Παραπολιτικά

Ακαθάριστα οικόπεδα «πνιγμένα» στα ξερόχορτα

Ακαθάριστα οικόπεδα και κοινόχρηστοι χώροι πνιγμένοι στα ξερόχορτα, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια στην περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς, κατέγραψε ο τηλεοπτικός φακός της ΚΡΗΤΗ TV, όπως και την αγωνία των δημοτών του Ηρακλείου, οι οποίοι κάνουν λόγο για αδιαφορία τόσο των ιδιοκτητών ακινήτων όσο και των αρμοδίων να δρομολογήσουν λύσεις.

Σχεδόν καθημερινές είναι οι καταγγελίες προς τη Δημοτική Αστυνομία για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ το «καμπανάκι» του κινδύνου «κρούουν» στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας προκειμένου να αποφευχθούν εφιαλτικές καταστάσεις με την πύρινη λαίλαπα.

Οι εικόνες είναι ακόμη πιο ανησυχητικές μια «ανάσα» από σχολεία και παιδικές χαρές, όπως για παράδειγμα στην ευρύτερη περιοχή της Κηπούπολης.

Ο «Τιτανικός» της κρίσης

Την κλασική σκηνή της ταινίας «Τιτανικός» που έχει αφήσει εποχή στον κινηματογράφο, με τους πρωταγωνιστές στο ηλιοβασίλεμα, στο τελευταίο δείλι που γνώρισε το τραγικό πλοίο και οι περισσότεροι από τους επιβάτες του, θα τη θυμάστε σίγουρα. Αυτό το στιγμιότυπο ανακαλεί ο σκιτσογράφος Thiago για να δώσει το στίγμα της οικονομικής κρίσης. Δύο καταναλωτές βρίσκονται στη στάση που άφησε εποχή τού Λεονάρντο ντι Κάπριο, καθώς αγκαλιάζει την Κέιτ Γουίνσλετ, όχι όμως πάνω στον «Τιτανικό», αλλά σε ένα σύγχρονο “αντίγραφό” του με τη μορφή καροτσιού του σούπερ-μάρκετ, παραπέμποντας στην τραγωδία που βιώνουν καθημερινά με την ακρίβεια εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Δίπλα μια σειρά από προϊόντα με την ταμπέλα «τιμές» και το βελάκι της ανόδου. Δεν είναι πραγματικά απολαυστικό; Ως σκίτσο βεβαίως, καθώς η πίκρα που μια τέτοια αλήθεια συνεπάγεται για όλους είναι βαριά και ασήκωτη.

«Ζήλεψε» τον ΓΑΠ ο Μπάιντεν

Το... περιβόητο ατύχημα που είχε πριν από αρκετά χρόνια ο ΓΑΠ κάνοντας ποδήλατο φαίνεται ότι... ζήλεψε ο νυν «πλανητάρχης». Ο 79χρονος Τζο Μπάιντεν ανέβηκε προχθές το πρωί στο ποδήλατό του για να κάνει βόλτα, ωστόσο δεν έμελλε να του βγει σε καλό. Ο Αμερικανός πρόεδρος σταμάτησε όταν συνάντησε περαστικούς πολίτες και δημοσιογράφους κι άνοιξε κουβέντα μαζί τους. Ωστόσο, όπως φαίνεται, μπλέχτηκε το πόδι του στο πετάλι και σωριάστηκε στο έδαφος. Πάντως, ο Μπάιντεν δε φαίνεται να πτοήθηκε, καθώς σηκώθηκε πολύ γρήγορα με τη βοήθεια και των ανδρών της προσωπικής του ασφάλειας, διαβεβαιώνοντας τον περίγυρό του ότι είναι «καλά».

Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2008 ο Γιώργος Παπανδρέου είχε πέσει από το ποδήλατό του, όταν μπλέχτηκε το χέρι του στην αλυσίδα του δίκυκλου...

Ποιος θα πληρώσει με 9 εκατ. το «φιάσκο» του νέου δρόμου Ηρακλείου – Μεσαράς

Από τις 15 Μαΐου σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία αλλά και στην ασφάλεια των οδηγών προκαλεί η διακοπή κυκλοφορίας λίγο πριν το τούνελ στην Αγία Βαρβάρα, στον νέο δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς, συνολικού προϋπολογισμού 170 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω καθίζησης. Ένας δρόμος τεσσάρων ετών (παραδόθηκε σε κυκλοφορία το 2019!!!) τέθηκε εκτός λειτουργίας και το κόστος για την αποκατάσταση των ζημιών υπολογίστηκε σε 9 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρόνος που απαιτείται προσδιορίστηκε στους 16 μήνες.

*Του Νίκου Αντωνακάκη

Δεν ξέρουμε αν φταίει η φύση, η κλιματική αλλαγή ή ο κακός μας ο καιρός. Αυτό που σίγουρα ξέρουμε είναι ότι δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα που χρήζουν πειστικών απαντήσεων. Για ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή, για την κοινωνία και για την οικονομία.

  • Ερώτημα πρώτο: Ποιος ευθύνεται για τις αστοχίες; Η μελέτη ή η κατασκευή;
  • Ερώτημα δεύτερο: Έγινε προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου; Υπήρξαν παρατηρήσεις; Και αν ναι, ποιες;
  • Ερώτημα τρίτο: Έχουν απαλλαγεί ή όχι ο μελετητής και ο ανάδοχος κατασκευής;
  • Ερώτημα τέταρτο: Ποιος θα πληρώσει το κόστος αποκατάστασης των 9 εκατ. ευρώ;
  • Ερώτημα πέμπτο: Σε ποιον θα ανατεθούν οι νέες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση;
  • Ερώτημα έκτο: Πότε θα παραδοθεί προς χρήση ο δρόμος μετά τις παρεμβάσεις;
  • Ερώτημα έβδομο: Ποιος εγγυάται ότι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν θα επιλύσουν οριστικά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί;

Η άμεση αποκατάσταση του δρόμου, ενός πολύ σημαντικού έργου για την περιοχή και την ασφάλεια των οδηγών, είναι ασφαλώς επιτακτική ανάγκη. Και δεν πρέπει να καθυστερήσει ούτε μία μέρα. Αυτό, όμως, δεν αποτελεί άλλοθι για κανέναν υπεύθυνο. Τα ερωτήματα υπάρχουν και οφείλονται απαντήσεις. Πειστικές.

Όλα για τα... σπορέλαια!

Δείτε τα στοιχεία και θα καταλάβετε... Μείωση της παγκόσμιας παραγωγής και κατανάλωσης ελαιολάδου και αύξηση της παραγωγής σπορελαίων κατά την ερχόμενη περίοδο εκτιμάται από επίσημη έκθεση του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA). Τα δεδομένα του USDA συλλέγονται από ανεξαρτήτους εμπειρογνώμονες, από κυβερνητικούς αξιωματούχους και γεωργικές ενώσεις, και αναφέρουν ότι η παγκόσμια παραγωγή θα μειωθεί κατά 11% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και κατά 8% σε σχέση με τον κυλιόμενο μέσο όρο της πενταετίας, και θα πέσει στα 2,9 εκατομμύρια τόνους την καλλιεργητική περίοδο 2022/23.

Η μείωση αυτή της παγκόσμιας παραγωγής αποδίδεται στη μείωση της παραγωγής στις βασικές ελαιοπαραγωγικές χώρες του κόσμου και κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Μαρόκο, την Τουρκία και την Τυνησία. Αντίθετα, η εγχώρια κατανάλωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία σύμφωνα με το USDA αντιπροσωπεύει το ήμισυ της συνολικής παγκόσμιας κατανάλωσης, αναμένεται να παραμείνει ισχυρή.

Αύξηση στην παραγωγή σπορελαίων

Την ίδια ώρα, η παγκόσμια παραγωγή σπορέλαιων, παρά την έλλειψη ηλιέλαιου που προκύπτει από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αναμένεται να αυξηθεί. Οι καλλιέργειες ελαιοκράμβης στον Καναδά και την Ε.Ε., σε συνδυασμό με την υψηλή παραγωγή σόγιας στη Νότια Αμερική, αναμένεται να καλύψουν το κενό που αφήνει η παραγωγή ηλιελαίου από την Ουκρανία και τη Ρωσία.

«Βάστα, Ρόμελ»

Το απόσπασμα αυτό το αναδημοσιεύω από τον «Ημεροδρόμο»: «Η ιστορία λέει ότι επί γερμανικής κατοχής οι μαυραγορίτες και οι ντόπιοι συνεργάτες των ναζί, που έπιναν το αίμα του λαού, αναφωνούσαν το γνωστό «βάστα, Ρόμελ». Δηλαδή εύχονταν να κρατήσει στη μάχη της αφρικανικής ερήμου ο Γερμανός στρατηγός του Ράιχ Έρβιν Ρόμελ, προκειμένου να διατηρηθεί ο βρετανικός αποκλεισμός του Πειραιά και να γίνει πιο σκληρή η γερμανική κατοχή στην Ελλάδα που εξασφάλιζε τον απάνθρωπο πλουτισμό τους...

Σήμερα αυτή τη φράση, παραλλαγμένη και με άλλους πρωταγωνιστές, θα μπορούσαν να την αναφωνούν και οι εφοπλιστές (μαζί τους και τα δικά μας «πατριωτάκια» που διαθέτουν καράβια), αφού τα κέρδη τους από τη μεταφορά LNG μετά το κλείσιμο της στρόφιγγας του φυσικού αερίου από τη Μόσχα είναι εξωπραγματικά! Σε μαυραγορίτικα επίπεδα...

Σύμφωνα με την εταιρεία ενεργειακών πληροφοριών ICIS, το κόστος ναύλωσης ενός LNG tanker στον Ατλαντικό για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη βρίσκεται σήμερα στα 105.000 δολάρια την ημέρα και στον Ειρηνικό στα 89.000 δολάρια ημερησίως!».

Η ζήτηση για αέριο στην Ευρώπη «παραμένει ισχυρή, διότι οι εταιρείες γεμίζουν τις αποθήκες τους και αντικαθιστούν τις ρωσικές ενεργειακές προμήθειες. Επίσης, αυξάνεται και η ζήτηση από την Ασία, καθώς η χρήση ρεύματος θα αυξηθεί για τον καλοκαιρινό κλιματισμό», σημειώνει στη «Ναυτεμπορική» ο αναλυτής της ICIS, Alex Froley...  Τι δεν καταλαβαίνεις;

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια