«Γιώργο Άχρηστε, Γιώργο Προσπάθησε!» μια μοναδική παράσταση από το 3ο Γυμνάσιο

Πολιτισμός
«Γιώργο Άχρηστε, Γιώργο Προσπάθησε!» μια μοναδική παράσταση από το 3ο Γυμνάσιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με την υποστήριξητουΕθνικού Θεάτρου

Λίγο πριν μπουν οι τίτλοι τέλους μιας ιδιαίτερα δύσκολης σχολικής χρονιάς, η θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου με την υποστήριξη του Εθνικού Θεάτρου Αθηνών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Το θέατρο στο νέο σχολείο», παρουσίασε στο Κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις» τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021 την παράσταση «Γιώργο Άχρηστε, Γιώργο Προσπάθησε!».

Η υπόθεση βασίζεται στο γνωστό παραμύθι, «Το ασχημόπαπο». Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός; Πώς τελικά θα μπορέσεις να ανακαλύψειςτον εαυτό σου; Αυτά τα ερωτήματα και άλλα πολλά περιστρέφονται γύρω από την ιστορία του «Ασχημόπαπου», μια ιστορία ξεχωριστή, μα συνάμα τόσο αυθεντική για τονκαθένα από μας. Ποιος είμαι; Πού πάω; Τελικά ποιον έχω συμπαραστάτη μου;Αυτά είναι τα τρία ερωτήματα που βρίσκει ο καθένας μας μπροστά του, όποιονδρόμο και αν χαράξει. Σε αυτήν εδώ την ιστορία, ακολουθούμε τον Γιώργο-ασχημόπαπο στο ταξίδι του να ανακαλύψει τον εαυτό του, στις περιπέτειες πουθα τον κάνουν πραγματικά να καταλάβει ποιος είναι. Γιατί πάνω απ’ όλα στοχέρι μας είναι να βρούμε ό, τι πιο όμορφο και μοναδικό διαθέτουμε, να γίνουμεκι εμείς με τη σειρά μας ο κύκνος που κρύβουμε μέσα μας.

Τη θεατρική ομάδα αποτελούν οι μαθητές και μαθήτριες: Αντωνακάκη Μαρία Α1,Αντωνοδημητράκη Αρετή Α4,Βασίλας Γιώργος Β5,Βεργάκη Λένα Γ1,Βερτούδου Μαριάννα Α4,Δανασή Μαρίνα Γ1,Ζηδιανάκη Ελένη Α5,Καραντινάκη Μαρία Γ1,Μηλιαράκη Στέλλα Β3,Μπαλούρδου Καδιανή Γ5, Μυλωνάκης ΚυριάκοςΒ6, Ντηλ Σοφία Ανδρομάχη  Β3,Ομερί Ερμάλ Β7,Σαμωνάκη Ιουλία Β4,Φραγκάκη Εμμανουέλα Β4 και Χναράκης Μάνος Γ7.

Υπεύθυνος εμψυχωτής είναι ο κ. Κοσμίδης Βαγγέλης και υπεύθυνες καθηγήτριες η κ. Μοσχοβάκη Κορίνα και η  κ. Σηφάκη Εύα.

Τα μέλη της θεατρικής ομάδας δήλωσαν για τη συμμετοχή τους πρόγραμμα και στην παράσταση:

«… Μπόρεσα να έρθω σε επαφή με άλλα παιδιά, να τα γνωρίσω και ναμοιραστώ τις σκέψεις μου μαζί τους….».

«…Το θέατρο με έκανε να ανακαλύψω πολλές από τις δυνατότητες μου και να ξεπεράσω αρκετούςφόβους μου….».

«...Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία που με έκανε να έρθω πιο κοντά με τονεαυτό μου...»

Εκπρόσωπος Γονέων των παιδιών της θεατρικής ομάδας ανέφερε: «πριν από λίγες μέρες είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το ασχημόπαπο" από τη  θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου.H πρωτότυπη ιδέα της διασκευής του έργου,  η οποία υποστηρίχτηκε από το μεράκι και την αγάπη  των υπεύθυνων  εκπαιδευτικών, κ. Μοσχοβάκη Κορίνας και κ. Σηφάκη Εύας, της Διευθύντριας του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου κ .Περιστέρη Μελπομένης και του υπεύθυνου εμψυχωτή του Εθνικού Θεάτρου,  κ. Κοσμίδη Βαγγέλη,ενέπνευσε τα παιδιά και χάρισε συγκίνηση σε όλους, καθώς μέσα από την απλότητα και την αμεσότητά της πέρασε καθαρά μηνύματα για ιδιαίτερα σημαντικά θέματα».

Το θέατρο στο νέο σχολείο

Το θέατρο στο νέο σχολείο  είναι ένα πρόγραμμα του Εθνικού θεάτρου, επιχορηγούμενο από το ΕΣΠΑ, με Υπεύθυνη την καλλιτεχνική διευθύντρια του Μικρού Εθνικού και παιδοψυχίατρο κ. Βγενοπούλου Σοφία και την κ. Ελένη Ζαραφείδου, στο οργανωτικό κομμάτι του προγράμματος.Είναι η 3η χρόνια που τρέχει και σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν κάθε χρόνο 20 επιλεγμένα σχολεία από όλη την Ελλάδα με ιδιαίτερη έμφαση στην συμπερίληψη ευάλωτων μαθητικών πληθυσμών. Μέσω του θεάτρου της επινόησης και του δομημένου παιχνιδιού με αυξανόμενο επίπεδο δυσκολίας που σιγά σιγά η ομάδα κατακτά συνολικά ενθαρρύνονται η προσωπική έκφραση, η ισάξια και ισότιμη συμμετοχή όλων στο πλαίσιο της ομάδας και τελικά η παραγωγή εκ του μηδενός κειμένου με βάση τις ανάγκες και τους προβληματισμούς των μελών της. Συμπορευόμενοι και έτοιμοι να διαχειριστούμε τις επιταγές των καιρών το πρόγραμμα δέχτηκε την πρόκληση και συνέχισε την δράση του και διαδικτυακά δίνοντας μια διέξοδο και ένα κανάλι στους συμμετέχοντες ώστε να διοχετεύσουν όλη τη δημιουργικότητα και ανάγκη για έκφραση με διαδραστικό και θεατρικό τρόπο εν μέσω καραντίνας. Τελευταίος αλλά πολύ κρίσιμος στόχος του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Οι εμψυχωτές/ σκηνοθέτες που στέλνονται από το Εθνικό θέατρο στο εκάστοτε μέρος, επενδύουν μεγάλο μέρος του χρόνου τους, ώστε να επιμορφώσουν και να εξηγήσουν στους συμμετέχοντες καθηγητές τι κάνουν και τι κλειδιά-εργαλεία χρησιμοποιούν, ώστε να ξεκλειδώσουν την ομάδα και να φτιάξουν τελικά μια παράσταση, με απώτερο σκοπό σε δεύτερο χρόνο να μπορούν μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν και να παραγάγουν ένα καινούριο καλλιτεχνικό προϊόν εκπορευόμενο μέσα από τις ανάγκες της ομάδας και όχι με βάση τις δικές τους ανάγκες. Βέβαια, πολύ σημαντική επισήμανση είναι ότι από το πρόγραμμα η έμφαση βρίσκεται στην διαδικασία της καλλιέργειας του ομαδικού πνεύματος και των «δώρων» που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες και σε δεύτερη μοίρα βρίσκεται το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της θεατρικής παράστασης

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΠΝΕΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΕΠΙΝΟΗΣΗ, ΟΡΑΜΑ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΠΡΟΣΜΟΝΗ, ΠΙΣΤΗ,

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ, ΔΡΑΣΗ, ΣΤΟΧΟΣ, ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΨΥΧΗ,

ΠΕΙΣΜΑ, ΑΠΟΔΡΑΣΗ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ,

ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΘΡΕΠΤΙΣΜΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΚΦΡΑΣΗ,

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ, ΣΥΝΘΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ, ΙΔΕΑ…

ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ……..

Σωπασή Ελένη

Εκπρόσωπος Γονέων των παιδιών της θεατρικής ομάδας 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News