"Μικρά κ' Περίεργα"

«Ντελίριο» με… τα πατίνια στους δρόμους

Εδώ, στο Ηράκλειο, αλήθεια έχουμε σχέδιο;

«Στοπ» λέει το Μιλάνο - Τι ακριβώς συμβαίνει στο Ηράκλειο;

Το φετινό καλοκαίρι, τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αναδειχτεί σε ένα ολοένα και πιο δημοφιλές μέσο μεταφοράς σε πολλές πόλεις στην Ευρώπη. Τα έχετε δει στο Ηράκλειο, προχθές γράψαμε για τα προβλήματα στο Ρέθυμνο, τα ίδια και στο Μιλάνο!

Εκεί βέβαιο ο Δήμος Μιλάνου απαγόρευσε την κυκλοφορία τους μέχρι νεωτέρας, γιατί δημιουργούσαν πρόβλημα στους δρόμους και τα πεζοδρόμια συνολικά στην κυκλοφορία! Η απαγόρευση είναι μέχρι να καταρτιστεί κάποιο σχέδιο!

Εδώ, στο Ηράκλειο, αλήθεια έχουμε σχέδιο; Ποιο είναι το καθεστώς; Τι ακριβώς συμβαίνει; Ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες υπουργείων αλλά και Δήμου, που τα αδειοδοτούν.

Ο Δήμος του Μιλάνου έδωσε διορία τριών ημερών στις εταιρείες που νοικιάζουν ηλεκτρικά πατίνια για να τα απομακρύνουν από τους δρόμους και τα πεζοδρόμια της πόλης, μολονότι προ μόλις ενός μηνός το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε νέους κανονισμούς χρήσης τους εντός του αστικού ιστού.

Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι για την Ασφάλεια Άννα Σκαβούτσο και Μεταφορών Μάρκο Γκρανέλι εξέδωσαν διαταγή για να αποσυρθούν τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους του Μιλάνου, έως ότου ο Δήμος καταρτίσει και δημοσιεύσει σχετικό διαγωνισμό για την ανάθεση της ενοικίασής τους και τοποθετηθούν οι σχετικές επιγραφές με τις οδηγίες χρήσεις και τις απαγορεύσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία.

Όπως τονίζει η δημαρχία, όχι μόνον δεν έχει δοθεί άδεια στις εταιρείες ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών, αλλά οι υπηρεσίες τους είχαν αρνηθεί να εγκρίνουν το αίτημα λειτουργίας τους.

Πάντως, στο Μιλάνο έχει καταγραφεί ήδη ένα ατύχημα, με τον αναβάτη ενός πατινιού να παρασύρει πεζό, ο οποίος νοσηλεύεται με πολλαπλά κατάγματα. Στην υπόθεση παρενέβη και η εισαγγελία, που διέταξε έρευνα για τη νομιμότητας της λειτουργίας των εταιρειών ενοικίασης πατινιών.

Πολλοί το προτιμούν ως μέσο μεταφοράς, ακόμη και εναλλακτικά των μέσων μεταφοράς. Όμως αυτή τους η χρήση έχει δημιουργήσει πλήθος προβλημάτων στην κυκλοφορία μέσα στον αστικό ιστό, καθώς οι μεγάλες ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν (50 χλμ./ώρα) έχουν αποδειχτεί επικίνδυνες για τους πεζούς στα πεζοδρόμια, αλλά και στους δρόμους, καθώς οι αναβάτες τους κάνουν “σφήνες” ανάμεσα σε αυτοκίνητα και μηχανές. Μόλις τις τελευταίες ημέρες ένας νεαρός 30 ετών στο Παρίσι βρήκε τον θάνατο όταν τον παρέσυρε μηχανάκι.

Σχόλια