Οικονομία

Black Friday: Οι αλλαγές που φέρνει ο κορωνοϊός

Οι ανατροπές από την πανδημία φέρνουν αναδιάταξη και στην Black Friday

Προετοιμασία για μια εντελώς διαφορετική Black Friday ξεκινούν τα δίκτυα λιανικής, καθώς και οι προμηθευτές.

Ο εμπορικός θεσμός - που τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχτεί προσοδοφόρος - θα προσαρμοστεί και αυτός αναγκαστικά στον ρυθμό του κορωνοϊού.

Η Black Friday, που φέτος πέφτει στις 27 Νοεμβρίου, έχει εξελιχθεί όπως κάθε χρόνο άλλωστε σε ημέρα ή καλύτερα εβδομάδα μεγάλων προσφορών. Όμως το πρόβλημα που θα πρέπει να ξεπεράσει το λιανεμπόριο αυτή τη φορά είναι πώς θα εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές, καθώς το φυσικό δίκτυο καταστημάτων είναι εκτός λειτουργίας. Για τον λόγο αυτό η Black Friday μετατρέπεται σε στοίχημα των e-shops.

Το λιανεμπόριο έχει ήδη ξεκινήσει τις εκπτωτικές προσφορές του, σε μια προσπάθεια να διασωθεί ο τζίρος του. Οι αλυσίδες ηλεκτρικών και οικιακών ειδών, τα καταστήματα επίπλων, ένδυσης και υπόδησης, καθώς και καλλυντικών ειδών διαφημίσουν γενναίες εκπτώσεις προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές. Πρώτιστος στόχος είναι οι τελευταίοι να προβούν σε ηλεκτρονικές αγορές, καθώς λόγω του δεύτερου lockdown τα καταστήματα είναι κλειστά.

Την ίδια στιγμή, οι έμποροι σκέφτονται να μεταθέσουν την ημερομηνία Black Friday αφότου λήξει το lockdown. Την πρόταση για να μεταφερθεί η ημερομηνία τον Δεκέμβριο έχει θέσει η πλειονότητα των Εμπορικών Συλλόγων, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και πολλών επαρχιακών πόλεων. Μιλώντας στο in.gr για την Blach Friday, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης ανέφερε ότι «το διπλό market event της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του Νοεμβρίου δυστυχώς φέτος θα λάβει χώρα με κλειστά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της Black Friday και Cyber Monday να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς περιορισμούς λειτουργίας, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει e-shop. Η πρόταση για μετάθεσή τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες μέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου καθώς κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις εν μέσω της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.

Η Black Friday με τζίρο 1 δισ. ευρώ σε ένα τριήμερο και ίσως και 1,5 δισ. ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη χριστουγεννιάτικη αγορά, αφού ουσιαστικά για το εμπόριο σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Οι μικρότεροι της αγοράς είναι δικαιολογημένα οι δυσαρεστημένοι, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, αφού μετά από 9 χρόνια κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων.

Τέλος, παρά το γεγονός ότι στη λιανική δεν κερδίζουν όλοι, συμμετέχουν όλοι, αφού δε θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους και δυνατούς να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τελικά, επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά πως το μόνο “αφεντικό” στο λιανικό εμπόριο αλλά και τις υπηρεσίες είναι ο πελάτης!».

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια