Πανεπιστήμιο Κρήτης: Τελευταία συνάντηση για τον Κύκλο Ομιλιών «Το Πανεπιστήμιο στην Κοινωνία»

Κρήτη
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Τελευταία συνάντηση για τον Κύκλο Ομιλιών «Το Πανεπιστήμιο στην Κοινωνία»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τελευταία φετινή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Μαΐου, και ώρα 18:30, στο Σπίτι του Πολιτισμού, στο Ρέθυμνο, με θέμα «Παιδεία και Απασχόληση στη Νέα Γενιά»

Ολοκληρώνεται για φέτος ο Κύκλος Ομιλιών για το ευρύ κοινό «Το Πανεπιστήμιο στην Κοινωνία». Ο Κύκλος συνδιοργανώνεται από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και τα ενταγμένα στο Κ.Ε.ΜΕ. (Κέντρο Ερευνών και Μελετών) Ερευνητικά Εργαστήριά της σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και το Δήμο Ρεθύμνου.

Η τελευταία φετινή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Μαΐου, και ώρα 18:30, στο Σπίτι του Πολιτισμού, στο Ρέθυμνο, με θέμα «Παιδεία και Απασχόληση στη Νέα Γενιά».

Ομιλητές θα είναι οι:

Πέλλα Καλογιαννάκη, καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Νίκος Φωτόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κ.ΑΝ.Ε.Π.) της Γ.Σ.Ε.Ε.

Νίκος Παπαδάκης, καθηγητής και διευθυντής του ΚΕ.Π.Ε.Τ. (Κέντρο Πολιτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης) του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ .του Π.Κ.

Εναρκτήριο χαιρετισμό θα απευθύνει ο Γεώργιος Παναγής, καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας και κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Λίγα λόγια για το πλαίσιο των ομιλιών

«Είναι γενικά παραδεκτό ότι η εκπαίδευση και η συμμετοχική εκπαίδευση αποτελούν έναν από τους βασικούς προβληματισμούς για την ανάπτυξη του «ανθρώπου-πολίτη» στον 21ο αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό οι προκλήσεις είναι πολλές. Η μεγαλύτερη ίσως πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα σχολικά συστήματα είναι η προετοιμασία τους / ανταπόκρισή τους στην ποικιλομορφία, στην πολλαπλότητα, στην ευαλωτότητα, στη «διαφορετικότητα». Ως εκ τούτου ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού θεωρούμε ότι είναι/ή θα οφείλει να είναι αποφασιστικής σημασίας. Η μείωση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, των στερεοτύπων και του κοινωνικού αποκλεισμού θα μπορούσαν να αποτελέσουν βασικούς στόχους μιας δημοκρατικής, ανοικτής, ριζοσπαστικής, συμμετοχικής εκπαίδευσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση, συζητούνται θέματα που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μια τέτοια εκπαίδευση που θα στοχεύει στη δημιουργία του «ανθρώπου-πολίτη» και στην ανάπτυξη μιας «ετεροπαιδαγωγικής», ανθρωπιστικής προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της ρευστής «μετα-νεωτερικότητας», εποχή πολλαπλών κρίσεων, διεθνών προκλήσεων αλλά και σημαντικών επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων,  το δίπολο «παιδεία - αποσχόληση» παραμένει επίκαιρο και «ανοικτό» περισσότερο από ποτέ. Ειδικότερα στη χώρα μας βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις που σχετίζονται ευθέως με την ανεργία των νέων, τη μετανάστευση των υπερ-εκπαιδευμένων, τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, τον «πληθωρισμό» των προσόντων αλλά και τη διαρκή αναζήτηση δεξιοτήτων σε μια αγορά εργασίας «ασύμμετρη», εξαιρετικά ρευστή και αβέβαιη. Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης σε αυτή την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική συγκυρία; Πώς οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις; Πώς θα μπορούσε η εκπαιδευτική πολιτική να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της εκπαίδευσης με την απασχόληση αλλά και την κοινωνία ευρύτερα; Ποιες οι προκλήσεις και τα μεγάλα διακυβεύματα για τη νέα γενιά του τόπου μας;

Ποια είναι η Πέλλα Καλογιαννάκη

Η Πέλλα Καλογιαννάκη διδάσκει «Συγκριτική  Παιδαγωγική και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης»  στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην συγκριτική μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων με έμφαση στις χώρες της Ασίας, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής καθώς και στην έννοια του «ανθρώπου-πολίτη». Έχει διδάξει στο Παν/μιο Saint John της Νέας Υόρκης, στο Παν/μιο Potchefstroom στη Νότια Αφρική και είναι επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Zhengzhou της Κίνας. Είναι συγγραφέας 12 βιβλίων και επιμελήτρια/συνεπιμελήτρια 14 συλλογικών τόμων στην ελληνική, αγγλική, κινέζικη, γιαπωνέζικη και αφρικανική γλώσσα. Έχει επίσης δημοσιεύσει πάνω 100 μελέτες/άρθρα σε διάφορες γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά, αραβικά). Έχει λάβει μέρος σε διεθνή συνέδρια στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τις Η.Π.Α.

Ποιος είναι ο Nίκος Φωτόπουλος

Ο Nίκος Φωτόπουλος είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνιολογία των Πολιτισμικών και Εκπαιδευτικών Πρακτικών». Είναι επί σειρά ετών επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ και από το 2021 κατέχει τη θέση του Επιστημονικού Διευθυντή. Έχει διδάξει και έχει δώσει διαλέξεις ως επισκέπτης καθηγητής σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού αντίστοιχα, ενώ τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής, της κοινωνιολογίας του πολιτισμού, της κριτικής πολιτισμικής ανάλυσης και θεωρίας. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος επιτροπών ως εμπειρογνώμονας για θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού, κατάρτισης, διά βίου μάθησης και απασχόλησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ άρθρα του έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους, ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News