Ψυχολογία

3 απλοί τρόποι για ισχυρή αυτοκετίμηση

Τι κερδίζουμε από την θετική αυτο - εικόνα

Η αυτοεκτίμηση βασίζεται στο πώς αισθάνεστε για τον εαυτό σας (μέσα και έξω) και περιλαμβάνει αυτά που σκέφτεστε και εκτιμάτε στον εαυτό σας και το πώς συνδέεστε με τους άλλους. Έχει επίσης σχέση με το πώς αισθάνεστε ότι οι άλλοι σας βλέπουν, αντιμετωπίζουν και εκτιμούν.

Δεν είναι όμως για όλους εύκολο να αποκτήσει αυτοεκτίμηση. 

Πώς θα ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας
Η αυτοεκτίμηση, όπως και τα περισσότερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, χτίζεται ήδη από την παιδική ηλικία, μέσα από την αποδοχή των γονέων και από την προτροπή τους να παίρνει το παιδί πρωτοβουλίες και να αποκτά εμπειρίες. Ωστόσο, ποτέ δεν είναι αργά να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας.

*Αντλήστε δύναμη από το παρελθόν
Τα όσα έχετε καταφέρει μέχρι σήμερα, όλα όσα κάνετε καλά και αποτελεσματικά, μπορούν να αποτελέσουν την πηγή της αυτοπεποίθησής σας.

*Εστιάστε στα δυνατά σας σημεία
Ο καλύτερος τρόπος για να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας είναι να εστιάσετε στις ικανότητές σας και να τις «δουλέψετε». Βρείτε, λοιπόν, αυτά στα οποία τα πηγαίνετε καλά και συνεχίστε να τα κάνετε χρησιμοποιώντας και βελτιώνοντας τις ικανότητές σας.

*Σταματήστε να μιλάτε άσχημα στον εαυτό σας
Το να μειώνετε τις δικές σας ικανότητες ή/και να δίνετε τα εύσημα συνέχεια στους άλλους είναι μία λάθος πρακτική. Πρέπει να μάθετε να βλέπετε τα θετικά σας και να αποδέχεστε την αναγνώριση από τους άλλους. Αυτό θα σας βοηθήσει να τονώσετε την αυτο-εικόνα σας και κατ’ επέκταση την αυτοεκτίμησή σας.

Γιατί είναι σημαντικό να έχετε υψηλή αυτοεκτίμηση
Σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία, η υψηλή αυτοεκτίμηση είναι το κλειδί για την καλή ψυχική υγεία και ευεξία. Η υψηλή αυτοεκτίμηση έχει σημασία επειδή σας βοηθά να αναπτύξετε δεξιότητες αντιμετώπισης ώστε να διαχειρίζεστε με ψυχραιμία τις δύσκολες καταστάσεις που αναπόφευκτα προκύπτουν στη ζωή.

Εάν έχετε υψηλή αυτοκτίμηση δεν τείνετε επίσης να εστιάζετε υπερβολικά ή να απελπίζεστε με όλα εκείνα με τα οποία δεν είστε ευχαριστημένοι. Είστε επίσης σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσετε το στρες, το άγχος και την πίεση, είτε προέρχεται από τη δουλειά, το σπίτι ή τις σχέσεις σας.

Ένα άτομο που έχει θετική αυτο-εικόνα, αντί να απελπίζετε ή να κολλάει στις αποτυχίες, είναι πιο πιθανό να αναζητήσει τρόπους να αλλάξει ή να βελτιώσει την κατάσταση παρά να παραιτηθεί της προσπάθειάς του. Ουσιαστικά, μια υγιής αυτο-εικόνα μπορεί να σας επιτρέψει να συνειδητοποιήσετε ότι δεν ήρθε το τέλος του κόσμου επειδή κάτι πήγε στραβά, κάποιος σας απέρριψε ή επειδή κάνατε κάποια λάθη.

Πηγή: vita.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια