default-image

Πρόβλημα με τη βαθμολογία στα Αρχαία;

Περίεργα
Πρόβλημα με τη βαθμολογία στα Αρχαία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα θέμα "φιλολογικό" προς το παρόν, που, ωστόσο, μπορεί και να γιγαντωθεί αν αποδειχτεί πως κάποιοι έχουν αδικηθεί, έχει προκύψει στη βαθμολόγηση των γραπτών των Αρχαίων Ελληνικών των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Όπως καταγγέλλεται, οι σωστές εκδοχές της απάντησης του θέματος είναι δύο, με αποτέλεσμα άλλα βαθμολογικά κέντρα να το αποδέχονται και να βαθμολογούν έτσι τα γραπτά, ενώ άλλα να θεωρούν ορθή μόνο τη μια εκδοχή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη βαθμολόγηση των γραπτών, δημιουργώντας ενδεχομένως δύο κατηγορίες.

Συγκεκριμένα, το πρόβλημα εντοπίζεται στο θέμα Γ3β, στο αδ?δακτο κείμενο, όπου οι εξεταζόμενοι κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τη μετοχή «κτησάμενος». Εδώ, μια κατηγορία φιλολόγων υποστηρίζει ότι υπάρχουν δύο ερμηνείες: α) Να θεωρηθεί χρονική και να δηλώνει την απλή σκέψη του λέγοντος ή β) να θεωρηθεί χρονικο-υποθετική μετοχή, που δηλώνει το προσδοκώμενο.

Υπάρχουν όμως και φιλόλογοι στα βαθμολογικά κέντρα που θεωρούν εκ προοιμίου σωστή μόνο την εκδοχή «α».

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κεφαλονιάς-Ιθάκης, με επιστολή του εφιστά στην προσοχή στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επειδή τα περισσότερα φροντιστήρια στις λύσεις που παρουσίασαν δίνουν μόνο την ερμηνεία «α», να μην παρασυρθούν οι βαθμολογητές και απορρίψουν την ερμηνεία «β», η οποία τεκμηριώνεται από πολλές θεματογραφίες και συντακτικά.

Μέχρι στιγμής, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έχει εκδώσει κάποια ανακοίνωση σχετικά με το θέμα.

Να σημειωθεί πως και στο Ηράκλειο υπάρχουν ήδη καταγγελίες, κυρίως από γονείς μαθητών.

Μ. Κ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News