Παραπολιτικά

Η Ευρώπη χωρίς... ντίζελ;

Ούτε 10 εβδομάδες δεν απομένουν μέχρι να ξεκινήσει η εφαρμογή των κυρώσεων που θα μπλοκάρουν σχεδόν ολοκληρωτικά τις συναλλαγές Ευρώπης-Ρωσίας στον τομέα του ντίζελ, αλλά η Ε.Ε. δεν έχει ακόμη βρει εναλλακτικές πηγές προμήθειας για το καύσιμο.

Περίπου το 1/2 της κατανάλωσης ντίζελ στην ήπειρο καλύπτεται από εισαγωγές από τη Ρωσία, πηγή που αναμένεται να στερέψει σχεδόν πλήρως μετά την εφαρμογή των κυρώσεων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο έλαβαν από τη Ρωσία σχεδόν τις μισές εισαγωγές καυσίμου τύπου ντίζελ διά θαλάσσης τις πρώτες 24 ημέρες του τρέχοντος μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa, τα οποία επεξεργάστηκε το πρακτορείο Bloomberg.

Αύξηση λόγω... απεργίας

Το επίπεδο εξάρτησης της Ευρώπης εκτοξεύτηκε απότομα από τον Οκτώβριο, όταν οι συνολικές εισαγωγές της ηπείρου αυξήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τις απεργίες που έβγαλαν “νοκ άουτ” τη γαλλική δυνατότητα διύλισης πετρελαίου.
Συνολικά, δεξαμενόπλοια παρέδιδαν κατά μέσο όρο 1,34 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ ημερησίως κατά τη διάρκεια της περιόδου 1ης-24ης Νοεμβρίου στην Ε.Ε. και στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Vortexa. Πρόκειται για ποσότητα σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με τον Οκτώβριο, ωστόσο εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο για τους πρώτους 10 μήνες του 2022.

5/2 η... ημέρα της κρίσης

Από τις 5 Φεβρουαρίου, οι κυρώσεις της Ε.Ε. θα απαγορεύσουν σχεδόν εξ ολοκλήρου τις εισαγωγές ντίζελ και άλλων διυλισμένων προϊόντων από τη Ρωσία διά θαλάσσης. Η χώρα εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής της Ε.Ε., πράγμα που σημαίνει ότι οι αγοραστές θα αντιμετωπίσουν μια έντονη κρίση έλλειψης του καυσίμου, εκτός εάν μπορέσουν να προμηθευτούν περισσότερα βαρέλια από άλλες πηγές προκειμένου να καλύψουν το κενό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια