Οικονομία

Black Friday: Δημοφιλής στο Ηράκλειο η «Μαύρη Παρασκευή»

Να εκμεταλλευτούν τις προσφορές έσπευσαν οι πολίτες

Σε ρυθμούς “Black Friday”... χόρεψε χθες το ελληνικό λιανεμπόριο για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, με τους καταναλωτές να σπεύδουν από νωρίς στα καταστήματα, προκειμένου να επωφεληθούν από τις μεγάλες εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα, ουρές σχηματίστηκαν χθες το πρωί έξω από τα καταστήματα του Ηρακλείου, καθώς οι καταναλωτές ζούσαν στη… “φρενίτιδα” της Βlack Friday. Δεν ήταν μόνο οι ενήλικοι οι οποίοι κατέβηκαν το πρωί και το απόγευμα να ψωνίσουν, αλλά ήταν και οι ανήλικοι...

Δυναμικά στις αγορές μπήκαν και μαθητές, οι οποίοι έκαναν  μέχρι και «κοπάνα» για την Μαύρη Παρασκευή.

Κινητά, τάμπλετ, νεανικά ρούχα, ηλεκτρικά είδη και είδη σπιτιού και όχι μόνο, πήραν φωτιά.

Από τις αρχές της εβδομάδας υπήρχαν προσφορές σε πάρα πολλά καταστήματα, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν μέχρι και σήμερα.

 Στη μάχη διεκδίκησης της κατανάλωσης ρίχτηκαν ακόμα περισσότερες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, ενώ μεγάλες εκπτώσεις προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, καθώς και εταιρείες και καταστήματα καλλυντικών. Στο παιχνίδι φέτος μπήκαν και ιατρικά ραντεβού και εξετάσεις, αλλά και διαδικτυακά μαθήματα τα οποία ήταν σε τιμές ευκαιρίας!

Μετά την Black Friday,  έρχεται η …Cyber Monday (σάιμπερ) για φθηνές αγορές μέσω διαδικτύου.

 

Έρευνα  - Δημοφιλής στο Ηράκλειο η “Μαύρη Παρασκευή”

Σημαντική δημοτικότητα, την ίδια ώρα, έχει αποκτήσει η Black Friday στην πόλη του Ηρακλείου, πράγμα που αποδεικνύεται μέσα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της picodi.com. Η συγκεκριμένη έκθεση βασίζεται σε αρχειακά στατιστικά της συγκεκριμένης πλατφόρμας στο χρονικό διάστημα μεταξύ 9 και 20 Οκτωβρίου και καταδεικνύει πως το 80% των Ελλήνων συμμετέχει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις προσφορές της Black Friday. Το σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, που αποκτάει και τοπικό ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως οι κάτοικοι του Ηρακλείου περιμένουν με μεγάλο και ζωηρό ενδιαφέρον τη “Μαύρη Παρασκευή”, καθιστώντας την πόλη στη δεύτερη θέση από τις πόλεις εκείνες που περιμένουν την Black Friday.

Από τα εσωτερικά στοιχεία της πλατφόρμας προέκυψε ότι κάποιες πόλεις παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση στις επισκέψεις τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα από ό,τι μία συνηθισμένη Παρασκευή. Η μεγαλύτερη άνοδος του ενδιαφέροντος για τις πωλήσεις της “Μαύρης Παρασκευής” σημειώθηκε στους πολίτες της Δράμας. Η Black Friday έχει επίσης αποκτήσει σημαντική δημοτικότητα μεταξύ των κατοίκων του Ηρακλείου και των Ιωαννίνων, οι οποίοι πήραν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα. Ακολουθούν η Θεσσαλονίκη και η Καλλιθέα.

Στα υπόλοιπα δημογραφικά, το 85% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν on line αγοραστές την περίοδο της Black Friday, ενώ στις Ελληνίδες το ποσοστό αυτό πέφτει στο 72%. Σε επίπεδο τεμαχίων, οι Ελληνίδες αγοράζουν 3,4 προϊόντα, όταν οι Έλληνες αγοράζουν 3 αντικείμενα. Οι άνδρες παίρνουν πάλι “κεφάλι” στη δαπάνη, καθώς είναι αυτοί που θα δώσουν τα περισσότερα χρήματα: 202 ευρώ έναντι 157 των γυναικών.

Ο λόγος είναι απλός, καθώς για τους άνδρες μία από τις κορυφαίες επιλογές τους αυτές τις ημέρες είναι τα ηλεκτρονικά (μαζί με τα ρούχα και τα παπούτσια), όταν στις γυναίκες οι τρεις πρώτες κατηγορίες είναι: ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά.

Στην ερώτηση από πού θα πραγματοποιήσουν φέτος τις αγορές τους, οι Έλληνες απάντησαν σε ποσοστό 18% από διαδικτυακά καταστήματα, 29% από φυσικά καταστήματα, ενώ το 53% και από τα δύο. Αξιοσημείωτο είναι ότι 21% των Ελλήνων ψωνίζει μέσω διαδικτύου κατά τη διάρκεια της εργασίας.

Στην Αμερική

Οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν ηλεκτρονικά πάνω από 2 δισ. δολάρια τις πρώτες ώρες των αγορών κατά τη χθεσινή Ημέρα των Ευχαριστιών, ενώ σε γενικές γραμμές ο κόσμος στα καταστήματα λιανικών πωλήσεων ήταν λίγος την παραμονή της Black Friday. Οι πρόωρες εκπτώσεις που έγιναν αυτό τον μήνα από αλυσίδες καταστημάτων, οι οποίες επιδίωξαν να επιμηκύνουν τη μικρότερη εορταστική περίοδο φέτος, είχαν ως αποτέλεσμα μια μείωση του αριθμού των πελατών που περίμεναν στην ουρά στα καταστήματα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με συμβούλους και αναλυτές που έκαναν ελέγχους επιτόπου.

Η επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών είναι η ημέρα που γίνονται οι μεγαλύτερες αγορές στην Αμερική και φέτος αναμένεται περισσότεροι από 165 εκατομμύρια πολίτες να συμμετάσχουν έως και αύριο Κυριακή, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (National Retail Federation, NRF). Αν και η Black Friday εξακολουθεί να είναι σημαντική, η σημασία της υποχωρεί καθώς η εορταστική αγοραστική περίοδος αρχίζει τώρα την εβδομάδα πριν από το Χαλοουίν (σ.σ.: που γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου) και επεκτείνεται έως την παραμονή των Χριστουγέννων, με τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις καθ' όλη τη διάρκειά της.

Η συμπιεσμένη περίοδος αγορών φέτος - υπάρχουν έξι λιγότερες ημέρες για πωλήσεις στο διάστημα μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και των Χριστουγέννων - επιτάχυνε τις πρόωρες προωθητικές ενέργειες των καταστημάτων και τις δαπάνες των καταναλωτών που αυξήθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου (πάνω από τους μισούς καταναλωτές που ρωτήθηκαν από τη NRF την πρώτη εβδομάδα του τρέχοντος μήνα είχαν αρχίσει ήδη τις αγορές τους). Κατά μέσο όρο, οι Αμερικανοί είχαν ολοκληρώσει ήδη σχεδόν το ένα τέταρτο των αγορών τους, το μεγαλύτερο ποσοστό στην ιστορία των ερευνών της NRF. Το άνοιγμα καταστημάτων το βράδυ της Ημέρας των Ευχαριστιών περιόρισε επίσης τις ουρές του κόσμου τα χαράματα της χθεσινής ημέρας για να εκμεταλλευτεί τις προσφορές που γίνονται στις πρώτες ώρες λειτουργίας των καταστημάτων.

 

 

Σχόλια