Φαρμακεία: Ρυθμός ανάπτυξης 27% στις online πωλήσεις το γ' τρίμηνο 2021

Οικονομία
Φαρμακεία: Ρυθμός ανάπτυξης 27% στις online πωλήσεις το γ' τρίμηνο 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αύξηση των επισκέψεων σε online φαρμακεία ανήλθε στο 43%

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, οι online πωλήσεις των φαρμακείων σημείωσαν αύξηση, η οποία ανέρχεται στο 27%, στην Ελλάδα.

Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2020, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία φέτος σημειώθηκε αύξηση στο μέσο αγοραστικό καλάθι του Έλληνα στα 43,1 ευρώ (+ΦΠΑ), στη μέση ποσότητα προϊόντων στα 4,6 κομμάτια από τα 4,3 την ίδια περίοδο την περασμένη χρονιά και ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, ο οποίος σημείωσε αύξηση 0.3% σε σχέση με το 2020 όπου το ποσοστό άγγιζε το 3,3%.  

Σύμφωνα με το ΣΕΠΕ, σε παγκόσμιο επίπεδο σημειώθηκε αύξηση 43% κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021 σε σχέση με την ίδια περίοδο της περασμένης χρονιάς, καθώς σημειώθηκαν 2,7 δις. επισκέψεις στα online φαρμακεία 96 χωρών.

Στις αγορές από OnLine φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθότι η Ελλάδα δεν έχει εφαρμόσει ακόμη τις σχετικές συστάσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών περισσότερο το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν οι εξής: +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

Από το κινητό

Η έρευνα διαπιστώνει ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από OnLine φαρμακεία μέσω κινητού και tablet συνεχίζεται και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021. Οι δύο συγκεκριμένες κατηγορίες συσκευών κυριαρχούν με ένα ποσοστό 61% έναντι των desktop και laptop από τα οποία πραγματοποιείται το 39% των παραγγελιών.

Επίσης η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την πραγματοποίηση των παραγγελιών, ενώ προτιμώνται κυρίως οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00).

Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 38% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 20%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 9%. 

Παγκόσμια εικόνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το διάστημα Απριλίου 2020-Μαρτίου 2021, τα ελληνικά φαρμακεία κατατάχθηκαν ένατα σε επισκέψεις ανά χίλιους κατοίκους, στη λίστα με τις κορυφαίες 20 χώρες.  

Το 2020 πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 8 οnline επισκέψεις ανά Έλληνα κάτοικο σε κάποιο οnline φαρμακείο. Πρωταθλήτρια χώρα στις online επισκέψεις είναι η Σουηδία με 18 επισκέψεις / κάτοικο ενώ η Αγγλία έχει 10, το Βέλγιο έχει 7 και οι ΗΠΑ έχουν 6 οnline επισκέψεις / κάτοικο για το 2020.

(φωτογραφία: Unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News