Ψυχολογία

Πως αποβάλλουμε κάθε κακή σκέψη, μετά από έναν τσακωμό;

Τσακώθηκες με τον/την σύντροφό σου; Με κάποιον συνάδελφο; Με τον καλύτερό σου φίλο/φίλη; Μάθε πως να αποβάλλεις τον θυμό και να μη νιώθεις κακία μετά από μια διαφωνία

Οι διαφωνίες, στην καθημερινή ζωή, είναι αναπόφευκτες, με πολλούς να είναι εκείνους που δύσκολα θα ξεχάσουν το εν λόγω περιστατικό και θα κρατήσουν κακία σε εκείνον με τον οποίον διαφώνησαν.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια Sarah Saffian, αισθήματα ικανοποίησης, αυτοπεποίθησης και ηθικής ανωτερότητας συνοδεύουν τη μνησικακία μετά από μια διαφωνία.

Ποιοι είναι οι τρόποι για να αντιμετωπίσεις το αίσθημα θυμού και κακίας που μένει μετά από μια διαφωνία;

  1. Προσδιόρισε τη ρίζα του προβλήματος

Μπες στη διαδικασία να σκεφτείς το συμβάν στο ξεκίνημά του και να εξετάσεις τον ρόλο που διαδραμάτισες εσύ σε αυτό, αντί να επικρίνεις μόνο τη συμπεριφορά του άλλου ατόμου.

Για παράδειγμα, σκέψου: Γιατί ένιωσες με τον τρόπο που ένιωσες κατά τη διάρκεια της διαφωνίας (ή αμέσως μετά); Πώς θα περιέγραφες τα συναισθήματα που σου προκάλεσε η διαφωνία αυτή; Γιατί αντέδρασες τόσο έντονα;

Μην ξεχνάς όμως ότι η διαδικασία στην οποία μπαίνεις δεν έχει σκοπό να βρεις ποιος έχει άδικο, αλλά την αντικειμενική αποτύπωση του προβλήματος και να συνειδητοποιήσεις γιατί δεν μπορείς να το αποβάλλεις.

  1. Αναρωτήσου γιατί το αφήνεις να σε ταλαιπωρεί ακόμη

Γιατί πιστεύεις ότι εσύ έχεις δίκιο; Προσδιόρισε την ένταση της μνησικακίας και να δουλέψεις πάνω στην απαγκίστρωσή σου από αυτό το τοξικό συναίσθημα.

  1. Επανεξέτασε την έννοια της συγχώρεσης

Εάν συγχωρήσεις ένα άτομο αρχικά μέσα σου και στη συνέχεια το εκφράσεις, είναι καλό για εσένα.

Η συμβουλή της Saffian είναι να γράψεις μια επιστολή που, όμως, δε θα στείλεις και να τη χρησιμοποιήσεις ως εργαλείο για να βρεις τις λέξεις να εκφραστείς.

Τα συναισθήματα κακίας και θυμού δεν αποβάλλονται αμέσως, όμως αυτή η επιστολή θα σε βοηθήσει να τα αντιμετωπίσεις.

 

Πηγή: bovary.gr

Σχόλια