Τέλη Κυκλοφορίας: «Πράσινες» αλλαγές

Οικονομία
Τέλη Κυκλοφορίας: «Πράσινες» αλλαγές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσπάθεια να συνδεθούν με την προστασία του περιβάλλοντος και την επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής

Τελικώς το άθλιο και παλαιολιθικό καθεστώς των τελών κυκλοφορίας που υπολογίζονται βάσει κυβικών δεν πρόκειται να αλλάξει για τα παλιότερα του 2010 οχήματα, τουλάχιστον όχι προς το θετικότερο, αλλά θα υπάρξουν σαφείς αλλαγές ως προς την εφαρμογή νέου πανευρωπαϊκού προτύπου εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP.

Ήδη τα δύο υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών έχουν προχωρήσει στη σύσταση άτυπης επιτροπής που μελετά το συγκεκριμένο ζήτημα, με τις αλλαγές που έρχονται να γίνονται υπό το βάρος της αναγκαστικής εφαρμογής του WLTP.

Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση του οικονομικού επιτελείου είναι να πάμε σε έναν ολοκαίνουργιο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με βασικό γνώμονα τη μεγαλύτερη σύνδεσή τους με την προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος και την επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής. Περιοριστικός παράγοντας στις όποιες αλλαγές θα είναι και το γεγονός ότι τα ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να διατηρηθούν στο επίπεδο του 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή οι αλλαγές να έχουν μηδενικό δημοσιονομικό αποτύπωμα.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική, η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει, όπως αναφέρθηκε, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).

Το πρότυπο αυτό θεωρείται περισσότερο ακριβές και αντιπροσωπευτικό τού πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα. Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ότι εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό από μόνο του, αν δε γίνονταν αλλαγές, θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.

Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:

- Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσο όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.

- Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

- Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010.

Οι αλλαγές θα έχουν σαν στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών).

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. στο τέλος του 2020.

Σε ό,τι αφορά τα φετινά τέλη κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πρέπει να τα εξοφλήσουν το αργότερο έως τις 15 Ιανουαρίου (το υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ρητά πως δε θα δοθεί νέα παράταση) ή, για να μην πληρώσουν, να προχωρήσουν σε υποβολή δήλωσης ακινησίας στην εφορία με την κατάθεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας. Εφόσον δεν πράξουν κάτι από τα δύο παραπάνω, τότε θα κληθούν να πληρώσουν το διπλάσιο των τελών που αντιστοιχούν στο όχημά τους.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News