Της συγνώμης του πρωθυπουργού για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη (τέταρτη στο διάστημα της διακυβέρνησής του) προηγήθηκε η παραίτηση του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος. Αρχικά, αμφότεροι επιχείρησαν να αποποιηθούν την ευθύνη για το δυστύχημα, προκρίνοντας το ατομικό λάθος του σταθμάρχη, ωστόσο όσο τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, η διαχρονική κακοδιοίκηση και διαφθορά στο Δημόσιο κυριαρχούσαν στα Μέσα, με παλαιότερες έρευνες δημοσιογράφων και καταθέσεις στελεχών του χώρου, το Μαξίμου προχώρησε σε μερική αναδίπλωση, βέβαια κατόπιν εορτής. Και αυτό, γιατί αφενός το αφήγημα του “αποδιοπομπαίου τράγου” δεν έπεισε, αλλά το σημαντικότερο ουδείς μπορεί να πει –και ειδικά οι αρμόδιοι– ότι δεν είχε ακούσει για τα σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου στη χώρα μας. Μάλιστα, εκτός από τις δύο μεγάλες έρευνες για το θέμα (inside story, 2019) και του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (MIIR), στις οποίες γινόταν ρητή αναφορά στο πρόβλημα, είχαν κατατεθεί και σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή. Η πρώτη ήταν από την Πέρκα Χαράλαμπου Θεοπίστη (Πέτη), βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας, με πρωτοβουλία της οποίας κατατέθηκε στις 31 Αυγούστου 2020 ερώτηση προς τον κ. υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα: «Ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου με κίνδυνο ατυχήματος λόγω απραξίας της κυβέρνησης στην ανάταξη και συντήρηση της υποδομής», με τη στήριξη 33 βουλευτών της αντιπολίτευσης, με αφορμή τον εκτροχιασμό συρμού του προαστιακού σιδηροδρόμου που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο. Ερώτηση για το θέμα είχε καταθέσει και ο Κυριάκος Βελόπουλος με θέμα: «Σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ» για τα συστήματα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων. Μετά από μερικές εβδομάδες, ο Κώστας Καραμανλής απάντησε ως εξής: «Τα Συστήματα Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και προστασίας συρμού (ETCS) βρίσκονται σε φάση δοκιμών από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, οι οποίες έχουν παραταθεί λόγω των περιορισμών που επεβλήθησαν στις μετακινήσεις εξαιτίας της πανδημίας (COVID-19), με αποτέλεσμα την αδυναμία προσέλευσης στο εργοτάξιο του απαραίτητου εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού για την ολοκλήρωσή τους, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα». Συνεπώς, κανείς δε θα μπορεί να πει “δεν γνώριζα”.
Εγκατάλειψη!

Σχόλια