Οικονομία

Αγορές με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι

Οι διαδικτυακές αγορές Ελλήνων και Ευρωπαίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat

Περιμένοντας και τα επίσημα στοιχειά της Eurostat, που θα δείξουν συνολικά πόσοι Ευρωπαίοι και πόσοι Έλληνες ανάμεσά τους επέλεξαν το διαδίκτυο για τις αγορές τους μέσα στην κρίση της COVID-19 για όλο το διάστημα που διήρκεσε το lockdown, ώστε να φανούν και οι επιμέρους διαφοροποιήσεις, έχει ενδιαφέρον η εικόνα στη Γηραιά ήπειρο μέσα στο 2019, που θα αποτελέσει και τα βάση για ενδιαφέρουσες συγκρίσεις.

Σύμφωνα με αυτά, οι Σκανδιναβικές χώρες, η Ολλανδία και η Γερμανία αναδεικνύονται σε “πρωταθλήτριες” στις online αγορές. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκεται η Ελλάδα, με το ποσοστό των Ελλήνων που στρέφονταν τουλάχιστον έως και πέρυσι στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημαντικά χαμηλότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής.

Πιο αναλυτικά, το 60% των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποίησε online τις αγορές του στη διάρκεια του 2019, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 56% του 2018. Σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2009, το μερίδιο των online καταναλωτών έχει σχεδόν διπλασιαστεί.

Μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε., τα υψηλότερα ποσοστά αγορών μέσω διαδικτύου εντοπίζονται στις Σκανδιναβικές χώρες, με τη Δανία να κατέχει τα σκήπτρα, καθώς το 84% των Δανών ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποιεί online αγορές. Ακολουθούν η Σουηδία (82%), η Ολλανδία (81%), η Γερμανία(79%) και η Φιλανδία (73%). Στην Ελλάδα, μόλις το 39% των Ελλήνων πραγματοποίησε αγορές μέσω διαδικτύου στη διάρκεια του 2019, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (60%) και με τη χώρα μας να κατατάσσεται, μαζί με την Κύπρο και την Πορτογαλία, στην 24η θέση μεταξύ των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε.

Την τελευταία θέση καταλαμβάνει η Βουλγαρία με ποσοστό μόλις 22%. Δεύτερη από το τέλος η Ρουμανία (23%), ενώ ιδιαίτερα χαμηλό και το ποσοστό της Ιταλίας, με μόλις το 38% των Ιταλών να στρέφεται στο διαδίκτυο για τις αγορές του.

Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού των online καταναλωτών σημειώνεται στην Εσθονία, με το 68% των Εσθονών να πραγματοποιούν το 2019 αγορές μέσω διαδικτύου, έναντι μόλις 17% το 2009.

Ως προς το φύλο, το ποσοστό των ανδρών που αγοράζουν online είναι οριακά υψηλότερο (61%) έναντι του αντίστοιχου των γυναικών (59%). Παρ' όλα αυτά, το μερίδιο των online καταναλωτών έχει αυξηθεί περισσότερο μεταξύ των γυναικών στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας (από 29% το 2009 στο 59% το 2019) απ’ ό,τι μεταξύ των ανδρών (από 35% το 2009 στο 61% το 2019).

Ανά ηλικία, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζουν τα ποσοστά των χρηστών διαδικτύου μεταξύ 25 και 34 ετών (από 46% το 2009 σε 79% του συνόλου το 2019). Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών (από 41% στο 73%), 35-44 ετών (από 41% το 2009 στο 71% πέρυσι), ενώ το ποσοστό χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκε από 31% το 2009 στο 61% του συνόλου πέρυσι.

Αύξηση παρατηρείται και στους online καταναλωτές ηλικίας 55 έως 64 ετών: Από μόλις 19% του συνόλου το 2009 ανήλθαν στο 45% στην έρευνα του 2019, ενώ το ποσοστό εκείνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών αυξήθηκε από μόλις 8% μία δεκαετία πριν στο 28% πέρυσι.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια