default-image

Ιδού το πόρισμα για την τραγωδία της Σαπεκοένσε

Ποδόσφαιρο
Ιδού το πόρισμα για την τραγωδία της Σαπεκοένσε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα χρόνο και πέντε μήνες μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την υφήλιο, εκδόθηκε το πόρισμα για την συντριβή του αεροπλάνου της Σαπεκοένσε, σε ένα δυστύχημα που κόστισε τη ζωή 71 ανθρώπων.

Το αεροσκάφος που μετέφερε την αποστολή της βραζιλιάνικης ομάδας στην Κολομβία για τον πρώτο τελικό του Κόπα Σουδαμερικάνα κόντρα στην Ατλέτικο Νασιονάλ έμεινε από καύσιμα και αυτός ήταν ο λόγος της συντριβής του στις 28 Νοεμβρίου 2016 μερικά χιλιόμετρα έξω από το αεροδρόμιο του Μεδεγίν στην Κολομβία.  Στην επιτροπή των εμπειρογνωμόνων συμμετείχαν ειδικοί από την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Βολιβία, τις ΗΠΑ και την Αγγλία. «Το αεροπλάνο θα έπρεπε να ταξιδέψει από τη Βραζιλία στη Βολιβία και τελικά να προσγειωθεί στην Κολομβία. Είχε διαθέσιμα 9.300 κιλά καύσιμα, ενώ η απαιτούμενη ποσότητα ήταν 11.603 κιλά» ανέφερε κατά την παρουσίαση του πορίσματος ο επικεφαλής Μιγκέλ Καμάτσο.  Όπως προκύπτει από το πόρισμα, η ευθύνη βαραίνει τους ανθρώπους της αεροπορικής εταιρείας «Lamia», οι οποίοι έκαναν κακή εκτίμηση και δεν υπολόγισαν σωστά την ποσότητα καυσίμων ώστε το αεροσκάφος να καταφέρει να προσγειωθεί.  Ένα άλλο συμπέρασμα της επιτροπής ήταν ότι στη συγκεκριμένη εταιρεία υπήρχαν σοβαρά προβλήματα οργάνωσης, κυρίως λόγω της κακής οικονομικής κατάστασής της, και διαχείρισης διεθνών πτήσεων.  «Η εταιρεία δεν πληρούσε τα κριτήρια για να πραγματοποιεί διεθνείς πτήσεις» ανέφεραν οι ειδικοί.  Πριν από μερικούς μήνες ρεπορτάζ στη Βραζιλία ανέφεραν το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη επειδή καθυστέρησε  την αναχώρησή του από τη Βολιβία. Η καθυστέρηση οφειλόταν στο ότι ένας από τους ποδοσφαιριστές της Σαπεκοένεσε ζήτησε να ανοίξουν τη βαλίτσα του προκειμένου να βρει ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Έτσι όταν το αεροπλάνο βρέθηκε στον αέρα δεν πρόλαβε να ανεφοδιαστεί σε μια ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο της πόλης Κομπίχα, στα σύνορα Βολιβίας-Βραζιλίας, καθώς το συγκεκριμένο αεροδρόμιο δεν λειτουργεί τη νύχτα. Το αεροσκάφος θα μπορούσε να ανεφοδιαστεί στην Μπογκοτά, αλλά ο πιλότος αποφάσισε να πετάξει κατευθείαν για το Μεδεγίν... Δεν υπολόγιζε όμως, ότι υποχρεώθηκε τελικά να κάνει κύκλους επί επτά ολόκληρα λεπτά, καθώς προηγήθηκαν για προσγείωση άλλα αεροπλάνα...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News