Tίποτα δεν θα είναι ίδιο στη Μπαρτσελόνα χωρίς Μέσι, υπάρχει και το παράδειγμα με Ρεάλ-Ρονάλντο...

Απόψεις
Tίποτα δεν θα είναι ίδιο στη Μπαρτσελόνα χωρίς Μέσι, υπάρχει και το παράδειγμα με Ρεάλ-Ρονάλντο...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

To γράψαμε και τις προηγούμενες μέρες: Ενός κακού μύρια έπονται μετά την απώλεια Μέσι για τη Μπαρτσελόνα! Βέβαια σταθήκαμε στο αγωνιστικό κομμάτι, στην περίπτωση Αγουέρο (τον περίμενε πως και πως) αλλά και στο πρεστίζ (δημοτικότητα) της Μπάρτσα που έπεσε...

Υπάρχει όμως και μια έρευνα που δείχνει και οικονομικό...στραπάτσο για τους Καταλανούς μετά την αποχώρηση του Αργεντινού. Πριν πάμε στις σχετικές λεπτομέρειες να γράψουμε και το...μόνο θετικό της ιστορίας: Υπάρχουν ποδοσφαιριστές που θεωρούν πως θα έχουν μεγαλύτερο ρόλο στον σύλλογο και άλλοι που θα πάνε στη Βαρκελώνη με μεγαλύτερο αέρα. Αλλά ας δούμε τις μεταγραφές και θα επανέλθουμε σχετικά. Προς το παρόν θα σταθούμε στην εταιρία αξιολόγησης brand και συμβουλευτικής στρατηγικής Brand Finance που προχώρησε σε εκτίμηση της οικονομικής επίπτωσης για τη Μπαρτσελόνα:

Ο σύλλογος στην έκθεση του 2021 για τα 50 κορυφαία ποδοσφαιρικά brands βρισκόταν στη 2η θέση με συνολικό brand value που έφτανε τα 1.266.000.000 ευρώ, πίσω μόνο από τη Ρεάλ που αξιολογήθηκε με 10.000.000 περισσότερα.

Η Brand Finance υπολογίζει τη δυναμική κάθε ποδοσφαιρικής ομάδας με βάση τα έσοδα που οφείλονται στο brand και η απουσία του brand Μέσι από την Μπαρτσελόνα για πρώτη φορά έπειτα από 18 σεζόν θα αποδυναμώσει αναπόφευκτα τους Καταλανούς σε διαφημιστική δύναμη, σε μελλοντικά χορηγικά έσοδα, πωλήσεις και έσοδα από αγώνες.

Η έκθεση της εταιρίας καταλήγει σε εκτίμηση πτώσης 11% του brand value της Μπαρτσελόνα ή αλλιώς κατά 137.000.000 σε σχέση με την αξιολόγηση του 2021, με αποτέλεσμα ο σύλλογος να υποχωρήσει στην 3η θέση του top-50, πίσω από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Οι υπολογισμοί της εταιρίας χωρίζονται σε τρεις βασικούς πυλώνες εσόδων, οι οποίοι θα υποστούν συρρίκνωση λόγω της απώλειας του Μέσι.

Εμπορικά έσοδα: Το διεθνές κοινό του Μέσι τον καθιστά ιδιαίτερα αγαπητό στους σπόνσορες και συνεισέφερε στη σύναψη υψηλών εμπορικών συμφωνιών. Με 240.000.000 ακολούθους στο instagram, υπερδιπλάσιους από εκείνους της Μπαρτσελόνα, ο Μέσι ήταν η κινητήριος δύναμη σε αυτήν την κατηγορία εσόδων, που αναμένεται να γνωρίσουν πτώση ύψους 77.000.000

Έσοδα αγώνων: Η Μπαρτσελόνα χωρίς τον Μέσι πιθανότατα θα αντιμετωπίσει αγωνιστικά προβλήματα και θα υπάρξει επίπτωση στα αποτελέσματα, που θα επηρεάσουν κι αυτά το brand value της ομάδας. Η εκτίμηση σε αυτήν την κατηγορία ανέρχεται σε 17.000.000

Πωλήσεις προϊόντων: Οι πωλήσεις εμφανίσεων του Μέσι ξεπερνούν σε τζίρο τα 200.000.000 κάθε χρόνο, με το σύλλογο να εισπράττει περίπου το 10-15% και τη Nike το μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων. Εκτός από τις φανέλες, η Μπαρτσελόνα διέθετε κι άλλα προϊόντα με τον Μέσι ως επίκεντρο, με συνέπεια η συνολική απώλεια να εκτιμάται στα 43.000.000.

Η αποχώρηση του Κριστιάνο Ρονάλντο από τη Ρεάλ στοίχησε στο brand value των Μαδριλένων κατά 19% με την ίδια μεθοδολογία της Brand Finance. Οπότε καταλαβαίνετε πως το θέμα που αναπτύξαμε σήμερα έχει μεγάλο ενδιαφέρον...

Πηγή φωτογραφίας: shutterstock

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News