Πανελλήνιες 2020 - ΕΠΑΛ: Οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Ελλάδα
Πανελλήνιες 2020 - ΕΠΑΛ: Οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι απαντήσεις από τα Φροντιστήρια «Πουκαμισάς»

Οι απαντήσεις των θεμάτων των Νέων Ελληνικών για τα ΕΠΑΛ, από τα Φροντιστήρια «Πουκαμισάς».

Σύμφωνα με τους καθηγητές των Φροντιστηρίων "Το θέμα στη Νεολληνική Γλώσσα των ΕΠΑΛ αφορά την προστασία του υδάτινου στοιχείου. Το α’ μέρος του διαγωνίσματος αφορά μη λογοτεχνικό κείμενο. Οι ασκήσεις του χαρακτηρίζονται αναμενόμενες. Στο θέμα της έκθεσης ζητούνται οι τρόποι με τους οποίους οι νέοι μπορούν να προστατέψουν το υδάτινο στοιχείο. Στο δεύτερο μέρος του διαγωνίσματος, το λογοτεχνικό , Απαιτητική θα χαρακτηρίζαμε την ερώτηση Β2 που σχετίζεται με αφηγηματικούς τρόπους και εκφραστικά μέσα.Γενικά το διαγώνισμα απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένος μαθητές που είναι σε θέση να κάνουν προσεκτική ανάγνωση στα κείμενα και διαθέτουν αναλυτική και συνθετική ικανότητα λόγου."

Δείτε τα θέματα ΕΔΩ.

Αναλυτικά, οι απαντήσεις:

Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό είναι σημαντική καθώς υπενθυμίζει τα σχετικά προβλήματα στην παγκόσμια κοινότητα. Συγκεκριμένα, εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό, ενώ άλλοι πεθαίνουν από πόση ακατάλληλου νερού. Άνθρωποι και ζώα «αφανίζονται» εξαιτίας της λειψυδρίας. Επιστήμονες επισημαίνουν τον τεράστιο μελλοντικό κίνδυνο. Εξάλλου, το νερό είναι απολύτως απαραίτητο για τον οργανισμό μας.  Ο εορτασμός λοιπόν της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού υπενθυμίζει την ανάγκη να το σεβαστούμε.

Α2. Τίτλος : « SOS προσοχή στο νερό!»

-              Πυκνός, λιτός τίτλος και στόχο την πρόκληση του συναισθήματος (κινδυνολογία). Χρήση σημείων στίξης και SOS.

-              Τα σοβαρά προβλήματα για την παγκόσμια κοινότητα που σχετίζονται με το νερό είναι ανάγκη να γίνουν συνείδηση όλων. Όλοι πρέπει να ενεργοποιηθούν προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισής τους.

Α3. Χρήση α΄ πληθυντικού προσώπου :

-              Εμπλοκή του συγγραφέα

-              Παγκόσμια διάσταση φαινομένου

-              Στόχος η ευαισθητοποίηση των αναγνωστών και η ανάληψη   συλλογικής ευθύνης - δράσης  

-              Ύφος : άμεσο, οικείο, ζωντανό

Α4. διεθνής : παγκόσμια  ταλαιπωρημένες : βασανισμένες

εστίες: σπίτια                    κρούουν: χτυπούν

μόλυνση : ρύπανση           επιδεινώσουν: χειροτερεύσουν

Α5. Τρόποι για να προστατέψουν οι νέοι το υδάτινο στοιχείο:

Επικοινωνιακό πλαίσιο: ομιλία (αφόρμηση από επικαιρικό γεγονός, ιδιότητα ομιλητή, προσφώνηση, αποφώνηση,  α΄& β΄ πρόσωπο κυρίως σε πρόλογο και επίλογο, αμεσότητα)

Πρόλογος: Αφόρμηση / ιδιότητα… αναφορά στο μέγεθος της οικολογικής καταστροφής στις μέρες μας

Κύριο μέρος:

Τρόποι προστασίας του υδάτινου στοιχείου

Κάθε νέος οφείλει να συνειδητοποιήσει και να επωμιστεί τις ευθύνες που του αναλογούν:

  • Να γνωρίζει ότι οι υδάτινες πηγές της Φύσης δεν είναι ανεξάντλητες και ότι οι κίνδυνοι που παραμονεύουν για τον ίδιο είναι πάμπολλοι και σοβαροί. Τίθεται, λοιπόν, θέμα οικολογικής συμπεριφοράς, συνεπώς ζήτημα παιδείας.
  • Να απαλλαγεί από την υλιστική απληστία και να επανιεραρχήσει τις αξίες στη ζωή του. Έχει καθήκον να στραφεί στην ορθολογική κατανάλωση και στην υιοθέτηση ενός φυσικού τρόπου ζωής.
  • Να αποδεικνύει έμπρακτα την οικολογική του ευαισθησία μέσα από απλές, καθημερινές πράξεις, π.χ. καθαρισμός παραλιών, αποφυγή απόρριψης επικίνδυνων ουσιών και απορριμμάτων στον υδροφόρο ορίζοντα.
  • Να συμμετέχει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και γενικότερα να αναπτύσσει εθελοντική δράση.
  • Να αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης / διαδίκτυο και για την ενημέρωση αλλά και τη δραστηριοποίηση του.
  • Να διεκδικεί από το κράτος τη βελτίωση τεχνολογιών περιορισμού θαλάσσιας ρύπανσης, βιολογικούς καθαρισμούς, μέτρα πρόληψης για την παράνομη κατασκευή μη ρυπογόνων μέσων μεταφοράς κ.ά.

Επίλογος: Ανακεφαλαιωτικός… είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης. Δεοντολογικός… είναι αναγκαία η οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια, εκ μέρους όλων των αρμόδιων φορέων

Λογοτεχνικό κείμενο

Β1. Ο Μαρκοβάλντο στην προσπάθειά του να παρέχει στην οικογένειά του αγνές τροφές, ψάχνει τόπους, όπου δεν έχει παρέμβει ανθρώπινο χέρι. Αναζητά συνεχώς μέρη μέχρι που η προσπάθειά του καρποφορεί. Ενθουσιασμένος με την ανακάλυψή του, ψάχνει τον εξοπλισμό του και ξεκινά την αναζήτηση και τη συλλογή τροφής. Ωστόσο, η προσπάθειά του αυτή μένει μετέωρη, όταν στο γυρισμό για το σπίτι του ενημερώνεται ότι το νερό είναι μολυσμένο και ο ίδιος σταματά το εγχείρημα.

Β2 α.

Περιγραφή : Παρ.2 «Οι ημέρες είχαν αρχίσει…στα βουνά»

Διάλογος : Παρ.7  « -Ει, εσείς …τα κατάσχω»

Μονόλογος : Παρ.1 «Όλες μου …ν΄ αποσκοπούν»

Β2 β.

Παρομοίωση : νερά ποταμού … ομοιάζουν με μικρή ήσυχη λεκάνη.  Στόχος  : Ζωντανεύει η εικόνα της φύσης, ευκολότερη η κατανόηση της, πρόκληση συναισθημάτων, προσδίδεται λυρικότητα, αμεσότητα, οικειότητα.

Σκέψεις :

-              Η φύση   πηγή ζωής, αισθητικής απόλαυσης.  Η προστασία της είναι απαραίτητη για την επιβίωση.

-              Η απληστία και η κερδοσκοπία του σύγχρονου ανθρώπου διαταράσσει την οικολογική ισορροπία. Κίνδυνος για τον πλανήτη.

-              Η φύση έχει θεραπευτικές ιδιότητες και η απομάκρυνση από αυτήν υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής

-              Άνθρωποι που διαβιούν κοντά στη φύση, τη σέβονται και την εκτιμούν σε αντίθεση με τους ανθρώπους των αστικών πόλεων που τη μολύνουν.

-              Συγκίνηση και συμπόνια για την προσπάθεια του Μαρκοβάλντο

-              Ευδαιμονία, ευφορία και αισθήματα χαράς από τις όμορφες εικόνες της φύσης.

-              Στεναχώρια, θλίψη, απογοήτευση και θυμός για την αρνητική έκβαση της περιπέτειας.

-              Ανησυχία, αγωνία για την οικολογική καταστροφή (δυσάρεστη προοπτική στο μέλλον).

Διαβάστε ΕΔΩ όλα τα νέα για τις Πανελλήνιες

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News