default-image

Οι δάσκαλοι συμβουλεύουν «Τα αγαθά κόποις κτώνται»;

Εκπαιδευτικά Νέα
Οι δάσκαλοι συμβουλεύουν «Τα αγαθά κόποις κτώνται»;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η προσπάθεια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι για τον μαθητή και τον οικογενειακό του κύκλο μια πραγματικά απαιτητική, χρονοβόρα και, συχνά, ψυχοφθόρα διαδικασία. Και αν κατά τον Αριστοτέλη πρέπει να μοχθήσει κανείς για να επιτύχει, υπάρχουν απλά και συνάμα πολύτιμα «μυστικά» που μπορούν να οδηγήσουν τον υποψήφιο στην επιτυχία.

Η γνώση είναι ένα οικοδόμημα που απαιτεί στιβαρά θεμέλια, δεν αποκτάται εύκολα και ακόμη δυσκολότερα αναπαράγεται. Από το δημοτικό ακόμη, κενά που δημιουργούνται καθορίζουν την εκπαιδευτική πορεία ενός μαθητή. Αλήθεια, πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει την φράση: «είχα έναν δάσκαλο που με έκανε να μισήσω τα μαθηματικά». Τα κενά στη γνώση δημιουργούν φοβίες, οι φοβίες αναβολές και οι αναβολές κάνουν το μαθητή να νιώθει «φτερό στον άνεμο». Ο μαθητής πρέπει να νιώθει δίπλα του τον καθηγητή να τον ρωτάει για κάθε τι που τον δυσκολεύει και να μην ντρέπεται να ρωτήσει φοβούμενος πολλές φορές τις αντιδράσεις τον συμμαθητών του, όπως άλλωστε έλεγε και ο Αϊνστάιν: «δεν έχω κανένα ιδιαίτερο ταλέντο, είμαι μόνο με πάθος περίεργος». Κάθε μάθημα θέλει τον δικό του τρόπο μελέτης, όπως για παράδειγμα τα Μαθηματικά που χρειάζονται καθημερινή εξάσκηση αλλιώς η εξοικείωση με το τυπολόγιο και τη μεθοδολογία τους καθίσταται αδύνατη. Εν κατακλείδι, αγαπητοί μαθητές να ρωτάτε, μην «σπεκουλάρετε» τις αδυναμίες σας, μόνο έτσι θα κάνετε τη γνώση κτήμα σας.

Η διατροφή και ο σωστός ύπνος είναι βασικά στοιχεία «ευ ζην». Από την αρχαιότητα ήταν ευρέως γνωστό ότι το υγιές πνεύμα θέλει ένα υγιές σώμα και στην περίπτωση του «μαραθωνίου» των Πανελληνίων εξετάσεων ένας «καλοκουρδισμένος» οργανισμός είναι σύμμαχός μας. Είναι γεγονός ότι ο εγκέφαλος χρειάζεται γλυκόζη για να λειτουργήσει, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι το παιδί πρέπει να τρώει αλόγιστα σοκολάτες, άλλωστε η υπερβολική γλυκόζη  προκαλεί εν τέλει υπερδιέγερση και απόσπαση συγκέντρωσης. Αλήθεια πόσα παιδιά παίρνουν αλόγιστα βάρος στις εξετάσεις με αποτέλεσμα να αδημονούν να τελειώσουν για να κάνουν δίαιτα; Πώς άραγε ένας έφηβος που, κακά τα ψέματα, κοιτά όλο και περισσότερο τον καθρέφτη να συνεχίσει απερίσπαστος τη μελέτη του όταν ψυχολογικά «πέφτει» γιατί πάχυνε; Μικρά λοιπόν γεύματα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά είναι το καλύτερο «καύσιμο» του υποψηφίου. Η βοήθεια στην περίπτωση αυτή ενός διαιτολόγου-διατροφολόγου μπορεί να αποδειχτεί μείζονος σημασίας.  Ένας ακόμη μύθος είναι και τα ατελείωτα ξενύχτια διαβάσματος με πολλούς καφέδες, το παιδί κουράζεται, εθίζεται στην καφεΐνη και σίγουρα δεν αφομοιώνει τη γνώση όπως θα έπρεπε. Αλήθεια ποιος ανθρώπινος οργανισμός μπορεί καθημερινά να ξυπνάει στις επτά το πρωί και να συνεχίζει να αποδίδει μετά τις δώδεκα το βράδυ εξίσου καλά και με λιγοστές ώρες ύπνου; Εύλογα, όμως, προκύπτει  το ερώτημα: «και πότε θα προλάβω να διαβάσω;». Η απάντηση απλή: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού που να τηρείται ευλαβικά, καθημερινό πρόγραμμα που να περιέχει όλα όσα χρειάζεται ένας υποψήφιος, από τα μαθήματά του στο σχολείο και το φροντιστήριο, έως και τη διασκέδασή του γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός: «η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη», αλλά να μην ξεχνιόμαστε... Παν μέτρον άριστον.

Το τρίπτυχο μαθητή-γονιού-καθηγητή είναι σχέση που ισορροπεί πολλές φορές σε τεντωμένο σχοινί, ωστόσο αποτελεί κλειδί για την επιτυχία στις εξετάσεις. Ο μαθητής νιώθει μονίμως μία πίεση γιατί ουσιαστικά σε μια τόσο δύσκολη περίοδο της ζωής του, την εφηβεία, καλείται να δοκιμαστεί για πρώτη φορά σε κάτι που εν πολλοίς μπορεί να καθορίσει το μέλλον του και συχνά βλέπει γύρω του «εχθρούς» που επί της ουσίας δεν υπάρχουν. Είναι ρόλος του καθηγητή να στηρίξει και να ενθαρρύνει τον μαθητή, να του δώσει τα εφόδια της γνώσης και την ψυχολογική ανάταση που χρειάζεται, σε συνεχή επικοινωνία με το γονιό, ώστε μαζί να πορευτούν αυτόν τον δύσκολο αλλά και συνάμα γοητευτικό δρόμο των εξετάσεων.

Στα φροντιστήρια «Πουκαμισάς» δεν υποστηρίζουμε ότι τα γνωρίζουμε όλα, άλλωστε «διδάσκω αεί διδασκόμενος». Η πείρα μας, η συνεχής προσπάθειά μας να εκσυγχρονίζουμε τις μεθόδους διδασκαλίας και πάνω απ όλα η αγάπη μας για το μαθητή και τη διδασκαλία μάς κάνει συνεχώς καλύτερους.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News