Ψυχολογία

Ζευγάρια: Τα 6 λάθη στην επικοινωνία με τον σύντροφο και ο μεγάλος κίνδυνος

Πως θα επικοινωνήσουμε καλύτερα;

Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για μια καλή σχέση αλλά υπάρχει ένας μεγάλος κίνδυνος και αυτός είναι να νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα. Δεν αρκεί το να κάθεστε στον καναπέ και να συζητάτε με το σύντροφό σου τα προβλήματα που προκύπτουν. Πρέπει να μπορείς να επικοινωνείς ισότιμα, δίκαια και χωρίς να βάζεις το εγώ σου πάνω από τη σχέση.

Δες τα 6 πιθανά λάθη που κάνεις:

Νομίζεις ότι ξέρεις τη λύση στο πρόβλημά του
Αν νιώθεις ψυχολόγος (που μπορεί και να είσαι δηλαδή), ίσως νομίζεις ότι έχεις και τη λύση. Τον ρώτησες τον άνθρωπο αν θέλει λύση; Αυτό που χρειάζεται είναι κυρίως να νιώθει ότι είσαι δίπλα του και τον στηρίζεις συναισθηματικά. Αν χρειαστεί λύση, θα στη ζητήσει. Δεν έχουμε όλοι οι άνθρωποι τους ίδιους χρόνους και την ίδια ανάγκη. Αλλά η παρουσία σου και μόνο αρκεί.

Δεν ανοίγεσαι καθόλου
Αν και, όπως προείπα, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, έρχεται μία στιγμή στη σχέση που νιώθεις την ανάγκη να ανοιχτείς αληθινά και να μιλήσεις για πολύ βαθιά πράγματα. Αν περνάει ο καιρός και δεν μιλάς καθόλου, ίσως πρέπει να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ειδικού. Όχι μόνο για το καλό της σχέσης, αλλά κυρίως για εσένα.

Σκέφτεσαι αυτό που θες να πεις και δεν ακούς
Από τα πιο κλασικά λάθη. Έχεις ήδη προβάρει από μέσα σου αυτά που θες να του πεις και απλά περιμένεις τη σειρά σου για να ρίξεις τον μονόλογο. Στο μεταξύ, ο σύντροφός σου λέει αυτά που θέλει να πει και περιμένει να ακούσεις και να σεβαστείς τα θέλω σου. Συνεπώς, για ποια επικοινωνία μου μιλάς; Ξέχνα αυτά που έχεις να πεις, γιατί η ροή της κουβέντας μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετικά, αλλά πιο αποτελεσματικά μονοπάτια.

Βάζεις μόνο συναίσθημα
Εννοείται ότι το συναίσθημα υπερτερεί σε μία ερωτική σχέση, αλλά όταν θες να συζητήσεις ως ενήλικος, δεν επιτρέπεις στην ένταση του συναισθήματος να παίρνει το πάνω χέρι. Ξέρεις γιατί; Επειδή ελλοχεύει ο κίνδυνος να πεις πράγματα που δεν εννοείς, να γίνεις επικριτική και να επιτεθείς, αντί να επικοινωνήσεις. Αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να διαχειριστείς τον θυμό σου, πάρε ένα 15λεπτο διάλειμμα και συνέχισε μετά.
Γίνεσαι αμυντική
Άλλο ένα κλασικό λάθος. Αντί να δεις τον σύντροφο ως σύμμαχο και όχι ως εχθρό, παίρνεις αμυντική στάση σε ό,τι κι αν σου λέει. Χάνεις μία πολύ καλή ευκαιρία να ακούσεις πώς τον κάνεις να νιώθει (και αντίστροφα) και απλώς σκέφτεσαι πώς θα απαντήσεις έξυπνα και πώς θα υπερασπιστείς τον εαυτό σου.

Αποφεύγεις πάντα τη σύγκρουση (αυτά κι αν είναι λάθη)
Ναι, δεν είναι και πολύ υγιές να φωνάζετε ο ένας στον άλλο και να εκτοξεύετε κατάρες (και αντικείμενα), αλλά η σύγκρουση και ο θυμός είναι αναπόφευκτα. Ειδικά σε μία τέτοια περίοδο όπου είμαστε σε καραντίνα και δεν έχουμε πολλές διεξόδους, είναι ανθρώπινο και κατανοητό αν ανέβουν οι τόνοι. Αν δεν είναι συχνό φαινόμενο, μην φοβάσαι τη σύγκρουση. Είναι ίσως ο μόνος τρόπος να βγουν κρυμμένα συναισθήματα και παράπονα στην επιφάνεια.

Πηγή: ladylike.gr

(φωτογραφία pexels)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια