Οι συνήθειες της πανδημίας ήρθαν για να... μείνουν

Οικονομία
Οι συνήθειες της πανδημίας ήρθαν για να... μείνουν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας στους δύο καταναλωτές θα διατηρήσει τις αγοραστικές συνήθειες που ανέπτυξε στη διάρκεια της κρίσης και μετά το 2021

Την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς και ότι σημαντικά ποσοστά του πληθυσμού θα εξακολουθούν να επηρεάζονται στη συμπεριφορά τους λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 950 ατόμων, που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 7 έως 10 Ιουλίου 2021.

Στην έρευνα καταγράφεται σαφώς μία σημαντική επίδραση της πανδημίας και συγκεκριμένα των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και της παραμονής στο σπίτι, στη διατροφή των καταναλωτών και στο σωματικό τους βάρος. Το 38% των καταναλωτών δηλώνει ότι τη χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ μόλις ένα 15% ότι μειώθηκε. Παράλληλα, 24% δηλώνουν ότι τη χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή τους, ενώ ένα 14% ότι βελτιώθηκε. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τις διατροφικές συνήθειες της πανδημίας το «ισοζύγιο θετικών και αρνητικών» επιδράσεων τείνει προς αρνητικό πρόσημο.

Παρότι κατά τη διάρκεια των lockdowns, συνήθειες όπως η μαγειρική στο σπίτι επέδρασαν θετικά στο κομμάτι της διατροφής, άλλοι παράγοντες, όπως η αύξηση των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και η έλλειψη σωματικής άσκησης, αντιστάθμισαν τα όποια οφέλη. Επομένως, πέρα από την επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, πλέον βλέπουμε και την αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας επιστροφής στην κανονικότητα και για τις διατροφικές συνήθειες.

Η δύναμη της... συνήθειας

Σύμφωνα με την έρευνα, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μία σειρά από συνήθειες που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών ακόμα και το 2022 (ή και να μη σταματήσουν ποτέ):

  • Μόλις το 12% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 29% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 61% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.
  • Αξιοσημείωτο είναι ότι 1 στους 3 θα διατηρήσει την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.
  • Μεγάλή διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά, με το 24% του κοινού να δηλώνει ότι δε θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.

Η συμπεριφορά μας στα σούπερ-μάρκετ

Αναφορικά με τις συνήθειες που αφορούν στην επίσκεψη στο σούπερ-μάρκετ και την αποφυγή συγχροτισμού στα καταστήματα, από την έρευνα προκύπτει ότι:

- Το 58% θα συνεχίσει να προσπαθεί να επισκεφτεί το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση. Μόλις ένα 20% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.

- Το 47% θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 16% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.

Επίσης, το 16% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. Ποσοστό 8% δηλώνει ότι δε φοράει σήμερα, ενώ 37% σίγουρα ότι θα σταματήσει και 38% ότι δε γνωρίζει τι θα κάνει.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News