Ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Τι έδειξε ανάλυση για το κόστος

Οικονομία
Ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Τι έδειξε ανάλυση για το κόστος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το γενικότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ένας στους δύο υποψήφιους αγοραστές (50%) σκέφτεται την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως δεν αποφασίζει να το αποκτήσει εξαιτίας του κόστους του, σύμφωνα με ανάλυση της Mobility Lens Forecaster.

Το υψηλό κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα για την απόκτησή του, την στιγμή που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι οι πωλήσεις τους σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη θα ξεπεράσουν το 2028 το σύνολο των πωλήσεων των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το αποκτούν αυτοί που είναι αποφασισμένοι να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό, ενώ οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουν τελικά ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το έχουν αντιληφθεί αυτό και διαρκώς προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το γενικότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η μπαταρία του και πάνω σε αυτό έχουν εστιάσει οι περισσότεροι κατασκευαστές. Διαφοροποίηση των υλικών, ελαφρύτερες μπαταρίες, μεγαλύτερος όγκος παραγωγής και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής είναι τα σημεία κλειδιά που θα ρίξουν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Αυτά τα δεδομένα αυξάνουν την τάση των προβλέψεων που αναφέρουν ότι έως το 2028, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.

Οι κατασκευαστές θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για εναλλακτικές μορφές κίνησης. Η στροφή των πολιτών στην «πράσινη» ανάπτυξη και βιωσιμότητα είναι σαφέστατη και είναι πλέον ζήτημα χρόνου η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αντί για κάποιο όχημα με ορυκτό καύσιμο, που σύμφωνα με τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα υπάρξει συγκεκριμένη χρονολογία (η οποία ακόμη δεν έχει αποφασιστεί) που θα καταργηθούν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ήδη οι αναλυτές αναφέρουν ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια το κόστος τους θα είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό.

Με πληρφοορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, φωτογραφία Unsplash

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News