Η ισπανική LaLiga έχει καταστήσει την πειρατεία περιεχομένου βασικό πυλώνα της δραστηριότητάς της για την προστασία των δικαιωμάτων και λειτουργεί το δικό της ιδιόκτητο λογισμικό για την καταπολέμηση του προβλήματος. Το Content Protection, είναι ένας συνδυασμός λογισμικού παρακολούθησης με τεχνητή νοημοσύνη και πάνω από 20 ειδικούς αναλυτές που συντονίζονται με τους διαδικτυακούς παρόχους και τις νομικές αρχές για να εξασφαλίσουν την αφαίρεση του περιεχομένου.
Κατά τη διάρκεια του 2020, 71 εκατομμύρια ποδοσφαιρικοί αγώνες προβλήθηκαν παράνομα, αξίας 282 εκατομμυρίων ευρώ, (προκαλώντας ζημία 231 εκατομμυρίων ευρώ). Ωστόσο, η LaLiga αναφέρει ότι ο αριθμός των αγώνων που παρακολουθήθηκαν παράνομα μειώθηκε σε σύγκριση με το 2019, όπου είχαν προβληθεί 87 εκατομμύρια αγώνες. Ωστόσο, ο αριθμός των καταναλωτών που έχουν πρόσβαση για να παρακολουθήσουν ποδόσφαιρο μέσω παράνομων πυλών παρέμεινε ο ίδιος.
Η LaLiga αναφέρει ότι η Υπηρεσία Προστασίας Περιεχομένου αφαίρεσε πάνω από 1,5 εκατομμύριο παράνομες πηγές περιεχομένου της LaLiga την περασμένη σεζόν, ενώ η ομάδα της εξασφάλισε εντολές αποκλεισμού σε 23 διαφορετικούς διαδικτυακούς τομείς και καταγγελίες κατά των διαχειριστών 32 ιστοσελίδων IPTV.
Η μελέτη και το κόστος
Μελέτη της εταιρείας ερευνών ραδιοτηλεόρασης GfK εκτιμά ότι η παράνομη πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο θα κοστίσει στην ισπανική οικονομία 682 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Η πειρατεία εκτιμάται ότι έχει κοστίσει στην Ισπανία 5,34 δισ. ευρώ από το 2012 με ισοδύναμο 130.000 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας στον κλάδο.
Τα στοιχεία για το 2020 δείχνουν μείωση κατά 7% στην πρόσβαση σε παράνομο περιεχόμενο, αλλά το εκπληκτικό σύνολο των 5,239 δισεκατομμυρίων τεμαχίων παράνομου περιεχομένου εξακολουθούσε να έχει πρόσβαση κατά τη διάρκεια του έτους.
Η μελέτη για την ψηφιακή πειρατεία διαπίστωσε ότι πάνω από το 90% των πυλών παράνομου περιεχομένου έχουν διαφημίσεις και πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών έπρεπε να εγγραφούν με προσωπικά δεδομένα.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι ο κλάδος των βιβλίων πλήττεται περισσότερο, με το 33% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα να έχουν πρόσβαση σε πειρατικά μυθιστορήματα, ενώ ακολουθούν οι ταινίες (26%), η μουσική (25%), οι εφημερίδες (25%), το ποδόσφαιρο (23%), οι τηλεοπτικές σειρές (21%), τα βιντεοπαιχνίδια (20%), τα περιοδικά (18%) και οι παρτιτούρες (5%).
Η συνολική αξία αυτού του περιεχομένου ανέρχεται σε 30,892 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγές: La Liga, GfK
Όχι των οπαδών της Μπάγερν
Οι οπαδοί της Μπάγερν Μονάχου κινήθηκαν εκ νέου κατά της χορηγικής συμφωνίας του συλλόγου με την Qatar Airways, η οποία παραμένει αμφιλεγόμενη μεταξύ των οπαδών της λόγω της κρατικής ιδιοκτησίας της αεροπορικής εταιρείας και του μητρώου του Κατάρ για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Θεωρούν ότι «η χορηγία βλάπτει τη φήμη του Μονάχου και υπολείπεται της ιδιότητάς του ως υποδειγματικού μοντέλου». Οι αντιδράσεις τους άρχισαν το 2016 όταν το Διεθνές Αεροδρόμιο Χαμάντ έγινε "πλατινένιος χορηγός" της Μπάγερν.