Τρομάζουν τα απαρχαιωμένα δίκτυα - Οι αριθμοί μαρτυρούν πως δεν είναι μόνο το ανθρώπινο λάθος

Παραπολιτικά
Τρομάζουν τα απαρχαιωμένα δίκτυα - Οι αριθμοί μαρτυρούν πως δεν είναι μόνο το ανθρώπινο λάθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φοβερή σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη δεν είναι απλώς το λάθος ενός σταθμάρχη που πήρε την πιστοποίησή του, κατά δήλωση του ίδιου στα social media, στις 24 Ιανουαρίου 2023, στα 60 του!

Ο άνθρωπος αυτός έγινε σταθμάρχης στα 60, ενώ πριν ήταν απλώς αχθοφόρος του ΟΣΕ. Μάλιστα, ένας συνάδελφός του φέρεται να είπε ότι ήταν και μετακλητός υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, που ανέλαβε σταθμάρχης πρόσφατα και είχε βάρδια τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη.

Φταίει λοιπόν ο σταθμάρχης που δε γύρισε το κλειδί! Το παραδέχτηκε και ο ίδιος, αλλά και ο πρωθυπουργός στο μήνυμά του μίλησε για «ανθρώπινο λάθος». Όμως τα συστήματα και οι μηχανές δε θα πρέπει να βελτιώνονται, ώστε να μην αναπαράγουν την τυχόν ανθρώπινη αστοχία, δηλαδή το λάθος; Αυτή είναι μια κοινωνιολογική προσέγγιση, που ως φαίνεται εδώ βρίσκει έδαφος να συζητηθεί... Και εξηγούμαστε.

Πέραν του ανθρωπίνου λάθους, η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μια ακόμη φορά την παλαιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα έργα που δεν έγιναν, τα πρόστιμα και τα δικαστήρια στα οποία παρέπεμψε η Ευρώπη τη χώρα.

Στα τελευταία στοιχεία της Eurostat φαίνεται ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται για τις εθνικές μεταφορές τους το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά στις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100%), την Πορτογαλία (85,2%), την Ισπανία (84,2%), τη Ρουμανία (77,3%), την Πολωνία (69,5%), τη Φιλανδία (66,7%), τη Σουηδία (61,6%) και τη Γαλλία (61,2%). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2%) και τη Νορβηγία (66,2%).

Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 0,6% στην Ελλάδα, το 3,9% στη Δανία, το 5,9% στη Λετονία και το 7,5% στις Κάτω Χώρες.

Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην περίπτωση της Ελλάδας υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζουν τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.

Σε επίπεδο Ε.Ε., οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.

Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη-μέλη της Ε.Ε., το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News