default-image

Εξηγήσεις της FIA για το ατύχημα Μπιανκί

Αθλητισμός
Εξηγήσεις της FIA για το ατύχημα Μπιανκί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

H παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου (FIA) αποκάλυψε λεπτομέρειες για το ατύχημα του Ζουλ Μπιανκί, δίνοντας μια σχεδόν ολοκληρωμένη εικόνα για ό,τι συνέβη στη Σουζούκα την προηγούμενη Κυριακή (5/10).

Στο Σότσι λοιπόν ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Τσάρλι Γουίτινγκ έδειξε βιντεοσκοπημένο υλικό από τις κάμερες και επέμεινε πως δεν ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας για το ατύχημα του Άντριαν Σούτιλ.

"Βάλαμε διπλές κίτρινες σημαίες γιατί νιώθαμε πως το συμβάν θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί δίχως τη χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Το επόμενο βήμα ήταν φυσικά το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά βρισκόταν μακριά, αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθούμε σε αυτές τις καταστάσεις. Δεν είδαμε την ανάγκη να χρησιμοποιήσουμε αυτοκίνητο ασφαλείας".

"Είναι μια διαδικασία ρουτίνας, δεν παρεκκλίναμε από ό,τι κάναμε στο παρελθόν. Οπότε δεν πιστεύαμε πως ήταν απαραίτητο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν μακριά στην πίστα. Αν βρισκόταν κοντά, θα ήταν ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα".

Ο Γουίτινγκ επιβεβαίωσε πως ο γερανός χρησιμοποιήθηκε μετά από άδεια του race control και σε εκείνο το σημείο οι κίτρινες σημαίες έγιναν διπλές: "Αν ένα μονοθέσιο βρίσκεται στην αμμοπαγίδα, πρέπει να απομακρυνθεί. Έγινε αμέσως , οι άνθρωποι της πίστας θα δέχονταν εντολή να πάνε να μαζέψουν το μονοθέσιο".

Ένα από τα σημεία-κλειδιά είναι η ταχύτητα με την οποία κινούνταν ο Ζουλ Μπιανκί και πόσο ελάττωσε ταχύτητα όταν είδε τις διπλές κίτρινες σημαίες.

"Μελετήσαμε τα δεδομένα από όλα τα μονοθέσια. Δεν μείωσαν ταχύτητα όλα τόσο πολύ. Δεν νομίζω πως πρέπει να μπούμε σε λεπτομέρειες για το πόσο πολύ ελάττωσε την ταχύτητα του εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους, έχουμε αυτά τα δεδομένα".

Ο Γουίτινγκ επιβεβαίωσε πως το race control δεν συνειδητοποίησε άμεσα, όταν βγήκε εκτός ο Γάλλος. Δηλαδή το video που προβλήθηκε από τον Γουίτινγκ στο Σότσι στους δημοσιογράφους δεν μεταδόθηκε ζωντανά στον Γουίτινγκ ή τους συνεργάτες του. Επιπλέον η συσκευή στο μονοθέσιο που μεταφέρει δεδομένα στο race control υπέστη ζημιά στο ατύχημα, οπότε το προειδοποιητικό σήμα δεν εστάλη ποτέ.

"Υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση, γιατί το μονοθέσιο δεν φαινόταν. Η πρώτη μου σκέψη ήταν πως χάνουμε χρόνο, περισσότερο από όσο πρέπει, γιατί οι άνθρωποι της πίστας στη Σουζούκα κινούνται πολύ γρήγορα. Μετά μας είπαν πως ένα μονοθέσιο χτύπησε το γερανό. Τι λέτε, τους ρώτησα; Δεν μπορούσα να δω το μονοθέσιο να χτυπάει το γερανό. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε μια άλλη κάμερα, να εστιάσουμε για να δούμε πως υπήρχε ένα μονοθέσιο εκεί. Η εικόνα στο ατύχημα δεν ήταν καθαρή, η κατάσταση του οδηγού, αν ήταν χτυπημένος ή αν είχε χτυπήσει κάποιους άλλους".

"Στη συνέχεια στείλαμε το αυτοκίνητο ασφαλείας και το ασθενοφόρο. Όπως είπα νωρίτερα, δεν μπορούσε κανείς να δει, η εικόνα δεν μεταδίδονταν live, η κάμερα 11 ήταν στραμμένη από την άλλη πλευρά, η κάμερα 12 είχε εστιάσει στο γερανό, αλλά δεν μπορούσε να δεις κανείς το κόκκινο μονοθέσιο. Ήταν κρυμμένο. Μόλις μετακινήσαμε την κάμερα μπορέσαμε να δούμε πως υπήρχε ένα μονοθέσιο εκεί. Πέρασε λίγος χρόνος, πιθανότατα όχι μόνο περισσότερα από 20 δευτερόλεπτα, αλλά είδαμε τι συνέβη".

Το ελικόπτερο δεν χρησιμοποιήθηκε γιατί δεν μπορούσε να προσγειωθεί στο νοσοκομείο εξαιτίας της επιδείνωσης του καιρού, αλλά οι κανονισμοί της FIA επιτρέπουν να γίνει ο αγώνας αν το νοσοκομείο βρίσκεται σε απόσταση 25 λεπτών με το αυτοκίνητο σε φυσιολογικές συνθήκες.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News