default-image

Το τέλειο μπορεί να βρίσκεται πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε

Κρήτη
Το τέλειο μπορεί να βρίσκεται πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης δίνει στο neakriti.gr η Μαργαρίτα Πανουσοπούλου. Η συνομιλία μας έγινε με αφορμή την περιοδεία της παράστασης Romantic Fools στην Κρήτη από την Δευτέρα 4 Ιουλίου.

Η Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, κόρη της Μπέτυ Λιβανού και του σκηνοθέτη Γιώργου Πανουσόπουλου, αναφέρεται στις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων που αποτελεί και το βασικό θέμα της παράστασης. «Το "τέλειο" για εμάς μπορεί να βρίσκεται πολύ πιο κοντά απ' ό,τι νομίζουμε», αναφέρει. Και συνεχίζει λέγοντας «βλέπουμε τους χαρακτήρες να ψάχνουν το τέλειο έτσι όπως το έχουν φανταστεί, χωρίς να υπολογίζουν το ρεαλισμό και την πραγματικότητα της ζωής. Έτσι μένουν περισσότερο μόνοι και πιο πληγωμένοι».

Ταλαντούχα, όμορφη, ευφυέστατη, με ευφράδεια λόγου και εμπεριστατωμένη άποψη, η Μαργαρίτα συμπρωταγωνιστεί με τον Αλέξανδρο Ζουριδάκη σε σκηνοθεσία του Νίκου Ορφανού στο θεατρικό έργο Romantic fools του Αμερικανού συγγραφέα Rich Orloff. Διαβάστε τη συνέντευξη που ακολουθεί:

Συνέντευξη στη Μαρία Αγαπάκη

Γιατί η αιώνια ερωτική πάλη μεταξύ των δύο φύλων κυριαρχεί ως θέμα στη τέχνη;

Γιατί είναι ένα θέμα που μας αφορά και μας σκανδαλίζει όλους! Γιατί δεν είναι ένα θέμα απλό και μας απασχολεί συνέχεια, γιατί οι ερωτικές σχέσεις εμπεριέχουν τέλματα και πόνο άρα έμπνευση και δημιουργία για τους καλλιτέχνες! Έχουν δημιουργηθεί μεγάλα αριστουργήματα μετά από ερωτικές απογοητεύσεις!

Άνδρες και γυναίκες είναι πλασμένοι να συμβιώνουν αρμονικά;

Σίγουρα συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον αλλά το κατά πόσο αυτό συμβαίνει αρμονικά, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ιδανικά πιστεύω πως ναι, οι άνθρωποι μπορούν να πετύχουν την αρμονία, αλλά θέλει δουλειά στο κομμάτι της αυτογνωσίας που πρέπει να κάνει ο καθένας με τον εαυτό του. Αλλιώς συμβιώνουν μέσα σε ένα περιβάλλον που πολλές φορές γίνεται τοξικό.

Τι θέλουν επιτέλους οι άνδρες από τις γυναίκες;

Να τους φροντίζουμε.

Τι θέλουν οι γυναίκες από τους άνδρες;

Να μην μας απογοητεύουν.

Ποιο είναι το νέο στοιχείο που φέρνει η παράσταση Romantic fools στο κομμάτι του έρωτα (με δεδομένο ότι από την εποχή του Ομήρου με την Ωραία Ελένη, τον Πάρι και τον Τρωικό Πόλεμο μέχρι τον Καζανόβα και τον Ρωμαίο με την Ιουλιέτα του έχουν γραφτεί σχεδόν τα πάντα);

Δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη. Όλα έχουν θιχτεί. Το θέμα είναι το πώς. Η γραφή του Orloff και η ιδέα που είναι στηριγμένο το έργο, είναι βασισμένα πάνω στο τραγικό στοιχείο των κωμικών ηρώων. Δηλαδή κατά ένα τρόπο, ο θεατής γελάει εις βάρος μας. Θέλαμε σαν ομάδα, με πολύτιμο καθοδηγητή τον Νίκο Ορφανό, να δώσουμε μία προσβάσιμη υπόσταση στο έργο και τους χαρακτήρες, να είναι εύκολο για το θεατή να ταυτιστεί χωρίς να φοβάται, να ντρέπεται ή να διστάζει. Πιστεύω πως, αν και το διαδραστικό στοιχείο είναι έντονο στην παράσταση, ο θεατής νιώθει άνετα και περνάει ιδιαίτερα ευχάριστα την ώρα του!

Στην εποχή μας πολλοί άνθρωποι ζουν μόνοι. Σε τι πιστεύεται ότι οφείλεται το φαινόμενο;

Αφενός στο ότι τα στερεότυπα της κοινωνίας πλέον, έχουν αρχίσει να σπάνε και οι άνθρωποι είναι πιο ελεύθεροι να διαλέξουν τη ζωή που θα κάνουν.(Όταν ακούω δηλώσεις τύπου «Αυτός δεν έχει παντρευτεί ποτέ, κάποιο κουσούρι θα έχει» γίνομαι έξαλλη!). Και αφετέρου, διότι οι σχέσεις θέλουν δουλειά και πια δεν πασχίσουμε για τα πράγματα στη ζωή, ο υπερκαταναλωτισμός και η άφθονη διαθεσιμότητα τα έχουν κάνει όλα να φαίνονται αντικαθιστώμενα.

Συχνά η ρουτίνα της καθημερινότητας φθείρει τις σχέσεις, αλλά και οι άνθρωποι είμαστε στις μέρες μας περισσότερο αμετακίνητοι στις θέσεις μας απ' ότι παλιότερα. Δε δείχνουμε διαθέσεις συμβιβασμού. Με ποιο τρόπο αναδεικνύεται αυτό το φαινόμενο στο Romantic fools;

Σε πολλά από τα σκετσάκια μας, βλέπουμε τους χαρακτήρες να ψάχνουν το τέλειο έτσι όπως το έχουν φανταστεί, χωρίς να υπολογίζουν το ρεαλισμό και την πραγματικότητα της ζωής. Έτσι μένουν περισσότερο μόνοι και πιο πληγωμένοι. Όμως το «τέλειο» δεν υπάρχει και το «τέλειο» για εμάς μπορεί να βρίσκεται πολύ πιο κοντά απ' ό, τι νομίζουμε, απλά αναθεωρώντας κάποιες στάσεις στις οποίες πολλές φορές μένουμε κολλημένοι και δυστυχούμε.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα παιδί να μεγαλώνει με δύο διάσημους γονείς;

Έχει και αυτό την πλάκα του.

Είναι εύκολο να βρεις την ισορροπία σου ως άνθρωπος μέσα στο θέατρο, τα καμαρίνια, τη χρυσόσκονη;

Όχι πολύ, μπορεί να παρασυρθείς να γλυκαθείς και να χάσεις την ουσία. Σε αυτήν την περίπτωση, όποιο ταλέντο διαθέτεις πάει χαμένο.. Έχει βέβαια και τη σκληρή του πλευρά. Ένας καλλιτέχνης αναμετριέται συνέχεια με τα πάντα, τον εαυτό του, την αποδοχή των άλλων, το βιοποριστικό του, τους συναδέλφους του.. Την ανασφάλεια πρέπει να την πατάσσει κανείς από νωρίς. Μετά ξεμπερδεύεις πολύ πιο εύκολα με τα θέματα που σου παρουσιάζονται στη ζωή.

Ζούσατε και εργαζόσασταν για χρόνια στο εξωτερικό; Μετανιώσατε που επιστρέψατε;

Έτσι έγινε. Δεν μετανιώνω. Δε ξέρεις ποτέ που θα σε βγάλει η ζωή. Το καλύτερο είναι να ζεις μια ζωή γεμάτη εκπλήξεις.

Έχετε σκεφτεί να εγκαταλείψετε ξανά την Ελλάδα με δεδομένο ότι τα πράγματα γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στο χώρο του θεάτρου, είναι κάπως ζοφερά.

Θα είμαι όπου περνάω πιο καλά και όπου είμαι πιο ευτυχισμένη. Για την ώρα είμαι καλά εδώ και χτίζω σιγά σιγά τους στόχους μου.

Έχετε ξαναέρθει για παραστάσεις στην Κρήτη;

Όχι, πέραν του καιρού που πέρασα στην Κρήτη στα γυρίσματα για το Νησί, δεν έχω εμφανιστεί στο σανίδι. Έχω μεγάλη χαρά που κατεβαίνουμε κάτω και καλό προαίσθημα! Πιστεύω πως θα σας αρέσει η παράσταση και θα έχει ανταπόκριση, πιστεύω πως θα αγκαλιαστεί από τους ανθρώπους της Κρήτης γιατί τους αρέσει να διασκεδάζουν και να γελούν!

Προγραμματισμένες παραστάσεις:

Ηράκλειο: 4, 5, 6 Ιουλίου, Art cafe ΔιαRτηρητέο (Χάνδακος 71,τηλ. 2815 201555). Εισιτήρια: € 12 και € 10.

Άγιος Νικόλαος: 8 και 9 Ιουλίου, Πολυχώρος Περίπου (28ης Οκτωβρίου 25, τηλ. 28410 24876). Εισιτήριο: € 10.

Χανιά: 11 και 12 Ιουλίου, Νεώριο Μόρο (Τέρμα Ακτή Ενώσεως, Παλαιό Λιμάνι, τηλ.: 28210 40265). Εισιτήριο: € 7.

Ώρα έναρξης: 21.00

Διάρκεια:  90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News