Περιορίζουν τα είδη πρώτης ανάγκης οι Κρητικοί για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια

Κρήτη
Περιορίζουν τα είδη πρώτης ανάγκης οι Κρητικοί για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τον περασμένο Μάρτιο, η απώλεια της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φτάνει το 9% για μεσαία εισοδήματα ενώ για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά με μηνιαίο εισόδημα χαμηλότερο των 750 ευρώ, ξεπερνά το 40%

Η απώλεια της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών τους οδηγεί σε σειρά μέτρων σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια και να επιβιώσουν. Καταναλωτές από την Κρήτη εξηγούν πως επιδίδονται σε κυνήγι προσφορών, αναζητούν προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας, αγοράζουν λιγότερα ρούχα και παπούτσια. Δεν είναι τυχαίο ότι ο τζίρος στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, υποχώρησε τον Σεπτέμβριο κατά 4,4% με τη μείωση του όγκου πωλήσεων να είναι ακόμη μεγαλύτερη σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής που περιλαμβάνει στοιχεία της έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στο κύμα ακρίβειας που πλήττει το εισόδημα τους κάνουν πλέον περικοπές ακόμη και σε είδη πρώτης ανάγκης.

Από τον περασμένο Μάρτιο, η απώλεια της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φτάνει το 9% για μεσαία εισοδήματα ενώ για τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά με μηνιαίο εισόδημα χαμηλότερο των 750 ευρώ, ξεπερνά το 40%.Ο περιορισμός των αγορών όλων των ειδών είναι μονόδρομος.

Πρώτα «θύματα» των περικοπών, είναι οι δαπάνες για διαρκή καταναλωτικά αγαθά, όπως και για είδη ένδυσης – υπόδησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής , ο τζίρος στον συγκεκριμένο κλάδο, υποχώρησε τον Σεπτέμβριο κατά 4,4% με τη μείωση του όγκου πωλήσεων να είναι σε ετήσια βάση 7,2%. Ο κ. Σταύρος Μαρκουλάκης, πρόεδρος του εμπορικού τμήματος της Λαϊκής Αγοράς των Χανίων, μιλά για μεγάλες δυσκολίες στους καταναλωτές. Όπως είπε στη Ν.Κ. οι πελάτισσες μας σκέφτονται πλέον ακόμη και τα δέκα ευρώ.

  • Αλκοολούχα ποτά - 5,1%
  • Γαλακτοκομικά  -4,6%
  • Απορρυπαντικά και καθαριστικά -6,2%
  • Είδη ατομικής υγιεινής – 4,5%

Οι περικοπές, όμως, σε δαπάνες και οι εκπτώσεις σε ποιότητα περνούν και στα τρόφιμα. Οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα προϊόντα είτε πρόκειται για αλκοολούχα ποτά όπου καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 5,1%, είτε για γάλα και γιαούρτι , με τη μείωση του όγκου πωλήσεων στα γαλακτοκομικά να είναι στο 4,6%%, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, 6,2%, είναι η μείωση του όγκου πωλήσεων σε απορρυπαντικά και καθαριστικά. Κατά 4,5% μειώθηκαν οι πωλήσεις στα είδη ατομικής υγιεινής.

Είναι η πρώτη φορά για μια μεγάλη πλειοψηφία καταναλωτών που επιδίδονται στο κυνήγι των προσφορών μη διστάζοντας να πηγαίνουν σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ αναζητώντας τις πιο συμφέρουσες εκπτώσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που διενεργεί το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα προβεί σε λιγότερες δαπάνες το προσεχές διάστημα για μείζονες αγορές. Εν όψει Χριστουγέννων μάλιστα και των αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων, ελάχιστοι είναι οι καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν όπως σε παλιότερες εποχές για να ζήσουν κάτι, από τη μαγεία των ημερών.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News