Πολιτισμός

Στο Ηράκλειο το άφθαρτο χέρι της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής - Η αληθινή ιστορία

Το τίμιο λείψανο του άφθαρτου αριστερού χεριού της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής και Τμήματος Τιμίου και Ζωοποιού Ξύλου από την Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους, υποδέχεται, μετά τα Χανιά και το Ηράκλειο και συγκεκριμένα ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον Μασταμπά.

Το χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής είναι άφθαρτο, με το δέρμα και τους τένοντες, διατηρείται σε φυσική θερμοκρασία ζωντανού σώματος και ευωδιάζει. Έχουν καταγραφεί πολλά θαύματα στην Ιερά Μονή που το φιλοξενεί, γι’ αυτό και θεωρείται ως δεύτερος κτήτορας της Σιμωνόπετρας, η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή.  

Από τις 24 Απριλίου έως και τις 25 Απριλίου θα βρίσκεται στην Ιερά Μητρόπολη Χανίων για προσκύνηση και ευλογία των πιστών, ενώ στο Ηράκλειο θα φτάσει στις 26 Απριλίου και ώρα 11 το πρωί.

 

Πρόγραμμα υποδοχής και ιερών ακολουθιών

Την Πέμπτη 26 Απριλίου και ώρα 11 το πρωί θα γίνει υποδοχή Ιερών Λειψάνων στη διασταύρωση των οδών Ατλαντίδος και Φοίνικος και λιτανευτική πομπή με κατεύθυνση προς τον Ιερό Ναό της Παναγίτσας, στην είσοδο του οποίου θα γίνει επίσημη υποδοχή υπό του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου.

Θα ακολουθήσει δέηση και ιερή παράκληση στην Αγία Μαγδαληνή, ενώ στις 6 το απόγευμα θα τελεστεί εσπερινός και παράκληση του Τιμίου Σταυρού.

Την Παρασκευή 27 Απριλίου και ώρα 7 το πρωί θα τελεστεί ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου και ώρα 6 το απόγευμα ο Εσπερινός και οι χαιρετισμοί στον Τίμιο Σταυρό.

Το Σάββατο 28 Απριλίου και ώρα 7 το πρωί θα τελεστεί ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Πανοσιολογιώτατου Αρχιεμανδρίτη π. Βαρθολομαίου Βογιατζόγλου, ηγουμένου της Ιεράς Μονής Επανωσήφη και το απόγευμα στις 6 θα τελεστεί εσπερινός και ιερά Παράκληση για τους μαθητές και τους υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων.

Την Κυριακή 29 Απριλίου θα τελεστεί Όρθρος και Θεία Λειτουργία στις 7 το πρωί, ιερουργούντος του Πανοσιολογιώτατου Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου π. Μεθοδίου Βερνιδάκη, πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης και ώρα 6 το απόγευμα θα τελεστεί εσπερινός και χαιρετισμοί της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής.

 

Πραγματικό περιστατικό

Κάποιος προσκυνητής το ασπάστηκε, αλλά δεν το ένοιωσε θερμό, ενώ όλοι οι φίλοι του το ένοιωθαν θερμό. Τότε αυτός έπεσε σε κατάθλιψη, ήταν σκεφτικός όλη την ώρα, και τελικά μάς το αποκάλυψε και ζήτησε τη βοήθειά μας.

Ο γέροντας τού συνέστησε να εξομολογηθεί, να προσευχηθεί στην Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή, και να ξαναπροσκυνήσει το ιερό της λείψανο την άλλη μέρα. Πράγμα που έγινε.

Την άλλη μέρα, ο προσκυνητής, αφού εξομολογήθηκε, ασπάστηκε το χέρι της και ένοιωσε μεγάλη θερμότητα και ευωδία να εξέρχεται του λειψάνου. Ευχαριστούσε δε μετά δακρύων. Μετά δακρύων!

 

Το αληθινό πρόσωπο της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής

Στα γεγονότα των σεπτών παθών και της αναστάσεως του Κυρίου συναντούμε συχνά την Μαρία Μαγδαληνή. Είναι μία από τις μυροφόρες, η πρώτη στην οποία εμφανίστηκε ο Αναστημένος Κύριος. Αλλά η γυναίκα αυτή έχει πολύ παρεξηγηθεί από πολλούς οι οποίοι παραποίησαν και κακοποίησαν φοβερά την προσωπικότητά της.

Ποιο όμως είναι το αληθινό πρόσωπο της Αγίας, έτσι όπως αυτό αναδύεται μέσα από τις αναφορές της Καινής Διαθήκης και την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας;

Η παρανόηση της Μαρίας Μαγδαληνής, ανάγεται σε αρχαίους Λατίνους ερμηνευτές, οι οποίοι έδωσαν την πρώτη ύλη για ευφάνταστα μυθολογήματα και δημιουργήθηκε έτσι στη Δύση μία απέραντη φιλολογία που ανθεί μέχρι σήμερα, η λεγόμενη ΜΑγδαληνολογία.

Σε περιόδους παρακμής παρεισέφρησαν και στο χώρο της Ορθόδοξης Ανατολής τα παραμύθια των παπικών. Στην εποχή μας δε, έγιναν υποθέσεις μυθιστορημάτων και κινηματογραφικών έργων και διαδόθηκαν πλατιά στο λαό, με αποτέλεσμα σήμερα, πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί να αγνοούν την αλήθεια για το πρόσωπο της σεμνής αυτής μαθήτριας του Κυρίου και να συνδέουν τη Μαρία Μαγδαληνή με πράγματα, όχι μόνο ανυπόστατα, αλλά και βλάσφημα.

Ποια είναι πράγματι

Ποια είναι λοιπόν, πράγματι η Μαρία Μαγδαληνή; Το όνομα Μαγδαληνή δηλώνει ότι η Μαρία καταγόταν από τα Μάγδαλα (Μθ 15,39), μία κωμόπολη της Γαλιλαίας, την οποία οι ερμηνευτές τοποθετούν στα βόρεια της λίμνης Τιβεριάδος, στην περιοχή της σημερινής Ελ Μεγντζίλ.

Κακώς οι Λατίνοι, παρασυρμένοι προφανώς από το χαρακτηριστικό της ως μυροφόρου, την ταυτίζουν με την ανώνυμη πόρνη, που μετανόησε και μνημονεύεται από τον ευαγγελιστή Λουκά  (Λκ 7,37-50) ότι μύρωσε τον Ιησού.

Μία άλλη γραφική πληροφορία για τη Μαρία Μαγδαληνή, που διασώζεται από τους ευαγγελιστές Μάρκο και Λουκά, λέει ότι η Μαρία ήταν πρώτα δαιμονιζόμενη και είχε επτά δαιμόνια, τη θεράπευσε όμως, ο Ιησούς, και μετά τη θεραπεί της υπονοείται ότι τον ακολούθησε και τον διακονούσε μαζί με τις άλλες μαθήτριές του. Και αυτή την ευαγγελική πληροφορία την έχουν παραποιήσει οι Λατίνοι, οι οποίοι ερμήνευσαν τα επτά δαιμόνια ως επτά θανάσιμα αμαρτήματα, όσα μετρούν οι δυτικοί.

Συνολικά αναφέρεται στα ευαγγέλια ένδεκα φορές, πάντοτε με το επίθετο Μαγδαληνή και πάντοτε απαριθμείται πρώτη, όπως από τούς μαθητές πρώτος αριθμείται ο Πέτρος. Μόνο στο Ἰω 19,25 δεν έχει την πρώτη θέση ἡ Μαρία, διότι εκεί μνημονεύεται πρώτη ἡ Παναγία μητέρα του Κυρίου.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στη διακονία του κηρύγματος του Ιησού (Λκ 8,2), στο σταυρό (Μθ 27,56· Μρ 15,40· Ἰω 19,25), στην ταφή (Μθ 27,61· Μρ 15,47), στην ανάσταση (Μθ 28,1· Μρ 16,1.9· Λκ 24,10· Ἰω 20,1-18).

Οι ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς γράφουν απλώς ότι από τους πρώτους είδε τον αναστημένο Ιησού Χριστό, χωρίς να διευκρινίζουν αν ήταν μόνη ή μαζί με άλλους, ενώ ο Μάρκος και ο Ιωάννης σημειώνουν ότι μόνη της η Μαρία είδε πρώτη τον αναστημένο Κύριο. Μάλιστα, ο Ιωάννης διηγείται λεπτομερώς αυτή την πρώτη εμφάνιση του Κυρίου.

Εκτός από αυτά τα στοιχεία που μας παραδίδει η Καινή Διαθήκη, γνωρίζουμε από την παράδοση της Εκκλησίας, όπως διασώζεται στην υμνολογία της, ότι η Μαρία Μαγδαληνή ήταν παρθένος· «ὑπήντησας τῇ παρθένῳ δωρούμενος τήν ζωήν», ψάλλουμε στο απολυτίκιο του πλάγιου β’ ἤχου. (παρθένος εδώ δεν είναι ἡ Παναγία μας, αλλά ἡ Μαρία Μαγδαληνή). Η πληροφορία αυτή της παραδόσεως συμβιβάζεται ακριβέστατα με τίς μαρτυρίες της Αγίας Γραφής, διότι όσο μεν ήταν δαιμονιζόμενη δεν ήταν έγγαμος, ούτε πόρνη (διαφορετικά θα το σημείωνε η Αγραφή), αφ’ ότου δε θεραπεύτηκε και ακολούθησε πάραυτα τον Ιησού είναι φανερό και φυσικό ότι δεν παντρεύτηκε. Εκτός αυτού η παράδοση βασίζεται προφανώς και σε μία αρχική και αδιάκοπη ιστορική πληροφορία, εκτός Καινής Διαθήκης. Ότι ήταν παρθένος η Μαγδαληνή Μαρία υπάρχουν τόσα τεκμήρια όσα και για τον ευαγγελιστή Ιωάννη.

(Πηγές: apolytrosis.gr, vimaorhtodoxias.gr)

 

Σχόλια