Οικονομία

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η εκρηκτική αύξηση ήρθε για να μείνει

Η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη ήταν μόλις $430 δισ. το 2019 και βρέθηκε στα επίπεδα των $560 δισ. το 2020, ενώ για το 2022 η πρόβλεψη είναι για $660 δισ.

To ηλεκτρονικό εμπόριο διακατέχει τον κόσμο με τα ποσοστά να βρίσκονται σε ραγδαία αύξηση ξεπερνώντας κάθε προσδοκία των αναλυτών που παρακολουθούν το θέμα και αναμένεται επιπλέον να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), κυρίως η Δυτική Ευρώπη έχει ενσωματώσει στο αγοραστικό γίγνεσθαι το ψηφιακό εμπόριο το οποίο θα «τρέξει» με ανοδική πορεία. Ένα φαινόμενο που υιοθετήθηκε ιδιαιτέρως κατά την διάρκεια της πανδημικής κρίσης και σύμφωνα με έρευνες θα συνεχίσει ακμαίο τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Τα συνεχή lockdowns σε όλο τον κόσμο και η νέα καθημερινότητα που είχαν επιβάλλει δεν άφησαν άλλη επιλογή στους καταναλωτές με αποτέλεσμα αυτό να συνεχίζεται και τώρα που η κανονικότητα έχει επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό.

Πως διαμορφώνεται η αξία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου

Μιλώντας με αριθμούς και με βάση τις πρόσφατες ενημερώσεις η αξία θα φτάσει μέχρι  και τα $620 δις στη Δυτική Ευρώπη. Αυτό μεταφράζεται ουσιαστικά στο ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο θα βρίσκεται στο 14% όσον αφορά τις συνολικές λιανικές πωλήσεις στη περιοχή της Δ.Ευρώπης.

Μία πρόβλεψη που δημοσιεύτηκε και ανήκει στη eMarketer η οποία ωστόσο είναι ήδη αναθεωρημένη επί τα βέλτιστα σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση που τοποθετούσε τον πήχη των πωλήσεων στα κάτω από τα $600 δισ. ($580 δισ. για την ακρίβεια) όχι νωρίτερα από το 2022. 

Ποιο το αντίκτυπο στις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου

H συγκεκριμένη συνθήκη σαφώς και αναδιαμόρφωσε τις μέχρι τώρα πρακτικές των επιχειρήσεων καθώς έπρεπε να ανταποκριθούν με τον πιο πετυχημένο τρόπο στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της νέας αγοραστικής κανονικότητας καθώς και των καταναλωτών.

Περνώντας στη πράξη, οι επιχειρήσεις της λιανικής πώλησης θα έπρεπε να δημιουργήσουν άμεσα τα ψηφιακά αντανακλαστικά τους, να κατευθυνθούν προς μία αλλαγή στρατηγικής ως προς το θέμα των υποδομών ώστε να καταφέρουν να υποστηρίξουν την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Στη πράξη οι επιχειρήσεις της λιανικής πώλησης θα έπρεπε να δημιουργήσουν άμεσα τα ψηφιακά αντανακλαστικά τους, να περάσουν σε αλλαγές ως προς το θέμα των υποδομών ώστε να καταφέρουν να υποστηρίξουν την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Ειδικότερα το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις λιανικές πωλήσεις αυξήθηκε εντυπωσιακά από την έναρξη της πανδημίας: από 10,1% το 2019, έφθασε στο 13,4% το 2020, φέτος θα ανέλθει στο 14,4% φέτος, ενώ για το επόμενο έτος οι εκτιμήσεις το τοποθετούν στο 14,8%.

Συμπερασματικά, το 2019 η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη ήταν μόλις $430 δις καταφέρνοντας να ανέλθει στα $560 δις το 2020. Η πρόβλεψη ωστόσο για το 2022 είναι τα $660 δισ.

Συγκριτικά με άλλες οικονομίες

Όσον αφορά άλλα σημεία του κόσμου, το ecommerce βρίσκεται σε υστέρηση, παρά την ανοδική πορεία που σημειώνεται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά.  

Το παράδειγμα στη περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού το επιβεβαιώνει καθώς το ψηφιακό κανάλι θα αντιπροσωπεύει ποσοστό της τάξης του 30% των συνολικών λιανικών πωλήσεων, ενώ στη Βόρεια Αμερική θα κινηθεί πάνω από το 15%.

Τι προβλέπεται για το 2025

Η εκτόξευση για το έτος 2025 είναι δεδομένη  για τους ερευνητές με τις ψηφιακές πωλήσεις όπως προβλέπεται να ξεπεράσουν $760 δις.

*Να σημειωθεί ότι η eMarketer περιλαμβάνει στον υπολογισμό της τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, που πραγματοποιούνται μέσα από ψηφιακά κανάλια, ανεξάρτητα από το πώς γίνεται η πληρωμή τους.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια