default-image

Χλόη στα δάχτυλα, του Άκη Δήμου – Must see

Πολιτισμός
Χλόη στα δάχτυλα, του Άκη Δήμου – Must see

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σκοτάδι που γίνεται ακόμη πιο βαθύ από το μαύρο χρώμα στους τοίχους και τα παράθυρα. Ο θεατής μπαίνοντας  στον (αναμορφωμένο) χώρο, μόνο κλεφτές ματιές μπορεί να ρίξει στη σκηνή. Μια μπανιέρα, μια καρέκλα, ένα παραβάν...

* Γράφει η Μαίρη Καριωτάκη

Σκηνικό που σε υποβάλει.

Σε μια γωνιά, ο Δημήτρης Χατζάκης, με κείνο το δικό του απόλυτα θεατρικό φυζικ, παίζει ζωντανά δικές του συνθέσεις που δεν αφήνουν περιθώρια να λοξοδρομήσει το συναίσθημα. Χειρουργικές οι «επεμβάσεις» του στη ροή της παράστασης…

Η πόρτα ανοίγει κι ο Αντώνης Περαντωνάκης, ντυμένος στα άσπρα, στιβαρός στη μορφή κι επιβλητικός στη φωνή κάνει την εμφάνισή του. Από την πρώτη ατάκα το ξέρεις πως τούτος ο άνθρωπος, δεν θα σου «παίξει» το έργο του Άκη Δήμου. Όχι.. Ένα θα γίνει με τον Σεμπάστιαν. Την ψυχή του θα ξεγυμνώσει μπροστά σου..

«Κι εκεί κάτω είναι η παραλία.. Ωραία λένε… Ψιλή άμμος, πράσινα νερά, κοράλλια…»

Από το σκοτάδι εμφανίζεται ο Ίαν Αβτζιγιάννης. Μαυροντυμένος αρχικά, γυμνός στο μεγαλύτερο μέρος της παράστασης, φορώντας ένα λευκό φόρεμα στο τέλος. Βουβός πρωταγωνιστής. Μ' ένα κορμί να τα λέει όλα. Ο καθρέπτης του Σεμπάστιαν..Το μυαλό του, η ψυχή του, η συνείδησή του..

Ανάσα δεν παίρνει το κοινό. Ανάσα. Κρεμασμένοι από τα χίλια των πρωταγωνιστών, μαγεμένοι από τα σκηνοθετικά τρικ και τους εξαιρετικούς φωτισμούς, ψάχνουν τους εαυτούς τους ανάμεσα στις ατάκες.

Τι κι αν δεν είσαι ο Σεμπάστιαν που είναι η Κάθριν; Σίγουρα κάποτε - κάποτε, μπορεί και τώρα που μιλάμε, κάποιον «ρόλο» παίζεις κι εσύ..

 Ο Πάνος Ιωαννίδης που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τους φωτισμούς, μ' αυτό το έργο επιτέλους δείχνει την πραγματική του αξία. Σκηνοθετικά λέω, γιατί ερμηνευτικά έχει μεγάλες στιγμές (Εκείνος  κι Εκείνος για παράδειγμα).

Με μια μεταμοντέρνα αλλά ταυτόχρονα κλασσική θεώρηση στην σκηνοθεσία του, πήρε έναν μονόλογο και τον μεταμόρφωσε σε μια απίστευτη παράσταση με 6 πρωταγωνιστές:  Ο Περαντωνάκης, ο Αβτζιγιάννης, ο Χατζάκης, η Βάιολετ , η Κάθρην (μαγνητοφωνημένες οι δύο γυναικείες φωνές) και ο φωτισμός!

Έμπνευση! Και δημιουργικότητα. Κι όρεξη. Και ψυχή.Κι αγάπη για το θέατρο και κάθε τι γύρω από αυτό.  Και πάθος για το μετά. Και δοτικότητα.  Αυτά είναι ο Πάνος Ιωαννίδης. Αυτός είναι. Ένας νέος άνθρωπος που πρέπει, ΠΡΕΠΕΙ το Ηράκλειο να τον «εκμεταλλευτεί». Κι αυτή είναι μια πρόσκληση - πρόκληση που εγώ απευθύνω προς κάθε ενδιαφερόμενο, άτομο ή φορέα.

Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθούν νέες ημερομηνίες για το Ηράκλειο  κι ύστερα η παράσταση θα ταξιδέψει στο θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα στις 16 και 17 Ιουνίου και στο θέατρο Black Box στη Θεσσαλονίκη στις 18,19 και 20 Ιουνίου. 

Μάλιστα, μαθαίνω πως σε μια από τις επόμενες παραστάσεις στο Ηράκλειο θα είναι εδώ κι ο ίδιος ο Άκης Δήμου. Κι είμαι σίγουρη θα νιώσει πολύ περήφανη για το γραπτό του.

Δείτε την παράσταση. Πιστέψτε με δεν θα χάσετε. Είναι μια από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω δει (κι έχω δει πάρα πολλές)  τα τελευταία χρόνια. Κι όχι μόνο στις θεατρικές σκηνές του τόπου μας.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Άκης Δήμου, ένας από τους πιο αξιόλογους νέους θεατρικούς συγγραφείς μας, με πλούσιο παραστατικό έργο στη σύγχρονη ελληνική σκηνή, εμπνέεται (και) σ' αυτόν τον μονόλογο από ένα άλλο κλασικό έργο: το Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι του Τεννεσί Ουίλιαμ.

 Σημειώνει, χαρακτηριστικά, ο ίδιος: «Θεωρώ ότι πολλά από αυτά τα κείμενα είναι μήτρες που γεννάνε συνεχώς καινούργια αισθήματα, και το τοπίο τους αλλάζει ανάλογα με το βλέμμα μας».

"Στο Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι" του Τεννεσί Ουίλιαμ, ο πλούσιος ομοφυλόφιλος Σεμπάστιαν Βέναμπλ, επιλέγει το 1935 να κάνει ένα καλοκαιρινό ταξίδι που καταλήγει στην Ισπανία μαζί με την όμορφη νεαρή ξαδέρφη του Κάθρην (και όχι όπως συνήθιζε τη μητέρα του) που την χρησιμοποιεί ως κράχτη στις ερωτικές του αναζητήσεις.

Ο Σεμπάστιαν δολοφονείται από μια ομάδα νεαρών, μερικούς απ' τους οποίους «γνώριζε» αρκετά καλά. Όταν η σοκαρισμένη Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα πάνω στο θάνατο του Σεμπάστιαν, η κυρία Βέναμπλ αρνείται να την πιστέψει κι η Κάθριν κινδυνεύει να χαρακτηριστεί φρενοβλαβής και να κλειστεί στο δημόσιο ψυχιατρείο, όπου ο διακεκριμένος νευροχειρούργος Τζον Κιούκροβιτς προτίθεται να της κάνει λοβοτομή προκειμένου να την βγάλει από το παραλήρημά της.

Συντελεστές παράστασης

Σκηνοθεσία: Πάνος Ιωαννίδης

Β. Σκηνοθέτη: Βούλα Δημητράκη

Μουσική: Δημήτρης Χατζάκης

Παίζουν: Ίαν Αβτζιγιάννης,  Αντώνης Περαντωνάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News