Καραγιάννης: Σε τρία χρόνια κάναμε πράξη τον ΒΟΑΚ - Έργα 3,4 δισ. ευρώ στην Κρήτη (βίντεο)

Κρήτη
Καραγιάννης: Σε τρία χρόνια κάναμε πράξη τον ΒΟΑΚ - Έργα 3,4 δισ. ευρώ στην Κρήτη (βίντεο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην Κρήτη υλοποιούμε έργα προϋπολογισμού 3,4 δισ. ευρώ με κορωνίδα τον ΒΟΑΚ», υπογραμμίζει με ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο facebook, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ αρχίζει μέσα στο 2022 και το 2023 θα είναι σε πλήρη εξέλιξη
  • Προχωρούν οι μελέτες για το Κίσσαμος – Χανιά και το τμήμα ανατολικότερα του Αγ. Νικολάου
  • Εντός του καλοκαιριού ο διαγωνισμός για το φράγμα Ταυρωνίτη
  • «Στην Κρήτη υλοποιούμε έργα προϋπολογισμού 3,4 δισ. ευρώ με κορωνίδα τον ΒΟΑΚ που το νησί ζητούσε εδώ και 10ετίες», υπογραμμίζει με ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο facebook ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ αρχίζει μέσα στο 2022 και το 2023 θα είναι σε πλήρη εξέλιξη.

    Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Καραγιάννης, γνωστοποίησε τα έργα που προγραμματίζονται και υλοποιούνται όπως : 

    • Φράγματα σε Ταυρωνίτη, Μπραμιανό, Μύρτο και Πλατύ
    • Αεροδρόμιο στο Καστέλι
    • Αρδευτικά έργα στο Λασίθι
    • Νέα γέφυρα στον ποταμό Κερίτη
    • Έργα οδικής ασφάλειας σε όλο το νησί
    • Αντικατολισθητικά έργα
    • Κτιριακά έργα, όπως τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης και το ΕΠΑΛ Κισσάμου.

    «Να μην δηλητηριάζουμε τους Κρητικούς με πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα»

    Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και άλλων κομβικών έργων για το νησί: «Σε τρία χρόνια κάνουμε πράξη ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει θέληση, αφοσίωση και αποφασιστικότητα, όλα είναι δυνατά» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, αναλύοντας πώς εξελίσσεται το έργο του ΒΟΑΚ.

    Για το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι πρόκειται για «ένα έργο που μέσα σε λίγους μήνες δημοπρατήθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε ομαλά και συμβασιοποιείται και ξεκινά».

    Για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος και σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τηρώντας τις δεσμεύσεις μας και το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει για τη διαγωνιστική διαδικασία το έργο θα συμβασιοποιηθεί επίσης».

    Για το μεγάλο έργο της παραχώρησης Χανιά - Ηράκλειο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και πλέον προχωρά η Β’ Φάση του Διαγωνισμού όπου προβλέπεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών με στόχο μέσα στο 2023 να στηθούν εργοτάξια και σε αυτό το τμήμα.

    «Παράλληλα, χωρίς να χάσουμε καθόλου χρόνο προχωράμε τις μελέτες για την προαίρεση του Κίσσαμος-Χανιά και τις μελέτες ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου» συνέχισε ο κ. Καραγιάννης.

    «Παραλάβαμε μία έκθεση ιδεών»

    Μάλιστα, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά από εκατοντάδες μηχανικούς τα καταφέραμε».

    «Παραλάβαμε μία έκθεση ιδεών» συνέχισε απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και πρόσθεσε ότι «δεν είχατε εξασφαλίσει χρηματοδότηση για κανένα έργο του ΒΟΑΚ. Αν είστε περήφανοι γι’ αυτό θα σας κρίνουν οι Κρητικοί».

    Παρατήρησε δε, ότι «στις σημαντικές αυτές ημέρες για την Κρήτη δεν θα έπρεπε να μπαίνουμε σε αντιπαράθεση και να δηλητηριάζουμε τους Κρητικούς με ισχυρισμούς που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και έχουν μόνο στόχο να καλύψουν τη δική σας ανυπαρξία στα 4,5 χρόνια διακυβέρνησής σας».

    Συνεχίζοντας ο υφυπουργός Υποδομών εστίασε στον σχεδιασμό που υπάρχει για τον κόμβο Καρτερού επί του ΒΟΑΚ, υπογραμμίζοντας ότι «αποτελεί τμήμα της Παράκαμψης Ηρακλείου η οποία έχει περιληφθεί μαζί με τις αντίστοιχες Παρακάμψεις Χανίων και Ρεθύμνου στο αντικείμενο του μεγάλου έργου Παραχώρησης».

    Εξήγησε ότι αν δημοπρατούνταν ξεχωριστά «θα είχαμε το ζήτημα της πενταετίας που έχουν όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα μετά την ολοκλήρωσής τους, η οποία θα συνέπιπτε μοιραία με τη κατασκευή του μεγάλου έργου και αφετέρου θα είχαμε ταυτόχρονα εργοτάξια, στο ίδιο περίπου σημείο, με διαφορετικές εργολαβίες δημιουργώντας ένα τεχνικό εμπόδιο και για τα δύο έργα, της παραχώρησης και του κόμβου Καρτερού».

    Πώς προχωρούν τα τρία φράγματα, Ταυρωνίτη, Μπραμιανού και Μύρτου

    Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «επιμονή και στιβαρό σχεδιασμό» που οδήγησαν στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει δει η Ελλάδα και η Κρήτη ειδικότερα, τις τελευταίες δεκαετίες.

    «Προχωρήσαμε σε μία σειρά μικρών και μεγάλων έργων για τη  βελτίωση της οδικής ασφάλειας του οδικού δικτύου της Κρήτης, καθώς και για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων που απέκλειαν συχνά το οδικό δίκτυο και δυσχέραιναν την μετακίνηση κατοίκων, τουριστών αλλά και εμπορευμάτων» υπενθύμισε.

    Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τρία φράγματα που έχουν πάρει τον δρόμο της υλοποίησης στο νησί και συγκεκριμένα, όπως ενημέρωσε ο κ. Καραγιαννής:

    • Το φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά πέρασε από τη διυπουργική ΣΔΙΤ και εντός του καλοκαιριού ξεκινά η πρώτη φάση του Διαγωνισμού.
    • Άμεσα προχωρά η δημοπράτηση των έργων στα φραγμάτων Μπραμιανού και Μύρτου στο Λασίθι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Διαβεβαίωσε ότι «με την απαραίτητη συναίνεση τα έργα αυτά δεν θα μείνουν στα χαρτιά και θα γίνουν χρήσιμα εργαλεία για τη πρόοδο όλων των Ελλήνων».

    «Γιατί σε εκείνους λογοδοτούμε, σε εκείνους οφείλουμε να επιστρέφουμε έργα και αποτέλεσμα ως αντάλλαγμα για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν. Και αυτό είναι που κάνουμε τα τρία τελευταία χρόνια στη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.

    Πολιτική «σφαγή» στην χθεσινή επιτροπή της βουλής για το έργο του ΒΟΑΚ

    «Ως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα στηθούν τα εργοτάξια που θα είναι και τα πρώτα εργοτάξια για το νέο ΒΟΑΚ»  υπογράμμισε κατά την χθεσινή του τοποθέτηση ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κώστας Καραμανλής  στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, όπου η συζήτηση-ενημέρωση γύρω από το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που επίκειται να συμβασιοποιηθεί εντός των ημερών εξελίχθηκε σε μια άγρια πολιτική κόντρα με τους βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ με φόντο συνολικά το μεγάλο αναπτυξιακό έργο κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου της Κρήτης...

    Πέρα από το γνωστό μοτίβο αντιπαράθεσης, ως προς το ποια κυβέρνηση έκανε τί, στο επίκεντρο της μετωπικής σύγκρουσης βρέθηκαν και συγκεκριμένες πτυχές γύρω από το έργο Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος . Οι βουλευτές Χάρης Μαμουλάκης και Παύλος Πολάκης ζήτησαν , μεταξύ άλλων, εξηγήσεις για τον ανεξήγητη-όπως τόνισαν-διπλασιασμό του προϋπολογισμού του έργου(από τα 72 στα 186 εκ ευρώ) και για τη χαμηλή εργολαβική έκπτωση (ύψους 7,1%) ενώ άφησαν ευθέως αιχμές μεθόδευση με σκοπό την επιβολη διοδίων ακόμα και στο Λασιθιώτικο αυτό τμήμα του νέου ΒΟΑΚ που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο, αμιγώς έργο!

    Σφοδρή κριτική προς όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις, κάνοντας λόγο για όψιμο ενδιαφέρον για τον ΒΟΑΚ που απλώς υποκρύπτει από πίσω διάθεση εξυπηρέτησης ιδιωτικών, επενδυτικών συμφερόντων , άσκησε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, Μανόλης Συντυχάκης.

    Η ενημέρωση -παρουσίαση από τον υπ.Υποδομών

    «Τον Νοέμβριο είχαμε υποστηρίξει  ότι στις αρχές του 2022 θα προχωρούσαμε  στη δημοπράτηση του έργου Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

    Αρκετοί θεώρησαν τότε ότι επρόκειτο για μια υπόσχεση χωρίς αντίκρυσμα.

    Παραλάβαμε ένα έργο σχεδιασμένο στο πόδι και  το κάναμε πράξη.

    Το έργο αφορά στη βελτιωση- διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος. Θα μεταμορφωθεί σε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μήκους 14 χλμ, με προϋπολογισμό 186 εκ ευρώ ενώ υπάρχει προαίρεση για βελτίωση και της παλιάς εθνικής οδού Νεάπολης-Αγίου Νικολάου ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος κατά τις εργασίες κατασκευής του νέου τμήματος.

    Το έργο δημοπρατήθηκε επιτυχώς, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση διότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός το  ενέταξαν στο Ταμείο Ανάκαμψης.

    Μετά την εργολαβική έκπτωση, 7.1%, η τελική δαπάνη ανέρχεται στα 157 εκ ευρώ ενώ η διάρκεια εργασιών είναι 36 μήνες»,  ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής και συνέχισε:

    «Τα εργοτάξια θα μπουν στον δρόμο αυτό , Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος  μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Κι ακολουθεί το γειτονικό έργο του ΒΟΑΚ, το έργο ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη, όπου στόχος είναι να έχουμε εργοτάξια στα τέλη του 2022 με αρχές Ιανουαρίου του 2023.

    Για το μεγάλο  τμήμα Χανιά-Χερσόνησος έχουμε την ΑΕΠΟ. Στις αρχές του 23 θα έχουμε ανάδοχο για να προχωρήσουμε στη σύμβαση παραχώρησης.

    Από όλα αυτά γίνεται φανερό ότι το ‘έργο του ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια σκέψη, ούτε απλά μια προκήρυξη διαγωνισμού για πρόσκληση ενδιαφέροντος χωρίς μελέτες και τεχνικά δελτία, χωρίς χάραξη και χωρίς χρηματοδοτήσεις.

    Έχουμε αρχίσει και υλοποιούμε το μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται στην Ε.Ε !

    Και να σας πω ένα ενδιαφέρον στοιχείο.

    Μέσα σε 2 χρόνια, ωριμάσαμε τη σύμβαση παραχώρησης , τα 156 χλμ,  με ένα κόστος 2,5 εκ ευρώ όταν το αντίστοιχο κομμάτι της Ολυμπίας οδού είχε πάρει πάνω από  7 χρονια και πάνω από 15 εκ ευρώ για να ωριμάσει».

    Βολές Χ.Μαμουλάκη για κόστος και διόδια

    «Το  έργο  και ο προϋπολογισμός βασίζεται σε χάραξη και ΜΠΕ που είχε εκπονηθεί από το 2012. Υπήρχε ωριμότητα. Ο αρχικός προϋπολογισμός ηταν 72 εκ ευρώ συν ΦΠΑ. Αλήθεια, πώς διπλασιάστηκε από τη στιγμή που η χάραξη παραμένει; Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι υπάρχουν εύλογες ανατιμήσεις υλικών, δε δικαιολογείται με τίποτε.

    Πάμε όμως και στη μειωμένη εργολαβική  έκπτωση. Όλοι ξέρουν οτι οι εκπτώσεις είναι διψήφιες , μάλιστα συνήθως φλερτάρουν με το 40%. Εδώ  είχαμε έκπτωση 7% κι ενώ  είχαμε συμμετοχή στον διαγωνισμό αρκετών και μεγάλων εταιρειών» σημείωσε στη τοποθέτηση του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Χάρης Μαμουλάκης και επισήμανε:

    «Εδώ έχουμε και κάτι καινοφανές. Ο ανάδοχος του έργου ΣΔΙΤ  Χερσόνησος-Νεάπολη θα έχει τη δυνατότητα να συντηρεί το διπλανό δημόσιο έργο, Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος. Που  αλλού, κ. Υπουργέ,  έχει ξαναγίνει αυτό; Να επεκταθεί ανάδοχος στα όρια άλλου έργου; Γιατί γίνεται αυτό; Μήπως γιατί έχουμε οιωνοί επιβολή διοδίων και στο δημόσιο έργο;

    Ερωτώ ευθέως. Και κάτι τελευταίο. Υπάρχει μια κοινοτική οδηγία, μια χρυσή ευκαιρία και για την Κρήτη, και για τα επόμενα δημόσια έργα που θα γίνουν στη χώρα, που δίνει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να παρέχουν εύλογες εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες στους αυτοκινητοδρόμους. Θα ήθελα μια δέσμευση ότι θα αξιοποιηθεί.»

    Π. Πολάκης: Ακολουθείτε τον σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ με μια υπερτιμολογηση δεξιά...

    «'Τρία χρόνια τώρα, δεν έχει παιχθεί μια σκαπετιά, μια σκαλιδέ στον μεγάλο έργο. Να θυμίσω τι λέγατε επί 2 χρόνια; Ότι δεν σας έδωσε τίποτε ο Σπίρτζης.

    Λέγατε ότι θα το  κάνατε ενιαίο έργο. Ενιαία δημοπράτηση λέγατε εσείς, η κ. Μπακογιάννη.

    Μετά από 3 χρόνια , έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς τον σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ και Σπίρτζη. Να ζητήστε συγνώμη απο τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά από τον Χρήστο Σπίρτζη.

    Λειτουργείτε ως η κλασσική ΝΔ και η δεξιά του παρελθόντος.

    Επειδή κ. Καραμανλή έχω κάνει δήμαρχος, πως είναι  δυνατόν να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ ευρώ και εσεις για το ίδιο έργο, το Νεάπολη-Αγ.Νικόλαος  να το έχετε πάει στα 186 εκ ευρώ; Ξέρετε τα κωλόκουρα κ. Καραμανλή;  Αυτά που κρύβονται πίσω από την αύξηση προυπολογισμού και την  ελάχιστη έκπτωση. Θα το πω ευθέως. Προσέφυγαν μικρές εταιρείες και ξαφνικά αποσύρθηκαν!  Πως ;  Επειδή τους ήρθε επιφοίτηση; Όχι. Επειδή έπεσε κωλόκουρο, μαύρη αμοιβή από την εταιρεία που αναδείχτηκε ανάδοχος» ανέφερε ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ -Π.Σ, Παύλος Πολάκης

    Μ.Σενετάκης: «Ο ΒΟΑΚ είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τον τόπο. Έχουμε υποχρέωση να το υπηρετήσουμε χωρίς κομματικές αντιπαλότητες»

    «Η επικείμενη υπογραφή της σύμβασης για το Νεάπολη-Αγ.Νικόλαος σημαίνει ότι επιτέλους οι Κρητικοί βλέπουν εργοτάξια του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα προς την πραγματοποίηση ενός ονείρου που έχουμε όλοι μας. Να ενωθεί από άκρη σε άκρη η Κρήτη με ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο» ανέφερε, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης για να προσθέσει:

    Πως «όλα αυτά δεν είναι απλές γραμμές πάνω σε χαρτί. Δεν είναι λόγια που τα πήρε ο αέρας. Υποσχέσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν. Είναι χειροπιαστά αποτελέσματα, επίμονης, επίπονης και μελετημένης δουλειάς. Είναι αποτελέσματα της μεθόδου Κυριάκου Μητσοτάκη. Της μεθόδου Καραμανλή. Της μεθόδου Καραγιάννη που ο Πρωθυπουργός τους εμπιστεύτηκε αυτό το δύσκολο έργο.»

    Ο βουλευτής σημείωσε ότι η Κρήτη «αποκτά έναν επιταχυντή για να μετατραπεί σε χώρο ανάπτυξης και καινοτομίας καθιστώντας την ταυτόχρονα πόλο γεωπολιτικής σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο»  ενώ τόνισε:

    «Είναι έργο στρατηγικής σημασίας για τον τόπο. Έχουμε υποχρέωση να το υπηρετήσουμε χωρίς κομματικές αντιπαλότητες και καθήκον να το περιφρουρήσουμε από μικροπολιτικές σκοπιμότητες».

    Μ. Συντυχάκης: ΒΟΑΚ για λογαριασμό του κεφαλαίου

    «Ο ΒΟΑΚ στο μεγαλύτερο μέρος του, εδώ και 50 χρόνια παραμένει ο ίδιος. Οι ευθύνες βαραίνουν συνολικά όλες τις κυβερνήσεις, κι έχουμε δεκάδες νεκρους. Ο νέος ΒΟΑΚ σχεδιάζεται για να σιγουρευτούν  οι επιχειρηματικές ανάγκες των επενδυτικών ομιλων και η κερδοφορία τους. Δεν εόναι ότι σας έπιασε ο πονος για τους νεκρούς στην ασφαλτο ή για τις μετακινήσεις των πολιτών. Αν σας ένοιαζαν αυτά, θα είχατε κάνει το έργο ήδη. Το κανετε τώρα στο βωμό της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

    Η θεση μας κρυσταλινη. ΒΟΑΚ από Κίσσαμο εως Σητεία, με συνδετήριους άξονες , υπό την αποκλειστική ευθύνη του κράτους, χωρίς διόδια, με σεβασμό στο περιβάλλον» επισήμανε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, Μανόλης Συντυχάκης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News