Αγορά: Κίνηση σα να ’τανε... Χριστούγεννα

Οικονομία
Αγορά: Κίνηση σα να ’τανε... Χριστούγεννα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγράφηκε αύξηση 35% στις συνολικές πωλήσεις λιανικής

Σα να ’τανε... Χριστούγεννα λειτούργησε την πρώτη εβδομάδα από την επανεκκίνησή της η αγορά του λιανεμπορίου. Και μάλιστα υπεραποδίδει συγκριτικά με την πρώτη εβδομάδα των περσινών εκπτώσεων, ενώ παράγοντες της αγοράς, όπως αναφέρει το euro2day.gr, τονίζουν ότι έχει καταγραφεί αύξηση 35% στις συνολικές πωλήσεις λιανικής, με σημαντική αύξηση στον όγκο πωλήσεων ένδυσης και υπόδησης.

Ας σημειωθεί ότι η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων πέρυσι ήταν απογοητευτική, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, ενώ ένα επιπλέον στοιχείο διαφοροποίησης είναι ότι κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2020 δεν υπήρχε έξαρση των πωλήσεων μέσω e-shop.

Η ζήτηση φέτος ενισχύθηκε και από τη δυναμική των εκπτώσεων, καθώς πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (54%) προχώρησαν σε μειώσεις τιμών άνω του 40% με 50%, επίπεδα που σε άλλες περιόδους θα ανακοίνωναν προς το τέλος της εκπτωτικής σεζόν. Στην προκειμένη περίπτωση, η αβεβαιότητα για το χρονικό διάστημα που τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά αλλά και το παρατεταμένο lockdown που προηγήθηκε, και το οποίο εγκλώβισε μεγάλους όγκους εμπορευμάτων, έφεραν πιο επιθετικές πολιτικές πωλήσεων από τις επιχειρήσεις. Στοχεύουν να αποσπάσουν γρήγορα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στον εκπτωτικό τζίρο των 5 δισ. ευρώ αυτής της περιόδου. Πάντως, ένα 35% των επιχειρήσεων κινήθηκε στο παραδοσιακό μοτίβο των εκπτώσεων, με τιμές μειωμένες σε ποσοστό μεταξύ 20% και 40%.

Επίσης, παρά τις καλές εκπτώσεις και την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (39%) συνέχισαν να γράφουν μείωση πωλήσεων. Το 31% των επιχειρηματιών δηλώνει αύξηση τζίρου και ένα άλλο 30% αναφέρει ότι οι πωλήσεις του κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα.

Συνολικά o εμπορικός κόσμος δηλώνει ικανοποίηση, αλλά αναγνωρίζει ότι δεν έχει εκλείψει ο υγειονομικός κίνδυνος, ειδικά μετά την εμπειρία των τελευταίων ημερών, με τις ουρές και την πολυκοσμία σε εμπορικούς δρόμους και malls. Ο φόβος ενός νέου lockdown, που παραμένει στην ατζέντα του κυβερνητικού επιτελείου, αποτελεί εφιάλτη για μία στις δύο επιχειρήσεις (το 49% των επιχειρήσεων σε έρευνα του ΕΣΑ λέει ότι σε μια τέτοια περίπτωση δε θα μπορέσει να ξαναλειτουργήσει).

Επομένως, η θετική ψυχολογία, σε συνδυασμό με τις δυναμικές εκπτώσεις, ευνόησε μεν την αγορά του λιανεμπορίου κατά την πρώτη εβδομάδα μετά την επανεκκίνησή της, αλλά μένει να γίνουν πολλά για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ενός νέου lockdown και να μην καταρρεύσουν μικρές επιχειρήσεις που έχουν εξαντλήσει τα διαθέσιμά τους και δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν τους προηγούμενους μήνες πρόσθετες πιστωτικές γραμμές.

(φωτογραφία unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News