Οικονομία Ελλάδα

Power Pass: Έσπασαν το φράγμα των 100.000 οι αιτήσεις - Πώς θα δείτε σε ποιο στάδιο είναι η αίτησή σας

Oι αιτήσεις από χτες βράδυ που ξεκίνησε η υποβολή τους μέχρι περίπου τις 8 σήμερα το απόγευμα, ξεπέρασαν ήδη τις 100.000, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

«Τρέχει» απο το βράδυ της Παρασκευής η ηλεκτρονική πλατφόρμα για το Power Pass, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για λήψη αποζημίωσης από τις επιπλέον χρεώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος.

Oι αιτήσεις από χτες βράδυ που ξεκίνησε η υποβολή τους μέχρι περίπου τις 8 σήμερα το απόγευμα, ξεπέρασαν ήδη τις 100.000, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μάλιστα, χθες μέσα σε λίγες ώρες οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν έφτασαν τις 37.000, ενώ σήμερα το μεσημέρι έχει ήδη ξεπεραστεί κατά πολύ αυτό το νούμερο.

Η επιδότηση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα διαρκέσει μέχρι και τις 30 Ιουνίου. Κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, η πλατφόρμα θα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους.

Διαβάστε επίσης

 ⇒ Πιερρακάκης στο ΚΡΗΤΗ TV: Το Power Pass και τα επόμενα βήματα της Ψηφιακής Διακυβέρνησης (βίντεο)

 ⇒ Power Pass: Δεκαπέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την υποβολή της αίτησης

Πώς θα θα δείτε σε ποιο στάδιο είναι η αίτησή σας

Κατά την υποβολή της αίτησης μέσω της πλατφόρμας οι χρήστες θα δουν διάφορουν «χαρακτηρισμούς»-μηνύματα που αφορούν το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτησή τους.

Παραθέτουμε μια αναλυτική εξήγηση των εν λόγω «χαρακτηρισμών»-μηνυμάτων, ώστε να γνωρίζετε ακριβώς -βάσει του μηνύματος- σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αίτησή σας.

ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΥΠΟΒΟΛΗ: Ο χρήστης δεν έχει πατήσει την «υποβολή αίτησης».

ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.

ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:
- αν ο ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
- αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει τη μία αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.

ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν από 1η Ιουλίου 2022 να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.
ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.
ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: Σημαίνει ότι έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμη. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.

Η επιδότηση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600 ευρώ.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα διαρκέσει μέχρι και τις 30 Ιουνίου. Κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, η πλατφόρμα θα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους.

H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης

1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.

2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.

3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:

• είτε να τα επιβεβαιώσει,

• είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.

4. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.

5. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.

Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.


Τηλέφωνα επικοινωνίας για πληροφορίες
Επίσης, μπορείτε για ερωτήματα ή διευκρινήσεις για τη λειτουργία της πλατφόρμας να απευθυνθείτε στο τηλέφωνο: 210 7000810.

Εργάσιμες ημέρες: Δευτέρα - Παρασκευή 9:00 - 17:00
καθώς και το Σάββατο 18/6/2022 9:00 - 17:00 και την Κυριακή 19/6/2022 9:00 - 17:00.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια