New York Times: Σε πολιτιστικό κόμβο μετατρέπεται το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά

Πολιτισμός
New York Times: Σε πολιτιστικό κόμβο μετατρέπεται το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μοναδικός βιομηχανικός χαρακτήρας, οι ιστορικές αποθήκες και η έντονη καλλιτεχνική κοινότητα και δράση γίνονται πόλος έλξης για εικαστικούς και σχεδιαστές

Το χθες, το σήμερα και το αύριο του Πειραιά διαθέτει μία αξεπέραστη πολυπολιτισμικότητα η οποία τον διακρίνει και τον φιγουράρει σε εκτενές αφιέρωμα των New York Times.

To μοναδικό βιομηχανικό προφίλ του, οι ιστορικές αποθήκες του,  η έντονη και δραστήρια καλλιτεχνική του φύση προσελκύει πλήθος δημιουργικών πολυχώρων οι οποίοι «σχεδιάζουν» στο αστικό ιστό της πόλης μία ατέρμονη κοιτίδα με το μέλλον του Πειραιά να γεμίζει με αισιοδοξία και φινέτσα.

Και για το ελληνικό αλλά και για διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα, η πόλη μετατρέπεται σε ένα πολιτιστικό κέντρο, όπως αναφέρουν στα δημοσιεύματα τους οι «New York Times», το οποίο μετατρέπει και αναδιαμορφώνει πλήρως τον δημόσιο και ιδιωτικό χώρο καθώς νέοι ιδιοκτήτες γκαλερί καθώς και σχεδιαστές έχουν προσγειωθεί «μιλώντας» για μία πόλη με σημαντικές προοπτικές και μοναδική δράση.

Με αφορμή τα εγκαίνια της γκαλερί Rodeo του περασμένου Ιουλίου στην οδό Πολυδεύκους, ένα σημείο που αποτελεί μία πραγματική εμπειρία καθώς και μία χαρακτηριστική αναδιαμόρφωση του χώρου, το αμερικανικό περιοδικό The New York Times Style Magazine  κάνει εκτενές αφιέρωμα στην πολιτιστική αναβάθμιση της περιοχής. Επίσης μέσα από τις ξεναγήσεις στις εκθέσεις που φιλοξενούνται στους χώρους κοντά στο λιμάνι, η εφημερίδα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι  «το μέλλον του Πειραιά μοιάζει γεμάτο αισιοδοξία και δημιουργικές πιθανότητες».

Εντυπωσιάζει η Σύλβια Κούβαλη, ιδρυτής της γκαλερί Rodeo, η οποία μετεγκαταστάθηκε από την Κωνσταντινούπολη το 2018 στον Πειραιά και αναφέρει:  «Αποφάσισα ότι ο Πειραιάς, με την θάλασσα και τα καράβια, τη βιομηχανική ζώνη και την Ιστορία ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή» Συνεχίζει λέγοντας:  «Όλοι πίστευαν ότι ήμουν τρελή αλλά από την αρχή πίστευα ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα όμορφο στο να βρίσκεσαι ανάμεσα σε ανθρώπους που επισκευάζουν πλοία και μηχανές, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι».

O διεθνής χαρακτήρας των σημείων κοντά στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει και με την Carwan, γκαλερί avant-garde τέχνης, η οποία άνοιξε τις πόρτες της πριν δύο χρόνια, όταν οι ιδιοκτήτες της, ο Καναδός αρχιτέκτονας Nicolas Bellavance-Lecompte και ο Γάλλος συνάδελφός του Quentin Moyse, αποφάσισαν να μετακινήσουν τον εκθεσιακό τους χώρο από τη Βυρητό στην Ελλάδα.

 Ένας από τους λόγους που οι δύο ιδιοκτήτες επέλεξαν τον Πειραιά είναι το γεγονός ότι η πελατεία τους «γινόταν όλο και πιο παγκόσμια». Οι συλλέκτες με τους οποίους συνεργάζονται οι δύο αρχιτέκτονες μπορούν να επισκεφτούν πιο εύκολα την Ελλάδα και η χρήση των ναυτιλιακών γραμμών του Πειραιά έχει διευκολύνει τη δουλειά της γκαλερί.

Αυτό το νέο πολιτιστικό ύφος του Πειραιά καθώς και η πολυπολιτισμική του ταυτότητα διαθέτει επιπλέον και «πράσινες καταβολές» καθώς στον ιστό της πόλης εδρεύει η εταιρεία Blue Cycle η οποία μαζεύει πλαστικά απορρίμματα από το Αιγαίο και τα αξιοποιεί για την παραγωγή επίπλων, οικοδομικών υλικών και άλλων προϊόντων.

Η διευθύντρια της Blue Cycle,  Σουζάνα Λασκαρίδη σημειώνει στους NYT:  «Θα ήθελα πολύ να δείξω ότι αυτό το μοντέλο κυκλικής οικονομίας μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να βάλει την Ελλάδα στον χάρτη της καινοτομίας».

Με πληροφορίες από New York Times

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News