Στο συγκεκριμένο προτεινόμενο διαγώνισμα, ωστόσο, τα τρία κείμενα έχουν έναν κοινό θεματικό άξονα. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ΘΕΜΑ Γ, καθώς, αφού προσδιοριστεί το ερώτημα που θέτει το ποίημα, θα πρέπει να διατυπωθεί και η προσωπική άποψη (προσωπική οπτική) του μαθητή σε αυτό. Η ανταπόκριση, μάλιστα, των μαθητών σε αυτό θα συνθέσει και τις ποικίλες ερμηνευτικές εκδοχές του.
Τέλος, στην παραγωγή λόγου (ΘΕΜΑ Δ) εφόσον δεν ζητείται η δημιουργική αξιοποίηση στοιχείων των κειμένων αναφοράς, δεν είναι υποχρεωμένος ο μαθητής να τα αξιοποιήσει. Ωστόσο, αν διαπιστώσει ότι στα προς εξέταση κείμενα δίνονται σημαντικές πληροφορίες που θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν την επιχειρηματολογία του, τότε δεν είναι λάθος να τις συμπεριλάβει στο κείμενό του, πάντα βέβαια με τρόπο εύσχημο και λειτουργικό. Δοκιμάστε τις δυνάμεις σας.
Καλή επιτυχία!
Αναλυτικά το διαγώνισμα ΕΔΩ ή εδώ:
Σχόλια