"Μικρά κ' Περίεργα"

Έφερε ο κορωνοϊός το τέλος της σαμπάνιας;

Σε κίνδυνο τα διάσημα ποτά

Η σαμπάνια έχει συνδεθεί με τη χλιδή, με τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής μας, όπου πρέπει να πανηγυρίσουμε, να διασκεδάσουμε, να σηματοδοτήσουμε μια στιγμή με κάτι ξεχωριστό. Όμως και αυτό το ποτό της λάμψης έχει βρεθεί στη δίνη της κρίσης του κορωνοϊού, καθώς οι πωλήσεις του καταγράφουν μεγάλη πρώτη. Η αιτία είναι μάλλον αυτονόητη.

Οι πωλήσεις του αφρώδους οίνου έχουν πιάσει πάτο, αφού οι δεξιώσεις, τα πάρτι και οι γάμοι έχουν πια αραιώσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, με δεδομένο ότι έχει μπει πλαφόν στους αριθμούς των καλεσμένων που επιτρέπονται σε αυτούς.

Σύμφωνα με την ελληνική έκδοση της “HuffPost”, οι παραγωγοί στην Ανατολική Γαλλία, έδρα της παγκόσμιας βιομηχανίας του ποτού, επισημαίνουν πως έχουν χάσει περίπου 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν αυτό το έτος, καθώς ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά το 1/3. Οι επαγγελματίες του κλάδου υπολογίζουν παράλληλα πως περίπου 100 εκατομμύρια φιάλες θα βρίσκονται στα κελάρια τους απούλητα ως το τέλος του έτους.

«Βιώνουμε μια κρίση που εκτιμούμε πως είναι χειρότερη ακόμα κι από τη Μεγάλη Ύφεση του 1929», δήλωσε ο Θιμπό Λε Μαλούξ από την ένωση των επαγγελματιών, που εκπροσωπεί σχεδόν 16.000 οινοποιούς. Φυσικά, τα δεδομένα ανησυχούν περισσότερο τους μικρούς παραγωγούς, οι οποίοι είναι πιο ευάλωτοι.

Κατά τη “Huffinghton Post”, σημαντικοί παραγωγοί όπως η Vranken-Pommery προβλέπουν πως η κρίση θα μπορούσε να διαρκέσει για χρόνια.

«Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η σαμπάνια κατάφερνε να επιβιώσει σε κάθε πόλεμο», τόνισε ο Πολ Φρανσουά Βράνκεν, ιδρυτής της εταιρείας.

«Σε κάθε κρίση υπήρχε κάποια διέξοδος. Αυτή την ώρα, δεν υπάρχει προοπτική, εκτός αν βρεθεί άμεσα εμβόλιο», είπε. Οι επικεφαλής της επιχείρησης είπαν ότι η στρατηγική μάρκετινγκ του ποτού πρέπει να αλλάξει, ώστε να μην προορίζεται μόνο για δεξιώσεις και μεγάλα γεγονότα.

«Ακόμα κι αν τα μπαρ και τα νυχτερινά κέντρα παραμείνουν κλειστά για πέντε χρόνια, δε σκοπεύουμε να χάσουμε τους πελάτες μας. Θα σημειωθούν μεγάλες αλλαγές στη στρατηγική του μάρκετινγκ, που θα είναι ικανή να αναδείξει το μεγαλείο του οίνου μας», συμπλήρωσε ο ιδρυτής.

Η εταιρεία Selosse, που μεταξύ άλλων παράγει σαμπάνιες χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, ελπίζει ότι η πανδημία του κορωνοϊού θα ενθαρρύνει τις σκέψεις για ένα διαφορετικό μάρκετινγκ και την αναδιάρθρωση της βιομηχανίας των πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας τόνισαν επίσης πως θα ήθελαν να δουν μια πιο συνεργατική πλευρά στην παραγωγή, όπως τα κοινόχρηστα πιεστήρια κρασιού για να καλύπτεται το κόστος για τους μικρότερους παραγωγούς.

Πιο νωρίς η σοδειά - “Θύμα” και της κλιματικής αλλαγής

Πρόσφατα είχε δει το φως της δημοσιότητας άλλη μια είδηση ανησυχητική για την παραγωγή της σαμπάνιας που αφορούσε στο επίκαιρο θέμα των καιρών, τις κλιματικές αλλαγές. Σύμφωνα με τα όσα είχαν δει το φως της δημοσιότητας, οι οινοπαραγωγοί στην Καμπανία της Ανατολικής Γαλλίας είχαν δηλώσει ότι οι πιο υψηλές θερμοκρασίες τούς αναγκάζουν να μαζεύουν νωρίτερα τα σταφύλια. Κάποιοι μάλιστα έχουν ήδη αρχίσει να αγοράζουν εκτάσεις στη Νότια Αγγλία, προκειμένου να προετοιμαστούν για τις κλιματικές αλλαγές που ίσως να αλλοιώσουν την ξεχωριστή γεύση της σαμπάνιας.

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η θερμοκρασία της γης παγκοσμίως ενδέχεται να αυξηθεί κατά 2 με 4,9 βαθμούς Κελσίου τον 21ο αιώνα σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, γεγονός που θα αυξήσει την πίεση στη γεωργία παγκοσμίως.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια