Οικονομία

Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στην αναλογία POS - πληθυσμού

Σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη

Άλλη μια πρωτιά κατέλαβε η χώρα μας, καθώς βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ως προς την αναλογία POS τερματικών αποδοχής καρτών και πληθυσμού, σύμφωνα με έρευνα της Mastercard.

Αυτό αποδεικνύει πως το ελληνικό καταναλωτικό κοινό έχει υιοθετήσει πλήρως τον τρόπο πληρωμής με κάρτα, έχοντας και το κίνητρο του αφορολόγητου μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών.

Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών ως το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Επιπλέον, διαπιστώνεται αύξηση στις συναλλαγές μέσω κάρτας σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ, όσον αφορά στη προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνεται ότι η χρήση τους διευκολύνει τους καταναλωτές. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι πως η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της συγκεκριμένης περιοχής ως προς την αναλογία POS τερματικών και πληθυσμού, με 48.854 POS ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους.

Όπως δείχνει η έρευνα, μία στις τρεις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επιτρέπει πλέον τις συναλλαγές με κάρτες λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη μεριά των πελατών, την ώρα που το 18% εξ αυτών βλέπει την αποδοχή των καρτών για τις πληρωμές ως μια ευκαιρία για να συμβαδίσει η επιχείρησή του με τις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις.

Επιπλέον, παρά την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τόσο ως προς τη σημασία τους όσο και ως προς τον προβλεπόμενο αντίκτυπο που έχουν στην κοινωνία, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη απασχολούνται ως επί το πλείστον σε παραδοσιακούς τομείς, εκτός ΤΠΕ.

Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, ενώ ακολουθούν αυτές που ανήκουν στους τομείς της παροχής υπηρεσιών (16,5%) και της μεταποίησης (11,8%). Η Ελλάδα διαφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής που εξετάζονται, καθώς το 20,5% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανήκει στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ενώ έπονται ο αγροτικός τομέας με 15,5% και ο τουρισμός (13,5%).

Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν πάνω από το 99% του τομέα των επιχειρήσεων στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις θεωρούνται πολύ μικρού μεγέθους (από 1 έως 9 εργαζόμενους), με την τάση αυτή να κορυφώνεται στην Ουγγαρία (69% επί του συνόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων), την ώρα που επιχειρηματικότητα και αυτοαπασχόληση ευδοκιμούν στη Σερβία (30,5%).

Οι επιχειρήσεις πολύ μικρού μεγέθους κυριαρχούν μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην Ελλάδα (65,5%), τη στιγμή που το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων και επιχειρηματιών ανέρχεται στο 30%.

Σχόλια