Οικονομία

Έρχεται η ηλεκτρονική τιμολόγηση

Κίνητρα από το ΥΠ.ΟΙΚ. για την υιοθέτησή της

Στην παροχή σημαντικών κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης προχωρά το υπουργείο Οικονομικών. Σε διατάξεις που κατατέθηκαν στη Βουλή προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η σύντμηση του χρόνου παραγραφής φορολογικών υποθέσεων επιχειρήσεων οι οποίες υιοθετούν πλήρως την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση ουσιαστικά επιτρέπει την πλήρη ψηφιοποίηση των εκδιδόμενων και λαμβανόμενων φορολογικών στοιχείων και την καταχώρισή τους στο TAXIS. Μέσω αυτής της διαδικασίας υπάρχει η φιλοδοξία στο υπουργείο Οικονομικών να εξαλειφθεί η έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων και να περιοριστεί σημαντικά η έκδοση και λήψη εικονικών. Σε κάθε περίπτωση η ηλεκτρονική τιμολόγηση διευκολύνει σημαντικά και όλη τη διαδικασία τήρησης βιβλίων που πλέον αυτοματοποιείται.

Ειδικότερα, με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή παρέχονται κίνητρα στις επιχειρήσεις που επιλέγουν, κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσης προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικών πωλήσεων για τα φορολογικά έτη, που αρχίζουν από την 1η/1/2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022, ως εξής:

  • Περιορίζεται έως και κατά δύο (2) έτη η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
  • Αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
  • Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.
  • Ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Το σύστημα

Όσον αφορά στα διαδικαστικά για την έναρξη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ένταξης των επιχειρήσεων στο σύστημα, ισχύουν τα εξής:

- Για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου, η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει την 20ή Ιουλίου 2020.

- Για τις επιχειρήσεις που δε θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου και εκδίδουν τα παραστατικά τους είτε χειρόγραφα, είτε ηλεκτρονικά με χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογιστικό, ERP), η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει από την 1η Οκτωβρίου 2020.

- Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η διαβίβαση των στοιχείων λιανικής.

- Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με υποχρέωση χρήσης ταμειακής μηχανής (ΦΗΜ), μέχρι την έκδοση νεότερης απόφασης του υπουργείου Οικονομικών κατόπιν εισήγησης της ΑΑΔΕ, προβλέπεται συγκεντρωτική διαβίβαση ανά μήνα, εκτός αν ισχύει υποχρέωση απευθείας (online) διασύνδεσης των ΦΗΜ με την ΑΑΔΕ, οπότε και η διαβίβαση γίνεται ανά στοιχείο λιανικής πώλησης.

- Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται χωρίς την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ, προβλέπεται η διαβίβαση ανά στοιχείο λιανικής πώλησης από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η ηλεκτρονική διαβίβαση των χαρακτηρισμών των παραστατικών που λαμβάνουν όλες οι επιχειρήσεις (έξοδα) που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020 οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν δεδομένα όλων των παραστατικών εσόδων που εξέδωσαν από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέχρι την ημερομηνία πρώτης διαβίβασης, κατά τα ανωτέρω.

Μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2021 οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν τους χαρακτηρισμούς για τα παραστατικά εξόδων που έλαβαν και εκδόθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2020.

Σημαντική παράμετρος για την ορθή αποτύπωση της λογιστικής εικόνας των επιχειρήσεων στο myDATA είναι η υποχρέωση διαβίβασης του χαρακτηρισμού των εξόδων από λογιστή, για όσες επιχειρήσεις έχουν αντίστοιχη υποχρέωση για την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

Ταυτόχρονα, με σκοπό την ενθάρρυνση των επιχειρήσεων να επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους, το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επεξεργάστηκαν σειρά από κίνητρα προς τις επιχειρήσεις, τα οποία θα ενταχθούν σε επικείμενο νομοσχέδιο.

Ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος δήλωσε ότι «ένα μεγάλο ψηφιακό έργο γίνεται πραγματικότητα. Είναι καθήκον μας, ειδικά σε μια δύσκολη για την οικονομία περίοδο, να αποδεικνύουμε στην πράξη ότι μπορούμε να δημιουργούμε νέα, σύγχρονα εργαλεία και λύσεις, για να είμαστε αρωγοί στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των φορολογουμένων».

Ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργος Πιτσιλής, από την πλευρά του δήλωσε ότι «η ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA είναι ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα για τη σχέση των επιχειρήσεων με το Δημόσιο. Αναμφισβήτητα αποτελεί σημείο αναφοράς στη νέα ψηφιακή αρχιτεκτονική της ΑΑΔΕ και διευρύνει ποιοτικά και ποσοτικά το φάσμα υπηρεσιών που παρέχει στην οικονομία, ενισχύοντας το επιχειρηματικό περιβάλλον συνολικά».

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια