Οικονομία Ελλάδα

Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσουν οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων

Βαρύς λογαριασμός για τα παλιά Ι.Χ.

Ακριβότερα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2021, καθώς, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της Ε.Ε.

Τα τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση, καθώς η Ε.Ε. προωθεί μια σειρά μέτρων από το 2020 ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα...

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, «το σύστημα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωματωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας αναφορικά με τους εκπομπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανομής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα μας. Επιδιώκουμε οι αποφάσεις μας να είναι αποτέλεσμα σωστής αξιολόγησης της υφιστάμενης κατάστασης, αλλά και ορθής εκτίμησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είμαστε έτοιμοι θα προχωρήσουμε στις αποφάσεις μας».

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με τον στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων, οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας θα αυξηθούν, ενώ στα καινούργια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν. Αντίθετα και στα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί...

Μένει να δούμε τα κίνητρα που θα αποφασιστούν να δοθούν στα λεγόμενα “καθαρά” αυτοκίνητα και ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές.

 

Σχόλια