει στην κοινωνία του Ηρακλείου.

Θα ήθελα να αποστασιοποιηθώ πλήρως από τις απόψεις τους, είναι προσωπικές, εκφράζουν τους ίδιους, ούτε καν τον κλάδο των εκπαιδευτών. Προσωπικά πιστεύω ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός προάγει τον πολιτισμό, την ευγενή άμιλλα, την οδική ασφάλεια και έχει προσφέρει μεγάλη προβολή στη χώρα μας σε διεθνές επίπεδο. Είναι τιμή μου να τον υπηρετώ και με έχει βοηθήσει να έχω σφαιρικότερη αντίληψη του επαγγελματικού μου αντικειμένου».

Όσο για το τηλεοπτικό μέσο που για δικούς του πασιφανείς λόγους μικροπρέπειας, που τους έδωσε το βήμα και ξεκίνησε όλη αυτή τη λασπολογία εναντίον του αγώνα, προσπαθώντας ακόμη και να εγκλωβίσει υπηρεσιακούς παράγοντες, καλό θα ήταν να ερχόταν πρώτα σε επαφή με μέλη της διοργάνωσης και να τους έδινε το λόγο. Αυτοί θα τους εξηγούσαν καλύτερα. Κάποιοι εκεί νόμιζαν ότι ο χουλιγκανισμός, τον οποίο υπηρετούν και είναι γνωστό, μπορεί να έχει θέση στους οδηγούς των αγώνων που ανήκουν όλοι τους σε υψηλό επίπεδο πολιτών, αλλά και πληρώνουν ακριβά για να κάνουν μηχανοκίνητο αθλητισμό και να προάγουν την περιοχή και την πόλη τους.

Η μονόπλευρη ενημέρωση ήταν πασιφανής και έδειχνε καθαρά τις κακόβουλες προθέσεις τους. Αντί αυτού, όμως, βοήθησαν τελικά στη διαφήμιση το Ράλι Κρήτης, αλλά και στη συσπείρωση των οδηγών και όλων των συντελεστών των αγώνων. Ακόμα και στην άριστη σχέση και συνεργασία με την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.

Εντυπωσιασμένος ο κόσμος

Αν και έχουν περάσει ήδη τρεις μέρες από τη διεξαγωγή της Super ειδικής στην παραλιακή του Ηρακλείου, ακόμα συζητείται από κόσμο, οδηγούς και διοργανωτές. Η μοναδική αυτή αίσθηση ότι το κοινό γίνεται ένα με τους οδηγούς άφησε μια γλυκιά γεύση στα χείλη όσων συμμετείχαν στο 37ο Ράλι Κρήτης. Παράλληλα, άφησε μια υποχρέωση, του χρόνου να αποκτήσει μεγαλύτερο εύρος και να «αγκαλιαστεί» από πολύ περισσότερους, για να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική.

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στους συνδιοργανωτές του αγώνα, την Περιφέρεια Κρήτης, το Δήμο Ηρακλείου, το ΔΟΠΑΦΜΑΗ, ενώ εξαιρετικής σημασίας ήταν η συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Τροχαίας, του ΕΚΑΒ, της Πυροσβεστικής και του Ερυθρού Σταυρού.

Να σημειωθεί ότι ήδη σε Πάτρα και Κόρινθο διεξάγονται ανάλογες ειδικές διαδρομές, οι οποίες συγκεντρώνουν τα βλέμματα δεκάδων χιλιάδων θεατών, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να απολαύσουν το υπέροχο θέαμα που μόνο το Ράλι ασφάλτου μπορεί να προσφέρει.

Εμφανώς ικανοποιημένος από την ειδική της παραλιακής Ηρακλείου, ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του 37ου Ράλι Κρήτης Μανώλης Διακάκης τόνισε: «Το αγωνιστικό αυτοκίνητο πλησίασε πάρα πολύ τον κόσμο και πρέπει να ευχαριστήσουμε την Τροχαία, την Περιφέρεια και το Δήμο για τη βοήθειά τους. Παρόλο που δεχτήκαμε πόλεμο από ορισμένα ΜΜΕ, η ειδική στην παραλιακή έγινε και ήταν επιτυχημένη. Δεν έμεινε μόνο ο κόσμος ευχαριστημένος, αλλά και η Τροχαία, η οποία ήταν αρχικά επιφυλακτική. Μας έδωσε συγχαρητήρια για την άψογη οργάνωση, οπότε αυτό αφήνει μια υπόσχεση ότι του χρόνου θα έχουμε την έγκρισή τους για ακόμα καλύτερο αγώνα εντός της πόλης».

Ενθουσιασμένοι δήλωσαν από την πλευρά τους οι οδηγοί, με το νικητή Γιώργο Αναπολιωτάκη να επισημαίνει: «Όπως είδατε δε σκοτώθηκε κανείς, ούτε έγινε το παραμικρό στην ειδική της παραλιακής. Τα πληρώματα ήρθαν πιο κοντά στον κόσμο. Είμαι χαρούμενος που έγινε αυτή η ειδική με πληθώρα κόσμου και χωρίς να γίνει το παραμικρό».

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν οι δηλώσεις και του δεύτερου στη γενική Μανόλη Πιτσάκη: «Αυτή η πρωτοβουλία θα φέρει τα πάνω κάτω και στον κόσμο και στους αγωνιζόμενους. Πρέπει να συνεχιστεί και να γίνει όπως την είχαμε σχεδιάσει εξαρχής με μεγαλύτερη απόσταση εντός των τειχών».

Ο επί 30 χρόνια παρών στα Ράλι Κρήτης Ανδρέας Περάκης θεωρεί ότι «ήταν το κάτι άλλο. Ήταν μια ειδική που έφερε τον κόσμο πολύ κοντά στο αυτοκίνητο και πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News