Μικρό το ποσοστό των επιχειρήσεων με e-shop στην Ελλάδα

Οικονομία
Μικρό το ποσοστό των επιχειρήσεων με e-shop στην Ελλάδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μόνο το 11% των επιχειρήσεων έχει ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων

Μόνο το 15% των εταιρειών της χώρας απάντησε ότι διαθέτει e-shop ή συμμετέχει σε κάποια online πλατφόρμα, κάτι που δηλώνει ότι οι μικρές και οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στη ψηφιακή εποχή.

Το μεγαλύτερο ποσοστό που διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι στον τομέα του εμπορίου με 26,2% και το 11% στη μεταποίηση και στις υπηρεσίες. Ειδικότερα, το 22,8% και 18,2% των επιχειρηματιών που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες 18-34 και 35-49 αντίστοιχα, έχει ενσωματώσει σχετικά συστήματα στην επιχείρηση, έναντι μόλις του 10,3% των επιχειρηματιών που είναι από 50 ετών και άνω.  Η προσθήκη συστημάτων ηλεκτρονικών πωλήσεων ή συμμετοχής σε διαδικτυακή πλατφόρμα σχετίζεται και με την ηλικία του επιχειρηματία, το εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και την ηλικία της επιχείρησης.

Δεν παρατηρείται μεγάλο ποσοστό ενσωμάτωσης τεχνολογιών ψηφιακών πωλήσεων σε απόφοιτους πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (10,4%) αλλά ούτε και σε επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών ως 50.000 € (11%).Επιπλέον, το 19,1% και το 18,8% των επιχειρήσεων με ηλικία έως 5 έτη και 5-10 έτη αντίστοιχα έχουν ενσωματώσει σχετικά συστήματα, έναντι του 12,2% και του 13% των επιχειρήσεων με ηλικία 10-15 έτη και πάνω από 15 έτη αντίστοιχα

«Από τα παραπάνω ευρήματα φαίνεται ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που δεν έχουν ενσωματώσει στη δραστηριότητα τους ακόμα και ψηφιακά συστήματα χαμηλής τεχνολογικής έντασης», διαπιστώνει η ετήσια Έκθεση του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ με θέμα «Ο αντίκτυπος της πανδημίας στις επιχειρήσεις».

Διαβάστε ακόμη: Ηράκλειο: Πόσες επιχειρήσεις άνοιξαν και πόσες έκλεισαν μέσα στην πανδημία

Κατά τη διάρκεια κρίσης

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μόνο το 11% των επιχειρήσεων έχει ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων ή και διαδικασίες ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς η ισχυρή πλειοψηφία (89%) την ανέπτυξε πριν την περίοδο της πανδημίας.

«Φαίνεται, δηλαδή, ότι η πανδημική κρίση δεν είχε σημαντική επίδραση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου, η ισχυρή πρόκληση προσαρμογής για το μεγαλύτερο μέρος των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στο ψηφιακό οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται παραμένει», αναφέρει η μελέτη.

Ψηφιακά εργαλεία

Εργαλεία ψηφιακού marketing έχει υιοθετήσει το 50,1% των επιχειρήσεων, ενώ υψηλότερο ποσοστό υιοθέτησης εργαλείων ψηφιακού Marketing παρατηρείται στις εμπορικές επιχειρήσεις και στις μεταποιητικές - βιοτεχνικές με 59,7% και 58,6% αντίστοιχα να απαντούν θετικά, έναντι του 46% στον τομέα των υπηρεσιών με 46%.

Όπως και στην περίπτωση των μέσων ηλεκτρονικού εμπορίου, έτσι και στο ψηφιακό μάρκετινγκ οι νεότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι πιο δραστήριες από τις παλαιότερες. Συγκεκριμένα το 54,9% και 53,9% των επιχειρήσεων, που δημιουργήθηκαν στην τελευταία πενταετία και εκείνων που έχουν ηλικία 5-10 έτη αντίστοιχα, απάντησαν θετικά.

Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 45,5% για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μεταξύ 10 και 15 ετών πριν και στο 49,1% για επιχειρήσεις που έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών. Αντίστοιχα έντονη θετική σχέση υπάρχει και με το εκπαιδευτικό επίπεδο του επιχειρηματία, με 44,1% των αποφοίτων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να απαντούν θετικά, ενώ το ποσοστό σταδιακά ανεβαίνει στο 53% για απόφοιτους μεταπτυχιακών/ διδακτορικών σπουδών.

Τέλος, παρατηρείται  μία γραμμική σχέση με το μέγεθος της επιχείρησης, καθώς ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι και όσοι απασχολούν έως 1 εργαζόμενο συγκεντρώνουν περίπου 42%-44% των θετικών απαντήσεων, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σημαντικά, καθώς αυξάνονται οι εργαζόμενοι, φτάνοντας στο 67% για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 11 εργαζομένους.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

(Φωτογραφία Αρχείου Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News