Οικονομία

Καύσιμα: 4.000 ευρώ το μέσο κόστος για μια οικογένεια - Τα σενάρια για νέα επιδότηση

Τη στιγμή που το σενάριο της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα έχει σχεδόν αποκλειστεί, η κυβέρνηση προσανατολίζεται πιθανότατα σε νέο πακέτο μέτρων, το οποίο θα σχετίζεται με άμεση επιδότηση στην αντλία και για την βενζίνη, όπως συνέβη από τις αρχές Απριλίου για το πετρέλαιο κίνησης

Με το «φάντασμα» της ακρίβειας σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, βρίσκονται αντιμέτωποι τόσοι οι καταναλωτές όσο και οι καταστηματάρχες της Κρήτης.

Στην Κρήτη η τιμή της αμόλυβδης φλερτάρει με τα 2,5 ευρώ το λίτρο και οι οδηγοί περιορίζουν αναγκαστικά τις μετακινήσεις τους, ενώ οι προβλέψεις από τον κλάδο των βενζινοπωλών, μιλούν για νέο ράλι ανόδου ως το τέλος της εβδομάδας, με τους επιχειρηματίες να θεωρούν σχεδόν δεδομένο ότι θα φτάσουν τα 3 ευρώ το λίτρο.

Ο κ. Γιάννης Δρακακάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Χανίων ,υπενθύμισε ότι «σαν χώρα η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση στη λίστα των χωρών της Ευρώπης με τα υψηλότερα καύσιμα, η δε Κρήτη είναι από τις περιφέρειες με τις πιο ακριβές τιμές δεδομένου ότι η μέση τιμή πώλησης διαμορφώθηκε στα 2,40 ευρώ το λίτρο». Ο ίδιος εκτίμησε ότι από σήμερα και μέχρι το τέλος της εβδομάδας, η κούρσα ανόδου θα είναι συνεχής.

Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Δρακακάκη «η εβδομάδα που διανύουμε θα είναι δύσκολη. Η κατάσταση ξεφεύγει. Το βαρέλι είναι στα 121 δολάρια ενώ περιμένουμε νέα αύξηση της τιμής του διεθνώς. Αν υποθέσουμε ότι η κυβέρνηση αποδεχόταν μια μείωση στον ΦΠΑ ή στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης θα είχαμε μια μείωση κοντά στα 40 λεπτά. Από τη στιγμή όμως που δεν προχωρά σε κάτι τέτοιο, πρέπει να αντιληφθούμε πως τα καύσιμα θα είναι πανάκριβα και δυστυχώς θα συμπαρασύρουν και τις τιμές άλλων προϊόντων και υπηρεσιών».

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με υπολογισμούς, σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Κρήτη κατανάλωνε 2.505 ευρώ. Με τις νέες τιμές θα χρειάζεται  ως και 4.000 ευρώ. Μοιραία οι οδηγοί περιορίζουν τις μετακινήσεις τους ενώ προκειμένου να γλιτώσουν έξτρα χρήματα από τα καύσιμα κόβουν εξορμήσεις στα χωριά και στις παραλίες.

Την ίδια ώρα το σενάριο της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα έχει σχεδόν αποκλειστεί και ο κλάδος των πρατηριούχων παρακολουθεί με αμηχανία τις εξελίξεις.

Τα σενάρια για την απορρόφηση των αυξήσεων

Με φόντο το ράλι τιμών στα καύσιμα που φαίνεται να μην σταματά σύντομα, αναμένονται κυβερνητικές αποφάσεις για το πώς ακριβώς θα απορροφηθούν μετά τον Ιούνιο οι αυξήσεις στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.

Με τα έως τώρα δεδομένα, ένα σενάριο είναι η συνέχιση της επιδότησης με το μοντέλο του Fuel Pass είτε να υπάρξει ένα νέο πακέτο μέτρων που θα σχετίζεται με άμεση επιδότηση στην αντλία και για την βενζίνη, όπως συνέβη από τις αρχές Απριλίου για το πετρέλαιο κίνησης.

Η θετική πορεία των εσόδων του κράτους τον Μάιο, καθώς και η θετική πορεία του τουρισμού, φαίνεται πως έχει δημιουργήσει τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο για την λήψη επιπλέων μέτρων.

Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σε πρόσφατες δηλώσεις του, είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο λήψης πρόσθετων μέτρων για τα καύσιμα, τονίζοντας πως «είμαι αισιόδοξος ότι και πάλι θα βρούμε δημοσιονομικό χώρο, όπως προκύπτει και από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια