Θέματα Εξετάσεων

Πανελλήνιες 2019: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά

Συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες Εξετάσεις στα Λύκεια όλης της χώρας.

Mε εξεταζόμενα μαθήματα, σήμερα, Δευτέρα, την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) και τα Μαθηματικά (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής) συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους μαθητές των γενικών Λυκειών.

Δείτε τις απαντήσεις στα Αρχαία ΕΔΩ.

Δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά ΕΔΩ.

Σημειώνεται πως οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια της εξέτασης, καθώς η βαθμολογία στα δύο αυτά μαθήματα, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την επιτυχία ή μη των υποψήφιων φοιτητών.

Μαθηματικά

 Αναφορικά με τα θέματα των Μαθηματικών, όπως σχολίασε ο κ. Μανόλης Μαυράκης, Διευθυντής των Φροντιστήριων Πουκαμισάς Ηρακλείου, επρόκειτο για «Θέματα απαιτητικά, ποιοτικά με εκπλήξεις».

 Όπως σχολιάζει ο κ. Μαυράκης: «Στο θέμα Α έκπληξη περίμενε τους υποψήφιους καθώς άλλαξε απολύτως ο τρόπος αξιολόγησης των γνώσεών τους στην θεωρία. Απαιτούσε βαθειά κατανόηση και καλή γνώση  μαθηματικών εννοιών.

Το θέμα Β κυμαινόταν σε αναμενόμενα επίπεδα δυσκολίας, με αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης - εξετασης της μαθηματικής γνώσης .

 Το θέμα Γ χαρακτηρίζεται ποιοτικό με αναφορές σε αναμενόμενα γνωστικά αντικείμενα. Απαιτούσε συγκέντρωση και αρκετή δουλειά εκ μέρους των υποψηφίων.

 Όσον αφορά το θέμα Δ, τα πρώτα τρία υποερωτήματα χαρακτηρίζονται αναμενόμενα και απαιτητικά, (με εξαίρεση το Δ1 το οποίο έδωσε 4 μονάδες με ιδιαίτερη ευκολία).

 Όμως το Δ4 θα κάνει τη διαφορά!

 8 πολύ δύσκολες μονάδες σε ένα μη αναμενόμενο και ιδιαιτέρως απαιτητικό και « τεχνικό»  θέμα. Όμοιο του δεν υπήρξε ποτέ άλλοτε!»

Αρχαία

Για το μάθημα των Αρχαίων ο κ. Μαυράκης σχολιάζει τα εξής:

 «Ποιοτικό Διαγώνισμα “αναμενόμενης” δυσκολίας και απαιτήσεων

 Θερμά συγχαρητήρια στους φιλόλογους των Φροντιστηρίων Πουκαμισάς Ηρακλείου , καθώς το διδαγμένο κείμενο που επελέγη στις Πανελλαδικές εξετάσεις προτάθηκε ως διαγώνισμα στις 15 Φεβρουαρίου στο neakriti.gr

 Η πρώτη χρονιά χωρίς να απαιτηθεί μετάφραση του διδαγμένου κειμένου. Ζητήθηκε όμως τεκμηρίωση των απαντήσεων με παραθέματα από το κείμενο, γεγονός που χαρακτηρίζεται απαιτητικό. Σίγουρα απαιτούσε  κριτική επεξεργασία των γνώσεων και σε βάθος κατανόηση των νοημάτων.

Το παράλληλο κείμενο του διδαγμένου κείμενου, ήταν απόσπασμα από τον Προμηθέα Δεσμώτη  και  βρισκόταν μέσα στο σχολικό εγχειρίδιο.

Οι μαθητές που είχαν προετοιμαστεί σωστά , σίγουρα δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες.

Αναμενόμενος και ο βαθμός δυσκολίας στο δεύτερο κομμάτι του διαγωνίσματος, δηλαδή το αδίδακτο κείμενο.

 

Απόσπασμα Από τον Κυνηγετικό του Ξενοφώντα, με δύο σημεία που πιθανόν να δυσκόλεψαν τους υποψήφιους στην μετάφραση του.

 

Οι ασκήσεις ήταν το μετρό του “φυσιολογικού”, για καλά προετοιμασμένος μαθητές!»

Σχόλια