Εκπαιδευτικά νέα

Άγχος εξετάσεων & τεχνικές χαλάρωσης

Είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε αγχωμένοι. Ας δούμε με ποιους τρόπους θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να χαλαρώσει

Αποδεχτείτε το δικαίωμά σας να νιώθετε αγχωμένοι. Μην προσποιείστε ότι είναι κάτι που δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί σε σας ή ότι είναι μια προσωπική σας αδυναμία. Το να νιώθει κανείς άγχος κάτω από διαφορετικές καταστάσεις είναι μια απόλυτα φυσική ανθρώπινη αντίδραση. Η απόλυτη απουσία του άγχους δεν είναι κάτι που πρέπει να επιδιώκουμε. Αντίθετα πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να αντιμετωπίζουμε το μέτριο άγχος. Το να γνωρίζουμε πότε νιώθουμε αγχωμένοι είναι το πρώτο σημαντικό βήμα που μπορούμε να κάνουμε για να ανακαλύψουμε τα αίτια του άγχους μας.

 

Οι εξετάσεις πλησιάζουν και το άγχος αυξάνεται. Απολύτως φυσιολογικό. Αρκεί να μην σας καταβάλει.  Αν πάραυτα αισθάνεστε  το επίπεδο του στρες να ανεβαίνει επικίνδυνα, μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω ιδέες:

  • Με κλειστά τα μάτια, ο μαθητής διώξτε όλες τις σκέψεις από το μυαλό σας και πάρτε βαθιές αναπνοές.
  • Με κλειστά τα μάτια, πείτε στον εαυτό σας ότι όταν τελειώσει το μέτρημα θα είστε χαλαροί και έτοιμοι να συνεχίσετε τη δουλεία σας. Στη συνέχεια μετρήστε αργά από το δέκα προς τα κάτω, ως το ένα, και μετά ανοίξτε τα μάτια σας.
  • Κάντε θετικές σκέψεις και καθησυχάστε τον εαυτό σας ότι έχετε προετοιμαστεί καλά (ή όσο γινόταν) και ότι όλα θα πάνε καλά.

Δέστε  με τα μάτια της φαντασίας σας ότι γράφετε και να πηγαίνετε καλά στις εξετάσεις.

Σχόλια