Τα e-shop του Ηρακλείου κέρδισαν το στοίχημα του lockdown

Κρήτη
Τα e-shop του Ηρακλείου κέρδισαν το στοίχημα του lockdown

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κερδισμένο το ηλεκτρονικό εμπόριο - ανταπεξήλθαν οι επιχειρήσεις με e-shop - μεγάλη ζημιά στις υπόλοιπες

Κερδισμένες είναι οι επιχειρήσεις που είχαν διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον νομό Ηρακλείου κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Μανόλης Κουμαντάκης. Ο κ. Κουμαντάκης μίλησε για τη ζημία που υπέστη το λιανικό εμπόριο κατά την περίοδο της πανδημίας, ενώ διεμήνυσε πως οι επιχειρήσεις που ανέπτυξαν δυναμική τη δύσκολη αυτή περίοδο ήταν αυτές που είχαν αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η έναρξη της υγειονομικής κρίσης της χώρας μας σήμαινε ταυτόχρονα και τη λήψη περιοριστικών μέτρων και στο εμπόριο και στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Η Δημόσια Υγεία τέθηκε ως αδιαμφισβήτητη αξία καθότι η μεταδοτικότητα του ιού ήταν αρκετά υψηλή σε κλειστούς χώρους. Το αποτέλεσμα είναι πολλές επιχειρήσεις να αναστείλουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες. Κάτι τέτοιο δε συνέβη με τις επιχειρήσεις που είχαν προετοιμαστεί τεχνολογικά. Ασφαλώς υπήρχε ζημία, αλλά το κόστος δεν ήταν ίδιο με τις επιχειρήσεις που έβαλαν εντελώς φρένο στις δραστηριότητές τους. Αυτή είναι η άποψη του κ. Κουμαντάκη, ο οποίος μίλησε στη “Νέα Κρήτη”, ενώ προέτρεψε τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου να κάνουν στροφή στην τεχνολογία.

«Οι επιχειρήσεις έκλεισαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Αλλά επιχειρήσεις που είχαν διαμορφώσει στην Κρήτη τις υποδομές για το ηλεκτρονικό εμπόριο είχαν σαφέστατα μια δυναμική. Είχαν ένα πλεονέκτημα έναντι των επιχειρήσεων που δεν είχαν αναπτύξεις τις υποδομές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Βέβαια, τα κέρδη και αυτών των επιχειρήσεων δεν ήταν μεγάλα. Είχαν τζίρους. Ένα μέρος του λιανικού εμπορίου καλύφθηκε με τέτοιες ανάγκες. Βέβαια, δεν έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία. Ξέρουμε ότι υπήρχε αύξηση του κέρδους στις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κρήτη, και αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι πως η πανδημία δημιούργησε ένα νέο κόσμο. Και μιλάμε για έναν νέο κόσμο και στην παραγωγή και στη διανομή. Ίσως όλο το λιανικό εμπόριο πρέπει να μπει σε μια διαδικασία πρόσβασης στην τεχνολογία. Πρέπει να υπάρξουν υποδομές ώστε το λιανικό εμπόριο να μπει σε αυτή τη λογική. Η τεχνολογία είναι το μέλλον και πρέπει να το δουν οι επιχειρήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που δημοσιεύει το newsit.gr για την αύξηση της ζήτησης σε προϊόντα που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ένεκα του COVID-19. Όπως αναφέρει η ηλεκτρονική ιστοσελίδα, τον μήνα Απρίλιο υπήρξε αύξηση της τάξης του 171% εβδομαδιαίως σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, τον Απρίλιο παρατηρήθηκε αύξηση έως και 171% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες, δημιουργώντας νέο ρεκόρ μετά τον Μάρτιο που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας. Αξιολογώντας τη μεταβολή της online δαπάνης από τις πρώτες 9 εβδομάδες του έτους (προ COVID-19), διαφαίνεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει πλέον εξαπλασιαστεί σε τζίρο στις εβδομάδες 10 έως 18.

Όπως δείχνουν τα ποιοτικά στοιχεία, οι καταναλωτές επισκέφτηκαν περισσότερο και για περισσότερη ώρα ηλεκτρονικά καταστήματα, και πραγματοποίησαν 50% περισσότερες παραγγελίες.

Εξαιτίας της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, καταγράφεται και μια σαφής αυξητική τάση στο ενδιαφέρον επιχειρηματιών και επενδυτών για αποθηκευτικούς χώρους κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα. Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Ξυλάς, ιδρυτής της Geoaxis Property, η τάση είναι ξεκάθαρη, τα ποιοτικά στοιχεία είναι σαφή, αλλά δεν έχει ποσοτικοποιηθεί ακόμα γιατί δεν έχει αποκρυσταλλωθεί ακόμα η κατάσταση. Με λίγα λόγια, αν και οι ενδείξεις είναι σημαντικές, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί με βεβαιότητα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίζει να ανθεί στην Ελλάδα με τέτοια ένταση.

«Καταποντισμός στην αγορά»

Ο Μανόλης Κουμαντάκης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στον τζίρο των επιχειρήσεων. Ο ίδιος χρησιμοποίησε τη λέξη «καταποντισμός», πράγμα που υποδεικνύει τη δυσμενή θέση στην οποία περιήλθαν οι επιχειρήσεις του νομού Ηρακλείου. Παράλληλα, έκανε σαφές πως δεν έχουν παραχθεί οι κατάλληλες πολιτικές και εργαλεία, ώστε να υπάρξει ρευστότητα στις επιχειρήσεις.

«Καταποντισμός έγινε. Έκλεισαν επιχειρήσεις. Δεν υπήρξε ρευστότητα. Η ρευστότητα πρέπει να αναμοχλεύεται και να λειτουργεί πολλαπλασιαστικά. Η πανδημία έφερε καταστροφικές συνέπειες στην εθνική οικονομία μας. Έκλεισαν αγορές. Αλλά και το άνοιγμα των αγορών δεν έφερε την αναγκαία ρευστότητα. Δεν έχουν παραχθεί πολιτικές, ώστε να δίνουν δυναμική και οικονομικά στηρίγματα. Δεν έχουμε ακούσει συγκεκριμένα πράγματα. Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Αυτή είναι η κατάσταση. Δυστυχώς, την περιγράφω με μελανά χρώματα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα», υπογράμμισε ο κ. Κουμαντάκης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News