Ψυχολογία

Εγκεφαλική αποτοξίνωση με 3 απλά βήματα

Απαλλαγείτε από τις αρνητικές σκέψεις που διαρκώς επιστρέφουν

Οι αρνητικές σκέψεις συχνά κυριαρχούν στο μυαλό μας και έχουν την τάση να επαναλαμβάνονται ξανά, δημιουργώντας μια σπειροειδή γραμμή άγχους ή ακόμα και πανικού. Η λύση σε αυτό το ζήτημα περιλαμβάνει την αποτοξίνωση του μυαλού, το να κάνετε δηλαδή ένα διάλειμμα από τις σκέψεις σας για να μπορέσετε να επανέλθετε με μια πιο ανανεωμένη προσέγγιση.

Τα οφέλη της εγκεφαλικής αποτοξίνωσης

Η διαδικασία επανάληψης των ίδιων σκέψεων, γνωστή και ως μηρυκασμός σκέψεων, αποδεικνύεται επιβλαβής, με την βασικότερη συνέπεια την δημιουργία περιττού άγχους στο παρόν για ζητήματα που αφορούν το παρελθόν ή και το μέλλον. Αυτή η περιττή ανησυχία πυροδοτεί το άγχος στον οργανισμό, το οποίο με την σειρά του δεν μας επιτρέπει να χαρούμε την στιγμή. Αποτέλεσμα του χρόνιου άγχους μπορεί να είναι μια σειρά από σωματικές, συναισθηματικές ή και ψυχικές παθήσεις.

Αποφεύγοντας τον μηρυκασμό σκέψεων μπορείτε σύμφωνα με το vita.gr να απολαύσετε:

 Αυξημένη δημιουργικότητα

Οι αρνητικές σκέψεις μπορεί να μειώσουν δραματικά την δημιουργικότητά σας ενώ έχει παρατηρηθεί, στα πλαίσια επιστημονικής μελέτης ότι όσοι εστίαζαν σε προβλήματα της δουλείας ήταν λιγότερο δημιουργικοί συγκριτικά με εκείνους που εστίασαν σε πιθανές στρατηγικές επίλυσης. Άλλη επιστημονική μελέτη έχει επίσης συνδέσει την μειωμένη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων με τις αρνητικές σκέψεις, οι οποίες είναι πιθανό να εντείνουν ακόμα περισσότερο το άγχος.

Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Έχει αποδειχθεί ότι ο μηρυκασμός μπορεί να επηρεάσει την ανάπαυση. Οι συνεχείς αρνητικές σκέψεις για οποιοδήποτε τομέα της καθημερινότητας, όχι μόνο δεν σας βοηθούν να χαλαρώσετε αλλά δεν σας αφήνουν ούτε να ξεκουραστείτε και να εκτονώσετε την ένταση της ημέρας. Κατά συνέπεια περνάτε πολλές ώρες βιώνοντας αρνητικά συναισθήματα και δεν κοιμάστε καλά, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ήδη πεσμένη διάθεση.

Μειωμένα επίπεδα κορτιζόλης

Το χρόνιο άγχος, το οποίο μπορεί να συνδέεται με τον μηρυκασμό σκέψεων, μπορεί να επηρεάσει τα συστήματα του σώματος που ανταποκρίνονται στο στρες, αυξάνοντας τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Η κορτιζόλη μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, στη ρύθμιση του μεταβολισμού, στη μείωση της φλεγμονής και στη διαμόρφωση της μνήμης. Ωστόσο, τα παρατεταμένα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης σχετίζονται με αρνητικές συνέπειες για την υγεία.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ AΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ

Πώς θα αποτοξινωθούμε;

Εάν παρατηρήσετε ότι οι σκέψεις σας παραμένουν «κολλημένες» σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα κι ότι μάλιστα γίνονται ολοένα και πιο αρνητικές, μάλλον έχει έρθει η στιγμή να κάνετε ένα βήμα πίσω και να «καθαρίσετε» το μυαλό σας. Μέθοδοι που μπορείτε να δοκιμάσετε για να δώσετε τέλος στις αρνητικές σκέψεις και να απελευθερώσετε τα αρνητικά συναισθήματα, περιλαμβάνουν:

Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φίλους ή τα αγαπημένα σας πρόσωπα αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να χαλαρώσετε και να εκφράσετε τις ανησυχίες σας. Με αυτόν τον τρόπο δεν εγκλωβίζετε τα αρνητικά συναισθήματα αλλά να τα διαχειρίζεστε με ωφέλιμο τρόπο.

Διαλογισμός: Πολλές είναι οι επιστημονικές μελέτες που υπογραμμίζουν τις ευεργετικές επιδράσεις του διαλογισμού στην υγεία του οργανισμού. Ο διαλογισμός φαίνεται ότι μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των αρνητικών σκέψεων αλλά και του φαινομένου του μηρυκασμού σκέψεων, διευκολύνοντας την συγχώρεση.

Ενσυνειδητότητα: Η ενσυνειδητότητα αποτελεί την πρακτική που σας επιτρέπει να εστιάσετε πλήρως σε μια δραστηριότητα, σταματώντας τις αρνητικές ή τις ανησυχητικές σκέψεις. Το να ολοκληρώσετε μια δραστηριότητα, εστιάζοντας μόνο σε αυτήν, μπορεί να σας βοηθήσει να «καθαρίσετε» το μυαλό σας και να δείτε μια κατάσταση από διαφορετική οπτική.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια