CERN: Επιστήμονες ανακάλυψαν τρία νέα «εξωτικά» σωματίδια- Ένα πεντακουάρκ και δύο τετρακουάρκ

Περίεργα

«Η ανακάλυψη θα βοηθήσει τους φυσικούς να αναπτύξουν ένα ενιαίο μοντέλο εξωτικών αδρονίων»

Οι επιστήμονες ενός μεγάλου πειράματος στον μεγάλο επιταχυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών, του CERN  ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν τρία νέα "εξωτικά" υποατομικά σωματίδια, ένα νέο είδος πεντακουάρκ και δύο νέα τετρακουάρκ.

Τα ευρήματα, που παρουσιάστηκαν από τους ερευνητές του CERN, έρχονται να διευρύνουν τον κατάλογο των νέων αδρονίων που ανακαλύπτονται στον μεγάλο επιταχυντή και ελπίζεται ότι θα βοηθήσουν τους φυσικούς να κατανοήσουν καλύτερα πώς τα κουάρκ προσδένονται μεταξύ τους για να σχηματίσουν άλλα σύνθετα σωματίδια.

Τα κουάρκ, τα μικρότερα σωματίδια που έχουν ανακαλυφθεί από τον άνθρωπο, εμφανίζονται σε έξι "γεύσεις", όπως λέγονται: πάνω , κάτω , κορυφή , πυθμένας , παράξενο  και γοητευτικό.

Συνήθως συνδυάζονται σε ομάδες των δύο ή τριών για να σχηματίσουν αδρόνια, όπως πρωτόνια και νετρόνια που αποτελούν τους ατομικούς πυρήνες.

Σπανιότερα τέσσερα ή πέντε κουάρκ συνδυάζονται για να σχηματίσουν σωματίδια τετρακουάρκ ή πεντακουάρκ. Αυτά τα "εξωτικά" αδρόνια, που "ζουν" για απειροελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου, έχουν παρατηρηθεί μόνο κατά τα τελευταία χρόνια από πειράματα.

Οι νέες ανακαλύψεις περιλαμβάνουν νέα είδη αυτών των εξωτικών αδρονίων που δεν είχαν παρατηρηθεί μέχρι σήμερα, ανεβάζοντας σε 21 τον συνολικό αριθμό τους.