Τα «Πειραματόζωα» της Β΄ Λυκείου

Εκπαιδευτικά Νέα
Τα «Πειραματόζωα» της Β΄ Λυκείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανελλαδικές 2020. Στον αέρα το σύστημα εισαγωγής

Ανέκαθεν, για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, οι υποψήφιοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, προετοιμάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια, με τρόπο οργανωμένο και συστηματικό.

Γνωρίζοντας το σύστημα εισαγωγής και το χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (όσο τους επιτρέπει ο ανεπαρκής σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός), δίνουν προτεραιότητα στα εξεταζόμενα μαθήματα, μελετούν συστηματικά, κάνουν την προετοιμασία τους προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους.

Έτσι και τα παιδιά της φετινής Β΄ Λυκείου έχουν επιλέξει στο σχολείο τους προσανατολισμό, δίνουν εκ των πραγμάτων προτεραιότητα σε συγκεκριμένα μαθήματα, συστηματοποιούν τη δουλειά τους από την αρχή του χρόνου για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία μάλιστα ολοκληρώνουν την προετοιμασία τους σε φροντιστήρια, με τρόπο οργανωμένο, σε διετή κύκλο σπουδών, κοπιάζοντας πολύ.

Για πρώτη φορά όμως στα εκπαιδευτικά χρονικά της χώρας μας, οι φετινοί μαθητές της Β΄ Λυκείου απειλούνται από την χαρακτηριστική καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας! Ενώ πριν από πολλούς μήνες (ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι) είχε ανακοινώσει πως πρόκειται να φέρει προς ψήφιση το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής, που θα αφορά τις εξετάσεις του 2020, αυτό δεν έχει γίνει ακόμα, ενώ ο μήνας Φεβρουάριος τελειώνει. Τίποτα από αυτά δεν έχει ψηφιστεί.

Οι μαθητές της Β’ λυκείου (και οι οικογένειες τους) εύλογα και γεμάτοι ανησυχία αναρωτιούνται: με ποιον τρόπο θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια; Πόσες εξεταστικές διαδικασίες θα περάσουν; Θα είναι όντως διπλές οι εξετάσεις τους (πανελλαδικές και περιφερειακές); Θα μετράει για την εισαγωγή τους ο βαθμός στο σχολείο ή όχι; Ποιες τάξεις του Λυκείου θα πριμοδοτούν την εισαγωγή τους; Μήπως και η φετινή Β’ Λυκείου;

Το δεύτερο κρίσιμο ζήτημα το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η χαρτογράφηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πολλαπλές ανακοινώσεις για δημιουργία νέων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για συγχωνεύσεις ΑΕI και ΤΕΙ, για ανωτατοποιήσεις ΤΕΙ δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Πολλές νέες σχολές και τμήματα δεν έχουν προσδιορίσει την ταυτότητα τους, το περιεχόμενο του σπουδών τους; Και φυσικά η ταξινόμηση των τμημάτων σε επιστημονικά πεδία δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Μα το Υπουργείο έχει ανακοινώσει πώς οι μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου θα κληθούν στο τέλος της χρονιάς να συμπληρώσουν το πρώτο τους μηχανογραφικό δελτίο! Μηχανογραφικό στα τυφλά;

Με αυτά ως δεδομένα, το υπουργείο εξακολουθεί να μιλά για εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2020 και το οποίο όμως (όπως επίσημα δήλωσαν) δεν είναι σε θέση να ανακοινώσουν πριν τα τέλη Μαρτίου!

Θα σπεύσουν όμως τις προσεχείς μέρες να ανακοινώσουν την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020! Μαθήματα και εξεταστέα ύλη χωρίς να υπάρχει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Τουλάχιστον αλλόκοτο για να μην μπούμε επικίνδυνο. Θα προκύψουν σίγουρα αναπάντητα ερωτήματα και προβληματισμοί που δεν θα λυθούν αν δεν έχουμε επαρκή πληροφόρηση για το σύστημα εισαγωγής.

Μοιάζουν πειραματόζωα τούτα τα παιδιά, αρκετά από τα οποία είναι φοβισμένα και σίγουρα ανασφαλή, καθώς είναι περισσότερα αυτά που δεν γνωρίζουν από αυτά που γνωρίζουν σε σχέση με τις εξετάσεις τους, δηλαδή το μέλλον των σπουδών τους!

Για μας είναι αυτονόητο ότι το νέο σύστημα εισαγωγής δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αφορά τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου. Αυτή η καθυστέρηση στην πληροφόρησή τους είναι επικίνδυνη για τις επιλογές τους, για το μέλλον τους. Η προσπάθειά τους έχει ήδη ξεκινήσει και εδράζεται στα έως τώρα – «παλιά» δεδομένα. Με αυτά τα δεδομένα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί, ως τις εξετάσεις τους τον επόμενο χρόνο. Ό,τι καινούργιο προκύψει είναι σαφές ότι πρέπει να αφορά τις εξετάσεις του 2021 τουλάχιστον.

Απαλλάξτε αυτά τα παιδιά του «εξεταστικού μεταιχμίου» από το βάρος της ανασφάλειας . Αφήστε τα να συνεχίσουν τη διαδρομή τους με τα δεδομένα που ξεκίνησαν.

Μανόλης Μαυράκης , Φιλόλογος

Διευθυντής των Φροντιστηρίων Πουκαμισάς Ηρακλείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News